Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW 2.0TDI met 200.000km?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW 2.0TDI met 200.000km?

    Wanneer je op de Duitse markt zoekt, vind je veel auto's met hoge km-aantallen, hoger als in België. Of dat komt omdat wij sjoemelen en zij niet laat ik in het midden

    Maar wat denken jullie van een 2.0TDI met 200.000km, meerbepaald deze?




    Hij is 4 jaar oud, dus veel km/jaar (wss autobahn-kilometers) en waarschijnlijk zal de koppeling dus niet heel erg versleten zijn. Maar is het aan te raden om zo'n wagen te kopen of toch beter niet?

    Ik rij een 20.000km per jaar en verander +- om de 3 jaar van auto, dus hij zou 260.000km moeten halen, de vraag is alleen, ga ik er constant kosten aan hebben of niet... Ik denk dan aan versnellingsbak, turbo, aandrijfriem, weet ik veel wat nog allemaal ...?

  • #2
    Ik zou dat niet kopen voor 20.000km per jaar. De 2.0TDI van VAG heeft iets te veel problemen om echt betrouwbaar te zijn. Een 1.9TDI is beter.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ilPazzo Bekijk Berichten
      Wanneer je op de Duitse markt zoekt, vind je veel auto's met hoge km-aantallen, hoger als in België. Of dat komt omdat wij sjoemelen en zij niet laat ik in het midden
      Grapjas . Nergens wordt er meer gesjoemeld met km-standen dan in Duitsland, maak u geen illusies!

      Maar on-topic, 200k km's op zo'n korte tijd is zeker geen probleem, motor heeft altijd warm gehad. Enkel kijken of 't onderhoud telkens netjes is bijgehouden (distributieriem etc.) en dan zou ik dat zeker wel durven kopen, ja.

      Hou er rekening mee dat je dat hier in BE nooit meer kwijtraakt met 260k km's..

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Ik zou dat niet kopen voor 20.000km per jaar. De 2.0TDI van VAG heeft iets te veel problemen om echt betrouwbaar te zijn. Een 1.9TDI is beter.
        Idd de 2.0 TDI's (136-140 pk )hebben meer problemen dan een 1.9TDI. Ik zou een 1.9TDI nemen.
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
          Hou er rekening mee dat je dat hier in BE nooit meer kwijtraakt met 260k km's..
          hmm, ook iets om rekening mee te houden natuurlijk... had ik zelfs nog niet aan gedacht.

          misschien toch maar beter niet doen dan

          Comment


          • #6
            hi,
            waarom hebben 2.0l meer problemen als 1.9l ,is dat zo?

            grtz

            Comment


            • #7
              1.9 TDI's hebben heus hier en daar ook wat brokken gehad, bvb. bij de 1.9 TDI 130PK BLT (bepaalde bouwjaren Polo, Ibiza, ..) ging de standaard turbo vaak kapot.

              De 2.0 TDI PD heeft in z'n beginjaren ook redelijk wat problemen gekend (lekkende koppakkingen als ik het me goed herinner), maar na 2004 zouden deze motoren op zich wel vrij moeten zijn van deze problemen. Of toch niet meer of minder dan een andere PD TDI.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door hansie Bekijk Berichten
                hi,
                waarom hebben 2.0l meer problemen als 1.9l ,is dat zo?

                grtz
                Problemen met de krukassen na X-aantal km's
                Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                  Problemen met de krukassen na X-aantal km's
                  Ook 't eerste dat ik er van hoor dan!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                    Ook 't eerste dat ik er van hoor dan!
                    Mijn vader kent al een aantal gevallen.
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                    Comment


                    • #11
                      rijdt al een tijdje in een golf 6 2.0lcrtdi met dpf 110pk (26dk) en dat rijd goed, niet echt snel maar is ook niet traag, en heb er al een paar toertjes mee door europa gereden en ben best tevreden (zeer rustige auto en stil binnenin)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                        Grapjas . Nergens wordt er meer gesjoemeld met km-standen dan in Duitsland, maak u geen illusies!

                        Maar on-topic, 200k km's op zo'n korte tijd is zeker geen probleem, motor heeft altijd warm gehad. Enkel kijken of 't onderhoud telkens netjes is bijgehouden (distributieriem etc.) en dan zou ik dat zeker wel durven kopen, ja.

                        Hou er rekening mee dat je dat hier in BE nooit meer kwijtraakt met 260k km's..
                        Oorspronkelijk geplaatst door ilPazzo Bekijk Berichten
                        hmm, ook iets om rekening mee te houden natuurlijk... had ik zelfs nog niet aan gedacht.

                        misschien toch maar beter niet doen dan
                        Misschien kan je doen zoals veel handelaren doen. Je haalt hem in duitsland en laat de km's aanpassen naar een aanvaardbare stand voor je hem hier laat keuren/inschrijven. Dan zal die stand de beginstand van de carpass zijn en krijg je er binnen 3 jaar nog een mooie som voor.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door hansie Bekijk Berichten
                          rijdt al een tijdje in een golf 6 2.0lcrtdi met dpf 110pk (26dk) en dat rijd goed, niet echt snel maar is ook niet traag, en heb er al een paar toertjes mee door europa gereden en ben best tevreden (zeer rustige auto en stil binnenin)
                          Is niet hetzelfde als de pompverstuiver motor hé

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                            Is niet hetzelfde als de pompverstuiver motor hé
                            heb even niet opgelet, ja ...

                            Comment


                            • #15
                              De laatste generatie 1.9TDI's zijn toch behoorlijk betrouwbaar. Ze hebben ook hun problemen zoals EGR koelers die kapot gaan maar ik acht de 1.9 105pk toch veel betrouwbaarder dan een 2.0TDI. Je moet maar eens kijken op het TDI forum, daar is veel info te vinden over deze motoren.

                              Bij zo'n hoge kmstanden speelt het onderhoud dat de wagen gekregen heeft een grote rol. Dergelijke wagen zou ik dan ook niet kopen zonder onderhoudsboekje en ook niet als hij maar om de 30.000km onderhoud heeft gekregen.

                              Comment


                              • #16
                                Ik denk dat de poblemen met de 2.0TDI zich wel vooral tot de eerste modellen beperken en ze er nu wel allemaal uit zijn.
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat de poblemen met de 2.0TDI zich wel vooral tot de eerste modellen beperken en ze er nu wel allemaal uit zijn.
                                  De 2.0tdi is er al van 2003. Nu is die motor een commonrail, dat is een volledig andere motor.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X