Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto import nederland-belgie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • auto import nederland-belgie

    Beste mensen,

    Hoe zit het nu ivm een auto importeren van nederland naar belgie,

    en wat kost me dit allemaal,heb een mooie auto gezien en wil hem gaan

    bezichtigen,maar hoe krijg je hem hier enz...

    thx flip

  • #2
    Eenvoudig eigenlijk:

    Je hebt het NL inschrijvingsbewijs nodig (bestaat ginder uit 2 delen), het gelijkvormigheidsattest etc.

    Je gaat dan met de aankoopfactuur en die hele papierwinkel naar de douane, daar krijg je dan het roze formulier (705 geloof ik)

    Met dat papier en je auto moet je naar de keuring. Je moet hiervoor 'n afspraak maken.

    Afhankelijk van de auto heb je dan vrij snel je papieren om 'm in te mogen schrijven.
    ----------------------------------------------------------------------------------
    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
    Pictures here: BMW 7 Series
    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
    Pictures here: Diablo

    --------------------------------------------------------------------------------------------
    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
    It might need half a starsystem to turn around,
    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
    Cylons have respect for it...

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Als het een recente auto is (ik dacht vanaf oktober 2006) dan heb je recht op een teruggave van een deel van de betaalde BPM belasting.

      Dit kan je berekenen: http://www.bpmberekenen.com/bpm-export-calculator.html

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        Als het een recente auto is (ik dacht vanaf oktober 2006) dan heb je recht op een teruggave van een deel van de betaalde BPM belasting.

        Dit kan je berekenen: http://www.bpmberekenen.com/bpm-export-calculator.html
        NA 16 Oktober 2006, zegt 't spul
        ----------------------------------------------------------------------------------
        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
        Pictures here: BMW 7 Series
        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
        Pictures here: Diablo

        --------------------------------------------------------------------------------------------
        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
        It might need half a starsystem to turn around,
        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
        Cylons have respect for it...

        --------------------------------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Bent u op zoek naar informatie over het kentekenbewijs, schorsen, apk, rijbewijs en tellerstanden? Deze informatie en meer vindt u op de website van de RDW.


          Een voertuig uitvoeren

          Als u als geregistreerde eigenaar/houder uw voertuig wilt uitvoeren, moet u ervoor zorgen dat de registratie in Nederland wordt beëindigd. U kunt de registratie beëindigen door uw voertuig bij de RDW aan te melden voor uitvoer.
          Voor uitvoer gaat u naar een RDW-keuringsstation, of naar de Klantenservicebalie in Zoetermeer of Veendam.
          Openingstijden keuringsstations voor uitvoer:
          Voor de openingstijden van de keuringsstations kunt u contact opnemen met de RDW Klantenservice.

          Voor het aanmelden van de uitvoer heeft u nodig:
          • Een geldig legitimatiebewijs
          • Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
          • De kentekenplaten (-plaat) van uw voertuig

          Let op! Het is niet verplicht om het Voertuigbewijs te tonen, maar als u het Voertuigbewijs niet bij u heeft, moet u wel beschikken over het chassisnummer. Dat moet u invullen op de uitvoerverklaring.

          Uitvoerverklaring
          De RDW-medewerker vraagt u om een 'uitvoerverklaring' in te vullen. U overhandigt het ingevulde formulier en de kentekendocumenten aan de medewerker. Ook de kentekenplaten levert u in. Na controle krijgt u van de medewerker:
          • Een uitvoerverklaring in tweevoud: het origineel (wit) en een kopie (de groene doorslag). Deze uitvoerverklaring is het enige bewijs dat uw voertuig officieel voor uitvoer is aangemeld in de kentekenregistratie en dat u niet langer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen.
          • Het gestempelde Tenaamstellingsbewijs

          Op het moment dat de RDW de uitvoer accepteert, vervalt de geldigheid van het kentekenbewijs. U mag dan met uw voertuig geen gebruik meer maken van de openbare weg, tenzij u een uitvoerkenteken aanvraagt. Als u met het voertuig, voorzien van een uitvoerkenteken rijdt, vergeet dan niet hiervoor een verzekering af te sluiten. Zorg er eveneens voor dat het voertuig APK-goedgekeurd is.

          Een aantal belangrijke zaken:
          • Mist u het Overschrijvingsbewijs bij uitvoer, dan kunt u hiervoor op de uitvoerverklaring een handtekening plaatsen. U kunt dit alleen doen als u zelf de geregistreerde eigenaar/houder van het voertuig bent.
          • Als u het Voertuigbewijs mist, is het aan te raden om een vervangend kentekenbewijs aan te vragen voordat u het voertuig voor uitvoer aanmeldt. Sinds 1 juni 2004 is het verplicht om het volledige kentekenbewijs in het buitenland te tonen!
          • Als u een voertuig voor uitvoer aanmeldt bij de RDW hoeft u het voertuig niet te tonen.
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=45881

          Comment


          • #6
            Je moet het topic 'Een 2e hands auto importeren en homologeren (UK, Japan, ...) Hoe?' eens lezen, daar vind je heel veel buikbare informatie terug. Ik heb zelf een auto gekocht in Nederland en ben deze nu aan het importeren naar België. Dit is wat er moet gebeuren specifiek voor Nederlandse voertuigen:

            1. De huidige eigenaar moet naar een RDW-kantoor om het voertuig uit te schrijven, de nummerplaten in te leveren en een uitvoeringsverklaring in te vullen. Jij moet een kopie van deze uitvoerverklaring ontvangen. Eveneens kan de RDW jou transitplaten geven om op het voertuig te bevestigen. De RDW moet een 'uitvoer-stempel' op alle delen van het Nederlands kentekenbewijs zetten, waarna jij dit kentekenbewijs krijgt.

