Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ingevoerde auto inschrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ingevoerde auto inschrijven

't zit zo... ik heb in januari een S6 gekocht met de bedoeling deze op mijn naam in te schrijven. Daarop ben ik bij de douane gepasseerd, en vervolgens heb ik me naar D'Ieteren begeven voor het opstellen van een gelijkvormigheidsattest. Tot dusver is alles dus in orde.

Een goeie maand later heb ik dan - wegens omstandigheden - besloten de auto NIET in te schrijven en zo te verkopen.

Vorige week had ik een geïnteresseerde over de vloer, die echter afhaakte vanwege het feit dat deze wagen ingevoerd is op mijn naam. Volgens hem kan je een auto enkel inschrijven op de naam waarmee hij ook ingevoerd is langs de douane, en kan hij de auto dus niet inschrijven tenzij ik de auto eerst op mijn naam inschrijf.
    Dat ben ik echter niet van plan, voor de keuring komen er immers nog enkele kosten bij kijken (waar de verkoper van op de hoogte is en de prijs die overeengekomen was is ook navenant) + kosten keuring voor verkoop + BIV.

Klopt dat? Iemand die daar ervaring mee heeft?
    Ik dacht dat die persoon bijgevolg geen interesse meer had, maar ik kreeg net terug een telefoon om te vragen hoe het daar nu mee zat. Bij deze.... anyone?

vroeger was da alleszins zo geloof ik,mss is het ondertussen anders..
    uwe naam staat op da papier,das het probleem..bij mij hebben ze daar ooit es ne klever overgeplakt met andere gegevens,ma of da echt nog gaat,geen idee.
    Last edited by Passiman; 03/06/2010, 15:41.
    http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
      vroeger was da alleszins zo geloof ik,mss is het ondertussen anders..
      uwe naam staat op da papier,das het probleem..bij mij hebben ze daar ooit es ne klever overgeplakt met andere gegevens,ma of da echt nog gaat,geen idee.
      hmm... zou vrij kut zijn

direct gewoon eens langs het douanekantoor rijden, die zullen dat wel weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
        hmm... zou vrij kut zijn

direct gewoon eens langs het douanekantoor rijden, die zullen dat wel weten.
        idd,das het beste wa ge kunt doen..waar zijt ge geweest?Hasselt,of toch Genk?
        mss best beetje doen alsof ge em echt noodgedwongen moet verkopen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
          idd,das het beste wa ge kunt doen..waar zijt ge geweest?Hasselt,of toch Genk?
          mss best beetje doen alsof ge em echt noodgedwongen moet verkopen..
          Hasselt. Genk was een typisch ambtenaartje. Werken tegen goesting, niets ging, een uur voor sluiting aankomen is te laat (ook al zit er niemand). Ben het daar maar afgestapt

Comment

volgens mij maakt dat geen zak uit... heb al genog auto's laten dedouaneren door iemand anders... dat kan geen probleem zijn.

Wat de gelijkvormigheid betreft, ik denk ook dat daar zich geen probleem vormt... gelijkvormigheid is een identiteitskaart van de wagen, dat staat los van degene die de gelijkvormigheid aanvraagt.

Het enige probleem vormt zich volgens mij op moment van keuring... voor een ingevoerd voertuig moet de inschrijving op naam overeenstemmen met de naam op de aankoopfactuur. Dit moet kloppen en ze kijken het na (heb het al meegemaakt!)

Maar de de nieuwe koper moet gewoon de factuur voorleggen dan tussen u en hem en dan kan die zonder problemen het voertuig inschrijven op zijn naam.
            Porsche 996 GT3 RS
            Porsche 964 RS
            BMW ///M3 e30
            Mercedes c250 CDI AMG
            www.flamebox.be

Comment

Dat is helemaal niet juist.

De BMW 635csi die ik gekocht heb, komt ook uit Duitsland. De vorige eigenaar heeft de auto langs de douane laten passeren maar heeft de auto nooit in belgie in het verkeer gebracht omdat hij wilde wachten tot de auto oldtimer was.

Uiteindelijk heb ik de auto van hem overgekocht. Het is wel correct dat de DIV moeilijk deed. Ik ben naar de douane moeten rijden om mijn naam daar op te geven als nieuwe eigenaar van de auto. Ik heb ook het papier moeten laten zien dat ik de auto gekocht heb omwille van de lange tijd tss de douane aangifte en de dag dat ik de auto bij de DIV had aangeboden. Ze hadden schrik dat ik de auto had gestolen...
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                volgens mij maakt dat geen zak uit... heb al genog auto's laten dedouaneren door iemand anders... dat kan geen probleem zijn.

Wat de gelijkvormigheid betreft, ik denk ook dat daar zich geen probleem vormt... gelijkvormigheid is een identiteitskaart van de wagen, dat staat los van degene die de gelijkvormigheid aanvraagt.

Het enige probleem vormt zich volgens mij op moment van keuring... voor een ingevoerd voertuig moet de inschrijving op naam overeenstemmen met de naam op de aankoopfactuur. Dit moet kloppen en ze kijken het na (heb het al meegemaakt!)

Maar de de nieuwe koper moet gewoon de factuur voorleggen dan tussen u en hem en dan kan die zonder problemen het voertuig inschrijven op zijn naam.
                toch raar allemaal,ik heb vroeger nooit meegemaakt dat ik de aankoopfactuur op de keuring moest laten zien,bij nen ingevoerde.
                bij de douane natuurlijk wel ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten

voor het gelijkvormigheidsattest maakt het idd niet uit, dat weet ik. Daar staat ook geen naam op, op het douanevignet staat echter mijn ma haar naam (omdat ik de factuur eveneens op haar naam heb laten zetten). Maar idd., als de koper kan bewijzen dat hij hem van mijn ma heeft gekocht zie ik niet direct een probleem.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                  Dat is helemaal niet juist.

De BMW 635csi die ik gekocht heb, komt ook uit Duitsland. De vorige eigenaar heeft de auto langs de douane laten passeren maar heeft de auto nooit in belgie in het verkeer gebracht omdat hij wilde wachten tot de auto oldtimer was.

Uiteindelijk heb ik de auto van hem overgekocht. Het is wel correct dat de DIV moeilijk deed. Ik ben naar de douane moeten rijden om mijn naam daar op te geven als nieuwe eigenaar van de auto. Ik heb ook het papier moeten laten zien dat ik de auto gekocht heb omwille van de lange tijd tss de douane aangifte en de dag dat ik de auto bij de DIV had aangeboden. Ze hadden schrik dat ik de auto had gestolen...
                  Daarstraks aan de douane geweest maar die waren om 16u al weg (duh, ambtenaren ). Morgen eens terug gaan en informere of ik dat vignet kan laten overzetten op de koper zijn naam. Dan uiteraard wel eerst betalen, anders zit ik straks met een auto die gedouanieerd is op een tjsoek en gefactureerd op m'n ma, dat wordt helemaal een miserie

Comment

weet je toevallig het antwoord op je vraag ondertussen?

zit met zelfde geval hier

Comment

Working...
                    X