Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop occasie - mag ik naar huis rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• aankoop occasie - mag ik naar huis rijden?

Hallo,

Ik koop een occasie die 2dehands gekeurd is (aanvraag tot inschrijvingsformulier inbegrepen) en carpass heeft.
    nschrijvingsnbewijs, nummerplaat en verzekering staan uiteraard op de naam van de verkoper en zijn nummerplaat.

Ik bezit zelf al over nummerplaten, die van mijn vorige wagen komen.

Vraag:

Mag ik na aankoop mijn eigen nummerplaten op de wagen monteren, en naar huis rijden zonder in overtreding te zijn?

Of moet ik eerst langsgaan met het roze formulier bij mijn verzekering, wachten dat zij alles regelen ivm de inschrijving en mij mijn inschrijvingsbewijs en nieuwe verzekeringspapieren opsturen, en DAN PAS de auto afhalen bij de verkoper?

Mijn vader zit in de verzekeringen en een collega zegt dat een klant zijn auto al afgenomen geweest is omdat het inschrijvingsbewijs niet overeenkwam met de nieuwe nummerplaat, na aankoop van een tweedehandswagen.

De zoon van de verkoper, daarentegen, is politieagent en die zegt dat je enkel jouw verzekering moet verwittigen, en dat bij een eventuele controle van de politie, zij met uw verzekering contact opnemen en zien dat je in "overgangsperiode" bent.

Kan iemand mij bewijzen hoe het nu juist moet?

heel erg bedankt!

Rap een tijdelijke groene kaart regelen met je huidige verzekering (dmv hun het roze formulier te geven, of een kopie), is rap gebeurd mits je een goede makelaar hebt en je bent met alles 100% in orde.

Comment

Je kan ook vragen aan je makelaar om je platen van je huidige auto 1 dag over te zetten op die andere.

Comment

losse wet
        goeie wet

dure wet volgens mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          Ik heb toevallig vanmiddag met mijn verzekeraar gebeld, om hetzelfde te doen met een motor. Ik vroeg of ik eventueel een verzekeringsbewijs kon krijgen waarop ik zelf een chassis-nummer kon invullen.
          Antwoord:
          'Niet nodig. Je hebt wettelijk gezien 2 dagen om je verzkering op de hoogte te brengen.
          Gewoon plaat ophangen en naar huis rijden.'
          OK, maar stel je wordt tegengehouden, wat kan je bewijzen?
          En als je buiten de kantooruren bent, is het contactnummer op het verzekeringspapier onbereikbaar...

De manier van "gewoon rijden" vind ik ook het meest logische e, ik vraag mij enkel af of een slechtgezinde agent dat ook zo logisch vindt en hoe ik dat kan bewijzen.

bedankt voor de antwoorden.

kzal morgen is bellen naar mijn verzekering

Comment

Auto door de verkoper naar jou laten brengen indien dat mogelijk is.
            Anders de papieren gaan halen, mee naar je verzekeringskantoor gaan en wanneer je dat kantoor buiten komt ben je ook direct in orde om die auto opte gana halen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Geef gewoon een seintje aan de verzekeringsagent met de info van de nieuwe wagen. Je hangt dan jouw platen erop en bent 99% in orde. 1% zou die "boze agent" kunnen zijn.

Rij wel zeker niet over de grens.

Comment

Ik heb de vorige keer gewoon de aanvraag tot inschrijving laten door faxen naar de verzekering. Ik had idd geen roos formulier maar de wagen was verzekerd en div was op de hoogte gebracht..
                My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                  Rap een tijdelijke groene kaart regelen met je huidige verzekering (dmv hun het roze formulier te geven, of een kopie), is rap gebeurd mits je een goede makelaar hebt en je bent met alles 100% in orde.
                  Fout... voor de verzekering is het in orde als je gewoon een seintje geeft dat je je platen tijdelijk op die nieuwe auto hangt om ermee naar huis te rijden. Achteraf kan je dan de verzekering in orde brengen. Dus op verzekeringsgebied ben je 100% in orde.

Als je echter controle krijgt van de politie en die willen echt moeilijk doen dan kan je je auto aan de kant laten staan want je platen komen niet overeen met het inschrijvingsbewijs en dergelijke. Als je kan aantonen dat de auto pas gekocht is en je hebt een geldige groene kaart dan zal 99% vd agenten er niet moeilijk over doen.
                  Wettelijk gezien ben je echter niet in orde met je boorddocumenten en als je echt een klootzakske tegenover u krijgt dan kunde uwe auto laten staan !!

maar zoals ik al zei voorlopige groene kaart en fatsoenlijke agenten en dat is allemaal dik in orde

Comment

het volstaat om u verzekerings agent te bellen en de chasie nummer te geven van de wagen die je zo net hebt aangekocht .
                    de politie agent heeft niet liever .

Comment

Verzekeringsbewijs meenemen op chassis nummer. Als de wagen verzekerd is, mogen ze die niet aan de kant laten. Kunnen u wel een boete geven voor foutief inschrijvingsbewijs (nummerplaat niet voor die wagen), en waarschuwing om deze binnen x aantal dagen in orde te brengen. Normale agenten laten je echter gewoon doorrijden.

Comment

hehe meestal neem ik z platen mee dan kunne ze u zeker niks maken

Comment

Working...
                        X