Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW finance : renting interessant ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW finance : renting interessant ?

Ik wil als zelfstandige een nieuwe auto aanschaffen, nu biedt BMW finance in september een formule renting aan van 4.5% ipv 6.33%, is dit interessant ?
    Wie hier heeft er reeds een auto gekocht op renting ?

Hoeveel voorschot en hoeveel restwaarde, en welke looptijd?

Comment

Ik rent al bijna 15 jaar auto's. Er zijn daar enkele plezante voordelen aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
        Ik wil als zelfstandige een nieuwe auto aanschaffen, nu biedt BMW finance in september een formule renting aan van 4.5% ipv 6.33%, is dit interessant ?
        Wie hier heeft er reeds een auto gekocht op renting ?
        Bij mij is het ook met renting, maar wel via KBC Lease. Voor mijn huidige wagen heb ik destijds het voorstel van BMW vergeleken met KBC en zij (KBC) moesten toch serieus hun best doen om beter te zijn. Vergelijken met een ander voorstel is dus de boodschap!

Waarom renting?
        - Lager maandbedrag als je voor een hoge restwaarde kiest;
        - Fiscaal: je kan bijvoorbeeld een renting met een lage restwaarde (bv 16%) op 3 jaar nemen, dwz 84% als kost over 3 jaar, terwijl je anders gebonden bent aan 4j of 5j afschrijving. Tevens is er de mogelijkheid om een verhoogde eerste factuur te vragen.
        - Het kost minder dan volledige leasing.

Comment

Mijn probleem is dat mijn boekjaar afsluit op 30 september en ik nog moet kosten maken.
          De auto dat ik wil, is de nieuwe BMW X3 (rij nu met oude versie) maar die wordt maar gelanceerd
          in november. Dus zou ik hem bestellen en een voorschotfactuur van 30% vragen en betalen.
          Bij gewone financiering mag je geen voorschotfactuur in je boekhouding steken, het is alleen geldig indien
          de auto ingeschreven is.
          Ben gisteren bij KBC geweest en daar moeten ze 90% van de factuur hebben voor ze renting
          kunnen toestaan, ze verstonden niet goed dat dit bij BMW finance wel kon.
          Zit bij jullie dan ook het onderhoud en herstellingen, alsook de belasting op inverkeerstelling en
          verkeersbelasting in de renting ?

Comment

Ben gisteren bij KBC geweest en daar moeten ze 90% van de factuur hebben voor ze renting
            kunnen toestaan,
            Wat bedoel je daarmee?

ze verstonden niet goed dat dit bij BMW finance wel kon.
            Zit bij jullie dan ook het onderhoud en herstellingen, alsook de belasting op inverkeerstelling en
            Nee, enkel de aanschaf.
            De rest is niet interessant he, want dan ga je intrest EN btw betalen op de BIV en de verkeersbelasting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Wat bedoel je daarmee?
              Nee, enkel de aanschaf.
              De rest is niet interessant he, want dan ga je intrest EN btw betalen op de BIV en de verkeersbelasting.
              Ik heb dat net wel gedaan .... de BIV + de verkeersbelasting over 5 jaar kwam op 50% van de prijs uit als ik het via de renting nam ipv het zelf te betalen.
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                Ik heb dat net wel gedaan .... de BIV + de verkeersbelasting over 5 jaar kwam op 50% van de prijs uit als ik het via de renting nam ipv het zelf te betalen.
                Hoe kan dat

Comment

Hoe kan dat
                  Niet.

Comment

Mijn probleem is dat mijn boekjaar afsluit op 30 september en ik nog moet kosten maken.
                    De auto dat ik wil, is de nieuwe BMW X3 (rij nu met oude versie) maar die wordt maar gelanceerd
                    in november. Dus zou ik hem bestellen en een voorschotfactuur van 30% vragen en betalen.
                    Bij gewone financiering mag je geen voorschotfactuur in je boekhouding steken, het is alleen geldig indien
                    de auto ingeschreven is.
                    kunnen toestaan, ze verstonden niet goed dat dit bij BMW finance wel kon.
                    Bedoel je voorschotfactuur van de garage zelf? Je kan toch (bij mij is het in ieder geval zo) een voorhoogde eerste maandelijkse aflossing vragen? 30/9 is wel kortbij natuurlijk om dat nog geregeld te krijgen, maar zou wel moeten kunnen.

