Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Honda Del Sol ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop Honda Del Sol ?

Geachte lezer,

Bij deze wil ik u meedelen dat ik op zoek ben naar een aankoop voor eerste wagen en ik had gedacht aan een honde crx del sol.

zijn deze betrouwbaar ?
    heeft iemand hier ervaring mee ?
    en kwa onderhoud is dit duur of niet ?

dank bij voorbaat

m.v.g. Tom

Ik heb er zelf eentje, ook mijn eerste wagen...

Mijn ervaringen:

Heel fijne eerste wagen. De ESi is op zich snel genoeg om heel vlot met het verkeer mee te kunnen. De mijne is nu net 3 dagen verlaagd en nu is het een halve kart in vergelijking met de standaard veren. Kortom, een wagen waar je heel veel rijplezier aan kan beleven (en het targadak is gewoonweg zalig).
    Verder produceert de Sol bij het installeren van een CAI ook een zalig geluid.

Qua betrouwbaarheid zit het honda blokje op zich wel goed, alleen erop letten dat je geen oliezuipertje koopt. Hier staan ze om bekend.

Naar kosten toe, ik heb deze nu een half jaar, heb er tussen de 10.000 en 15.000km mee gereden en heb nog geen echte kosten gehad (buiten mijn mods). De mijne verbruikt wel een beetje olie maar het blijft binnen de perken.
    Het verbruik is iets waar je wel rekening mee moet houden. Ik zit met een redelijk sportieve rijstijl op 10 liter per 100km. Met een tankje van 40 liter wil da dus zeggen dat ik héél vaak mag gaan tanken

Ook opletten voor roest, en zéker de dakrubbers nakijken. Als deze verduurt zijn mag je er zeker van zijn dat je bij een forse regenbui water binnen krijgt. Ook hebben heel veel Sol's last van water dat in de koffer binnen raakt.

Naar wat ik gezien heb tijdens mijn zoektocht: rond de 3000 euro kan je Sol's vinden waar werk aan is (zoals de mijne). Diegene die echt helemaal in orde zijn gaan eerder richting 5000 euro of meer. Naar stukken toe, op het internet smijten ze je dood met tweedehandsstukken aan superlage prijzen, dus met een beetje zoekwerk kan je de meeste problemen goedkoop oplossen.

Nog een belangrijk punt wat je zeker niet mag vergeten, de del Sol, zelfs de ESi, valt voor de verzekering onder de klasse sportwagen. Verwacht je dus aan een forse premie.

Lees eventueel mijn topic maar eens door, als je vragen hebt mag je me altijd pm'en
    Honda Civic Type R EP3 - 200pk
    Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
    Honda Civic Type R EP3 - 250pk
    Honda Del Sol - 120pk

Comment

Titel aangepast.

Hoofdletters en extra veel uitroeptekens zijn overbodig.

Have fun.

Comment

Dit is geen TOP TOPIC dus ik zal hier mijn mening niet neerschrijven. Spijtig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
          Dit is geen TOP TOPIC dus ik zal hier mijn mening niet neerschrijven. Spijtig.
          Jij schrijft alleen maar in TOP TOPIC'S, Kaiser...

Comment

Working...
          X