Hallo,
Ik zit met het volgende 'probleem'.
Afgelopen weekend heeft een marter een kabel (slechts 1 draad) doorgebeten.
Deze kabel regelt de luchttoevoer aan de motor.
Het probleem wat hierdoor ontstond was dat de motor ten alle tijden de zuurstoftoevoer kreeg die voldoende was voor stationair draaien. Hierdoor kon ik niet meer dan 1500 toeren maken, zo wel viel de motor uit.
Deze kabel is nu aan elkaar gemaakt dus het probleem is verholpen.
In de garage zeiden ze dat deze oplossing niet voldoende was, er zou namelijk vocht in de kabel kunnen komen met alle gevolgen van dien.
De oplossing: de gehele kabelboom, van voor tot achter vervangen.
Totale kosten: bijna 700,- euro.
Dit vind ik echt belachelijk.
Slechts 10 cm verderop in de motor zitten andere kabels die gewoon 'bloot' naar een connector ingaan, hier kan zo het vocht bij. Dit is volgens de garage geen probleem.
Ik denk dat de garage dit advies uitbrengt omdat dit normaal gesproken een verzekeringskwestie is. Echter val ik hierdoor dan terug in het aantal schadevrije jaren waardoor mijn premie 35 euro per maand meer wordt. Hierdoor ben ik uiteindelijk nog veel duurder uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het echt noodzakelijk om gehele kabelboom te vervangen?
Ik verwacht zelf dat als ik de kabel (die al aan elkaar is gemaakt) voorzie van een isolatie-tape o.i.d. ik geen probleem zou moeten hebben.
De gegevens van mijn auto:
BMW 116i
Leeftijd: 1 maand (bouwjaar maart 2010).
Alvast bedankt voor de tips!
Ik zit met het volgende 'probleem'.
Afgelopen weekend heeft een marter een kabel (slechts 1 draad) doorgebeten.
Deze kabel regelt de luchttoevoer aan de motor.
Het probleem wat hierdoor ontstond was dat de motor ten alle tijden de zuurstoftoevoer kreeg die voldoende was voor stationair draaien. Hierdoor kon ik niet meer dan 1500 toeren maken, zo wel viel de motor uit.
Deze kabel is nu aan elkaar gemaakt dus het probleem is verholpen.
In de garage zeiden ze dat deze oplossing niet voldoende was, er zou namelijk vocht in de kabel kunnen komen met alle gevolgen van dien.
De oplossing: de gehele kabelboom, van voor tot achter vervangen.
Totale kosten: bijna 700,- euro.
Dit vind ik echt belachelijk.
Slechts 10 cm verderop in de motor zitten andere kabels die gewoon 'bloot' naar een connector ingaan, hier kan zo het vocht bij. Dit is volgens de garage geen probleem.
Ik denk dat de garage dit advies uitbrengt omdat dit normaal gesproken een verzekeringskwestie is. Echter val ik hierdoor dan terug in het aantal schadevrije jaren waardoor mijn premie 35 euro per maand meer wordt. Hierdoor ben ik uiteindelijk nog veel duurder uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het echt noodzakelijk om gehele kabelboom te vervangen?
Ik verwacht zelf dat als ik de kabel (die al aan elkaar is gemaakt) voorzie van een isolatie-tape o.i.d. ik geen probleem zou moeten hebben.
De gegevens van mijn auto:
BMW 116i
Leeftijd: 1 maand (bouwjaar maart 2010).
Alvast bedankt voor de tips!
Comment