Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verkoop na inbeslagname politie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verkoop na inbeslagname politie

Soms hoor je op tv dat er een veiling was van inbeslaggenomen auto's, en dan bedoel ik echt de auto's die werden aangeslagen door de politie omdat er vb een misdrijf mee werd gepleegd of zo ...
    Weet er iemand wanneer dit doorgaat en of dit ieder jaar is ? Ik ben al eens gaan vragen in gemeente waar ik woon maar daar deden ze heel geheimzinnig en konden ze mij niets zeggen :s

Op www.patrimoniumdiensten.be verschijnen er regelmatig aankondigingen van dergelijke verkopen. Vaak ook met vermelding van foto en eventuele aanwezige papieren/sleutels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk Berichten
      Op www.patrimoniumdiensten.be verschijnen er regelmatig aankondigingen van dergelijke verkopen. Vaak ook met vermelding van foto en eventuele aanwezige papieren/sleutels...
      Normaal mag je die auto's enkel als handelaar kopen
      ----------------------------------------------------------------------------------
      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
      Pictures here: BMW 7 Series
      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
      Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
      It might need half a starsystem to turn around,
      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
      Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
        Normaal mag je die auto's enkel als handelaar kopen
        Dat is soms zo. Wanneer het over een wagen gaat zonder papieren of uit het buitenland dan zijn het enkel handelaars die mogen kopen en dan nog, soms mag een particulier ook bieden in zo'n geval. Je krijgt wel geen enkele garantie op dergelijke wagen. Wanneer een gefrustreerde opkoper zo'n wagen saboteert dan heb je geen been om op te staan als je die wagen koopt. Bij de bezichtiging is er vrijwel geen enkel toezicht.

Ik ben eens naar zo'n veiling geweest. Je kan daar koopjes doen maar dan moet je het wel slim spelen.

Comment

damned ... dit was een leuke veiling geweest om vandaag bij te zijn. Benieuwd of we hier iets van op het forum zien verschijnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten
            damned ... dit was een leuke veiling geweest om vandaag bij te zijn. Benieuwd of we hier iets van op het forum zien verschijnen.

http://www.patrimoniumdiensten.be/in..._140509CAT.pdf
            Dat is van 2009.

Comment

.. vond het al vreemd dat hij bij de afgesloten verkopen stond. Dringend even naar de koffiemachine lopen

Comment

Prijzen zijn vaak laag .. probleem is dat je als koper (vaak) amper de kans hebt om de wagen te bestuderen.

Comment

En hoe zit dat dan bijvoorbeeld als er geen boorddocumenten aanwezig zijn?
                  Dan kun je die toch moeilijk nog inschrijven veronderstel ik?
                  2009 BMW E91 320d
                  2002 BMW E46 M3
                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Je kan daar koopjes doen maar dan moet je het wel slim spelen.
                    Kan je hier meer uitleg bij geven? Heb mij dezelfde vraag die de topicstarter stelt, ook al gesteld...

Comment

Soms kan je schriftelijk bieden onder gesloten omslag voor het mondelinge bieden begint. Het is dan de kunst om heel goed op de hoogte te zijn van de prijzen van tweedehandswagens en dan praat ik niet over kijken in een boekje van Autogids. Wanneer het mondelinge bieden is afgelopen dan worden de schriftelijke biedingen bekeken en als er een bod is dat hoger of gelijk is aan het hoogste mondelinge bod dan wint het schriftelijke bod en kan niemand nog een bod uitbrengen. Bovenop dat bod moet nog iets van een 10% betaald worden om de kosten te dekken.

Feit is wel dat er veel volk op die verkopen afkomt, dikwijls zijn dat mensen met meer geld, ervaring en connecties dan jij of ik want je moet niet geloven dat alles daar altijd 100% eerlijk verloopt.

De laatste keer dat ik geweest ben ging er bvb een 2009 Audi A5 2.7TDI 163pk weg voor €24.000...
                      Last edited by ; 14/05/2010, 21:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
                        Prijzen zijn vaak laag .. probleem is dat je als koper (vaak) amper de kans hebt om de wagen te bestuderen.
                        De echte koopjes zijn verleden tijd. Vroeger voordat er een aankondiging was op het internet, toen waren er koopjes te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                          De echte koopjes zijn verleden tijd. Vroeger voordat er een aankondiging was op het internet, toen waren er koopjes te doen.
                          Internet maakt het idd voor de verkoper eenvoudiger om een correcte vraagprijs op z'n wagen te plakken.

Als je in de krant kijkt kom je af en toe nog wel eens koopjes tegen, wagens van oudere mensen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                            Internet maakt het idd voor de verkoper eenvoudiger om een correcte vraagprijs op z'n wagen te plakken.

Als je in de krant kijkt kom je af en toe nog wel eens koopjes tegen, wagens van oudere mensen.
                            Ja maar de kans is klein dat je dan een Elise of M3 op de kop kan tikken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten

Ik doelde echter op het feit dat vroeger niet iedereen aan de verkoop kon meedoen. De catalogussen werden toen enkel naar bepaalde mensen (veelal handelaars) gestuurd (en wij waren toen ook bij de gelukkigen).

Comment

ben gisteren gepasseerd aan een garage waar veel auto's staan die aangeslaan werden door de politie, en hij gaf me de raad om er niet aan mee te doen aangezien het nu vooral opkopers zijn die er naartoe gaan en dat er 9 kansen op de 10 geen boorddocumenten in de auto zitten en geen sleutels, je moet bovenop de aankoopprijs nog eens 13 procent betalen ook en je moet dan nog eens betalen om de boorddocumenten aan te vragen ook, hij zei dat de dagen van de batjes voorbij zijn.
                                Ikzelf ben van Oostende, en de auto's die in die streek verkocht worden dat is in Brugge, boninvest 3 .
                                Maar vraag me nog altijd af waarom ze dan altijd in het journaal na zo een verkoop mensen tonen die echt heel goedkoop een auto kochten ...

en heb idd auto's gevonden via die link maar als particulier kan je dus geen auto kopen, vind ik wel weer niet eerlijk maar ja, wat doe je eraan ?
                                Last edited by ; 16/05/2010, 06:10. Reden: link

Comment

Wanneer een gefrustreerde opkoper zo'n wagen saboteert dan heb je geen been om op te staan als je die wagen koopt.

Comment

Bestaan zo veilingen enkel voor handelaars. Vroeger enkele keren naartoe geweest maar die prijzen waren toch vrij hoog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hnoor0044 Bekijk Berichten
                                      Wanneer een gefrustreerde opkoper zo'n wagen saboteert dan heb je geen been om op te staan als je die wagen koopt.
                                      na 6j nog even reageren op dit topic.

Comment

Working...
                                      X