Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkopen binnen familie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkopen binnen familie

Mijn huidige wagen gaat verkocht worden aan mijn broer.

Wij wonen beide nog thuis en mijn vraag is nu, moet ik deze laten keuren voor verkoop?

Moet hij opnieuw BIV betalen (dus laten inschrijven)?

Of kan ik naar de verzekering bellen en alles, incl. platen laten overzetten op zijn naam?

Oorspronkelijk geplaatst door RiFiC Bekijk Berichten
    Mijn huidige wagen gaat verkocht worden aan mijn broer.

Wij wonen beide nog thuis en mijn vraag is nu, moet ik deze laten keuren voor verkoop?

Moet hij opnieuw BIV betalen (dus laten inschrijven)?

Of kan ik naar de verzekering bellen en alles, incl. platen laten overzetten op zijn naam?
    Volgens mij is dat een verkoop net als alle andere verkopen.

Comment

je kan je broer op jou platen laten rijden en de verzekering op zijn naam.
      anders moet er opniew BIV betaald worden...
      2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Van het moment dat je een "nieuwe" wagen op naam zet betaal je BIV..

Gr

Comment

Mijn broer zijn Ford Transit stond op mijn vader zijn naam terwijl hij studeerde (hij stond wel als hoofdbestuurder op de verzekering), na het studeren moest die op men broer zijn naam komen om te kunnen afschrijven op zijn bedrijf en is toen gekeurd moeten worden voor verkoop en met een nieuwe plaat op men broer zen naam ingeschreven.
          Gelukkig moest hij geen BIV betalen wegens lichte vracht, anders hang je er dus wel aan... Als je een goede relatie met uw broer hebt zou ik overwegen hem gewoon op jouw naam te laten staan, denk wel dat je altijd ergens verantwoordelijk bent voor een wagen op jouw naam, ookal rijdt iemand anders (boetes zullen bv op jouw naam aankomen, bij zware boetes waarbij het rijbewijs ingetrokken wordt moet jouw broer dan zelf verklaren dat hij reed, anders wordt jouw rijbewijs ingetrokken...)

Comment

Is er voor mij een verschil als ik dan de nieuwe wagen extra op mijn naam inschrijf?

Dus eigelijk 2 auto's op mijn naam heb staan? Verandert dat iets aan verzekering ofzo?

Comment

Normaal niet, je kan zo veel auto's als je wilt op je naam hebben staan. Hou er wel rekening mee dat als je broer met die andere wagen gaat rijden, hij in principe als hoofdbestuurder op de verzekering vermeld moet staan (omdat hij het meeste met die wagen rijdt). Ik weet niet of je een verzekering op zijn naam kan nemen terwijl de auto op jouw naam staat (dacht het niet maar dit vraag je best eens na bij uw verzekeringsmaatschappij)

Comment

Working...
              X