            2. Logischerwijs kan je je transitplaten en je bijhorende tijdelijke verzekering niet op één plaats regelen. Ik heb het risico genomen en ben zeer voorzichtig met mijn auto met transitplaten onverzekerd van het RDW-kantoor naar een VWE-kantoor gereden, waar ik een verzekering van 2 weken kon krijgen voor de transitplaten. Dit kost je dacht ik iets van een €70.

            3. Nu kan je met je nieuwe aanwinst naar België rijden. In België dien je naar een douane kantoor te gaan met het Nederlands kentekenbewijs, een verkoopovereenkomst en de uitvoerverklaring om het voertuig aan te melden en een 'aanvraag tot inschrijving van een voertuig' te ontvangen. Dit kost je enkele eurocenten. De douane maakt het Nederlands kentekenbewijs ongeldig.

            4. De volgende stappen verschillen naargelang je voertuig over een Europese goedkeuring beschikt of niet. Als je dit hebt zou het vrij eenvoudig moeten zijn en kan je denk ik gewoon naar de keuring maar dit weet ik zelf niet heel juist. Als je net als ik dit niet hebt, moet je een afspraak maken bij SBAT in Zwijnaarde (ik weet niet of het nog ergens kan behalve in Zwijnaarde, alleszins al niet en een kleine plaatselijke keuring) voor een keuring volgens gelijkvormigheid. Ik ben met Z-platen naar daar gereden want je tijdelijke verzekering zal hiertegen al vervallen zijn. Hier moet rond de €100 betalen. Als alle documenten en formulieren in orde zijn stuurt SBAT je dossier op naar de FOD Mobiliteit en Vervoer te Brussel. En dan is het wachten geblazen.

            5. Als de FOD je dossier goedkeurt ontvang je een aanvraag tot betaling van een €170. Wanneer je dit betaalt hebt ontvang je even later een Proces Verbaal van goedkeuring als enig voertuig.

            6. Nu dien je opnieuw een afspraak te maken met SBAT Zwijnaarde voor een nieuwe keuring. Ikzelf zit momenteel tot hier in de procedure, komende maandag rijd ik opnieuw met Z-platen naar Zwijnaarde. Ik verwacht dat ik na deze keuring een verzekering kan regelen en nummerplaten kan aanvragen en eindelijk de baan op mag.

            Ik hoop dat je hiermee verder kan. Als je nog iets moet weten vraag je het maar, ik ben hier ook geen specialist in of zo hoor maar heb het toch al één keer doorlopen. Het lijkt waarschijnlijk een heel gedoe als je dit leest maar al bij al valt het wel mee vind ikzelf, dus laat je zeker niet tegenhouden door deze procedure als je een auto naar je zin vind! Je moet gewoon een paar maand geduld hebben.

            Welke auto zou je eigenlijk willen importeren?
            Last edited by ; 06/04/2010, 17:06.

            Comment


            • #7
              Weet iemand hoe het zit met de BPM op een wagen in Nederland ? En krijg je die terug als je een wagen naar België brengt ?

              Comment


              • #8
                Verkoper kan dat terug krijgen, dus het bedrag van de bpm moet je ook niet aan de verkoper betalen.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                Comment


                • #9
                  Dus de verkoper krijgt dat bedrag terug. Maar als ik een wagen zou kopen in Nederland, gaat dan het bedrag van de BPM af van de totaalprijs ? Het gaat niet om een nieuwe wagen, maar om een occasie. Krijg ik dat bedrag niet terug via de douane ?

                  Comment


                  • #10
                    Gaat af van de vraagprijs, ale zo heb ik het mij lagen wijsmaken. Allessinds het bpm bedrag moetge zoiso niet betalen. Of de verkoper krijgt bet terug of jij. Dacht dat de verkoper dat terug krijgt als hij naar de rdw is geweest om de nr plaat te schorsen.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                    Comment


                    • #11
                      Het is niet zo simpel in Nederland
                      Het is degene die de BPM betaald heeft die teruggaaf van een deel van de BPM kan vragen, dit is dus niet noodzakelijk de verkoper gezien het de eerste eigenaar in Nederland is die de BPM moet betalen (nieuw voertuig, ingevoerd voertuig). Wagen moet ook na 15 oktober 2006 eerste maal ingeschreven zijn in Nederland en er moet BPM betaald zijn. Wagen mag ook geen schadevoertuig zijn...

                      Hier kan je document voor teruggaaf downloaden.
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                      Comment


                      • #12
                        Ik had een vraag over de rdw. Voor het uitvoeren van de auto zou de verkoper langs de rdw moeten gaan.
                        Kan ik de auto ook zelf uitvoeren bij de rdw mits een bewijs van de verkoper?

                        Comment


                        • #13
                          Ik ben altijd zelf naar de rdw geweest voor de auto af te melden voor export. Ge krijgt dan een bewijs dat de auto weg is uit NL, dit moet ge aan de verkoper geven, want dat is zijn bewijs dat hem geen belasting enzo op die auto meer moet betalen.

                          Comment


                          • #14
                            BPM af van de totaalprijs ? Het gaat niet om een nieuwe wagen, maar om een occasie.????

                            Comment

                            Working...
                            X