Graag zou ik meer te weten willen komen van een Mk4 Polo. Op papier zien het er me namelijk toffe wagentjes uit:
-150pk @ 5800rpm met 220nm koppel uit een turbo 1.8 liter benzinemotor
-te chippen tot 190pk en 320nm
-vrij licht, 1164kg volgens http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=143110
-interessante exemplaren in .de ~11 000 euro, goede bang for the buck
-ophanging en wegligging zou goed zijn
-dat oude gti interieur met die kuipzeteltjes
Het blijft natuurlijk FWD en het uiterlijk van een polo houden, daar kom je niet onderuit.
Graag zou ik meer over volgende zaken weten:
-verbruik
-betrouwbaarheid motor / belangrijkste onderdelen
-schatting kostprijs stukken, zijn die +- detzelfde als van de gewone polo? Ik las dat dezelfde 1.8T nog door VAG bij bv de Audi TT wordt gebruikt, dus makkelijker aan te kopen en niet extreem duur?
-algemene funfactor om mee te rijden, voelt zoiets ook snel aan of is het enkel op papier de moeite?
Helaas is er maar 1 topic van een polo gti dat niet meer actief is, hopelijk zijn er toch wat kenners die me wat op weg willen helpen
-150pk @ 5800rpm met 220nm koppel uit een turbo 1.8 liter benzinemotor
-te chippen tot 190pk en 320nm
-vrij licht, 1164kg volgens http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=143110
-interessante exemplaren in .de ~11 000 euro, goede bang for the buck
-ophanging en wegligging zou goed zijn
-dat oude gti interieur met die kuipzeteltjes

Het blijft natuurlijk FWD en het uiterlijk van een polo houden, daar kom je niet onderuit.
Graag zou ik meer over volgende zaken weten:
-verbruik
-betrouwbaarheid motor / belangrijkste onderdelen
-schatting kostprijs stukken, zijn die +- detzelfde als van de gewone polo? Ik las dat dezelfde 1.8T nog door VAG bij bv de Audi TT wordt gebruikt, dus makkelijker aan te kopen en niet extreem duur?

-algemene funfactor om mee te rijden, voelt zoiets ook snel aan of is het enkel op papier de moeite?
Helaas is er maar 1 topic van een polo gti dat niet meer actief is, hopelijk zijn er toch wat kenners die me wat op weg willen helpen

Comment