Enkel de wagen zelf in de renting, de rest is inderdaad niet interessant. De wagen wordt dan ingeschreven op naam van de leasemaatschappij. Mocht je dan de wagen nadien zelf overnemen, mag je opnieuw inschrijving betalen...

Comment

Een eerste verhoogde huur of anders een aanbetaling, kan enkel bij start van het contract, en dus na levering van het voertuig.

Bij leasing (on-balance) is de wagen uiteraard ingeschreven op naam van de klant. Bij renting (off-balance) kan dat ook. Daar is die niet noodzakelijk ingeschreven op naam van de leasingmaatschappij. Overname zonder opnieuw BIV te betalen is dus perfect mogelijk.

Comment

Hoeveel voorschot en hoeveel restwaarde, en welke looptijd?
                        Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                        Bij mij is het ook met renting, maar wel via KBC Lease. Voor mijn huidige wagen heb ik destijds het voorstel van BMW vergeleken met KBC en zij (KBC) moesten toch serieus hun best doen om beter te zijn. Vergelijken met een ander voorstel is dus de boodschap!

Waarom renting?
                        - Lager maandbedrag als je voor een hoge restwaarde kiest;
                        - Fiscaal: je kan bijvoorbeeld een renting met een lage restwaarde (bv 16%) op 3 jaar nemen, dwz 84% als kost over 3 jaar, terwijl je anders gebonden bent aan 4j of 5j afschrijving. Tevens is er de mogelijkheid om een verhoogde eerste factuur te vragen.
                        - Het kost minder dan volledige leasing.
                        Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                        Een eerste verhoogde huur of anders een aanbetaling, kan enkel bij start van het contract, en dus na levering van het voertuig.

Bij leasing (on-balance) is de wagen uiteraard ingeschreven op naam van de klant. Bij renting (off-balance) kan dat ook. Daar is die niet noodzakelijk ingeschreven op naam van de leasingmaatschappij. Overname zonder opnieuw BIV te betalen is dus perfect mogelijk.
                        -2 x foute boel, oppassen met die restwaarde, kan je zuur opbreken bij een totaal verlies...

-zo is dat, financiële lease en renting word dikwijls verkeerd begrepen.
                        Eén keer FL zal ook de laatste keer zijn, beter BTW eerst betalen dan lenen over een juist gekozen termijn. Na het einde van de rit heb je nog iets over voor je zelf...
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          -2 x foute boel, oppassen met die restwaarde, kan je zuur opbreken bij een totaal verlies...
                          Omnium anyone?

Comment

Omnium anyone?

Nooooo, zelfs niet met een omnium. Of die moest de aangekochte waarde dekken, maar de verzekeringsmaatschappijen hanteren dan verschillende formules om de waardevermindering te bepalen.
                            bvb vanaf de 8ste maand -1% / maand. Reken maar even als je auto 22 maanden is...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Nooooo, zelfs niet met een omnium. Of die moest de aangekochte waarde dekken, maar de verzekeringsmaatschappijen hanteren dan verschillende formules om de waardevermindering te bepalen.
                              bvb vanaf de 8ste maand -1% / maand. Reken maar even als je auto 22 maanden is...
                              Wat een prutsomnium is me dat?

Ik heb altijd een onmium gehad die de eerste 24 maanden de catalogusprijs uitkeert.

Comment

ben je eenmanszaak (geen vennootschap)?
                                Eerste auto?

Als het antwoord 2x ja is:

KOPEN ! op afbetaling.

helft BTW recup en helft afschrijven.
                                En dan is ie van jou.

Comment

Ik heb altijd een onmium gehad die de eerste 24 maanden de catalogusprijs uitkeert.

Lijkt mij inderdaad normaal te zijn bij een goeie omnium.

Comment

Idem hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                                      Lijkt mij inderdaad normaal te zijn bij een goeie omnium.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      Idem hier
                                      VERKOCHT!!!

MERCATOR alvast NIET.

Stuur me een PM als jullie willen met de naam van de verzekering(en).

Comment

Stuur me een PM als jullie willen met de naam van de verzekering(en).

Eh, via mijn makelaar, en dat was dan bij AG insurance.

En er zullen er nog wel zijn.

Comment

Working...
                                        X