Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BIV Mercedes ML 320?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BIV Mercedes ML 320?

Ik zou graag een occasie Mercedes ML 320 willen aanschaffen maar ik tast een beetje in het duister wat betreft de BIV en jaarlijkse taks van deze auto. Volgens Febiac worden deze taksen berekend op ofwel het fiscale vermogen ofwel het aantal kilowatt.
    De motor van deze wagen heeft een inhoud van 2987 cc wat volgens hun tabel overeen komt met 15 Pk. Het aantal kilowatt kan echter varieren tussen ofwel 155 Kw of 165 Kw. Wat respectievelijk gelijk staat aan 16 Pk en 'meer dan 17 Pk'.
    Wat ga ik nu eigenlijk moeten betalen?

Groeten
    Peter

BIV : vermogen gaat tegenwoordig voor omdat men meer pk's uit de cc haalt dan vroeger. Dus: wat is het vermogen? waarschijnlijk 231pk. Dus: kleine 5000€. tenzij het tweedehands is?

15PK geeft u sowieso de waarde voor de jaarlijkse taks (dikke 700€).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
      BIV : vermogen gaat tegenwoordig voor omdat men meer pk's uit de cc haalt dan vroeger. Dus: wat is het vermogen? waarschijnlijk 231pk. Dus: kleine 5000€. tenzij het tweedehands is?

15PK geeft u sowieso de waarde voor de jaarlijkse taks (dikke 700€).
      Alles over auto’s op één site. Tests, autonieuws, prijzen nieuwe wagens, waardebepaling, 100.000 tweedehands zoekertjes en nog meer

Makkelijk he als ze alles van tevoren doen, 5s google en je vindt het 10 keer denk ik ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Wouters Bekijk Berichten
        Ik zou graag een occasie Mercedes ML 320 willen aanschaffen maar ik tast een beetje in het duister wat betreft de BIV en jaarlijkse taks van deze auto. Volgens Febiac worden deze taksen berekend op ofwel het fiscale vermogen ofwel het aantal kilowatt.
        De motor van deze wagen heeft een inhoud van 2987 cc wat volgens hun tabel overeen komt met 15 Pk. Het aantal kilowatt kan echter varieren tussen ofwel 155 Kw of 165 Kw. Wat respectievelijk gelijk staat aan 16 Pk en 'meer dan 17 Pk'.
        Wat ga ik nu eigenlijk moeten betalen?

Groeten
        Peter
        Op de site van Febiac vind je alles terug, je zegt nochtans dat je daar gekeken hebt...

Een ML 320 CDI heeft 15 fiscale pk maar, afhankelijk van het vermogen, ofwel net 155kW (= 211pk, gereduceerde versie voor de Belgische markt omwille van ons fiscaal stelsel)) ofwel meer dan 155kW (de 224pk-versie in dit geval).
        Dus als je een occasie in België koopt is de kans groot dat je er eentje met 211pk hebt (checken uiteraard, het kan ook een ingevoerde zijn) en dan moet je in de voorlaatste rij kijken, koop je er eentje in Duitsland dan heeft ie 224pk en moet je in de laatste rij kijken. En dat scheelt idd heel wat.
        En de tabel spreekt voor zich, elke 12 maanden zakt de BIV een stukje, vanaf 15 jaar is dit voor eender welke motor nog 61.5€.

Jaarlijkse taksen staan los van het effectieve vermogen; hier moet je gewoon kijken naar je fiscale pk. 15fpk komt overeen met zo'n 645€ taks per jaar, ongeacht of je er nu eentje met 211pk of 224pk koopt.

Comment

Working...
        X