Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C200 Break vs E200 Berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes C200 Break vs E200 Berline

Gewoon even om paar meningen te verzamelen...moet binnenkort mijn nieuwe firmawagen bestellen en na heel wat wikken en wegen ben ik er uit dat het zéker een Mercedes wordt. In mijn budget heb ik, met gelijke opties, keuze tussen de C200 Avant Garde Break en de E200 Avant Garde. Beide met lederen interieur en premium+ pack (dus Command systeem, GPS, intelligent light enz). Op de C200 zit dan als extra nog die Contour-zetels, die op de E200 niet zitten.

Qua budget zit ik met de E200 met iets meer opleg, maar dat is niet zo belangrijk. Mijn collega rijdt met de C200 Break en heb daar dus ook al enige uren in gezeten toen we samen op baan gingen. De E200 heb ik dit weekend uitgebreid kunnen testrijden en was meteen verliefd.

Moeilijke keuze dus. Beetje kiezen tussen comfort/stijl en praktisch/ruimte. Wat denken jullie? Zijn er anders nog serieuze verschillen tussen de E- en C-klasse die niet meteen duidelijk zijn? Niet dat jullie de keuze moeten maken, maar wat extra info of meningen is altijd wel handig.

Ik zou altijd kiezen voor de grotere wagen. Comfort vind ik belangrijker, zeker op onze prachtige Belgische wegen.

Comment

Groter bedoel je de E-klasse?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
        Groter bedoel je de E-klasse?
        Die is toch in elk opzicht groter?

Zelfs de kofferbak is groter.. enkel wat minder flexibel tov de breakversies

Als dit de keuze zou zijn, dan zou ik zeker ook voor de E klasse gaan

Comment

K heb ook die afweging moeten maken .... Op vlak van comfort en luxe wou ik absoluut voor de E gaan.

Maar voor de looks en jonger imago heb ik voor een C gekozen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Ik zou altijd kiezen voor de grotere wagen. Comfort vind ik belangrijker, zeker op onze prachtige Belgische wegen.
            ik volg en inderdaad de E klasse dus. Zijn meerwaarde in onderstel en verfijning gaat je goed bevallen
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Voor alle duidelijkheid : als ik een E neem, dan is dat een berline en geen break (te duur volgens budget). De C-klasse kan wél in break.

Comment

Voor alle duidelijkheid : als ik een E neem, dan is dat een berline en geen break (te duur volgens budget). De C-klasse kan wél in break.
                Ja maar wat is het nut van een break met een kleine koffer te verkiezen boven een berline met een grote koffer?

C klasse Break: 490 liter
                E klasse Berline: 540 liter

In een berline kan je alleen geen droogkast vervoeren (toevallig in mijn geval vandaag nog actueel) maar dat zijn zeldzame momenten dat je dat nodig gaat hebben...

Comment

Twijfel over break is voornamelijk als we met de kinderen met de auto op reis zouden gaan (heb 2 dochters, eentje van 9mnd en eentje van 6,5j). Dan is een berline natuurlijk iets minder handig. Maar goed, heb nu ook een berline dus écht achteruitgang zou het niet zijn.

Comment

Twijfel over break is voornamelijk als we met de kinderen met de auto op reis zouden gaan (heb 2 dochters, eentje van 9mnd en eentje van 6,5j). Dan is een berline natuurlijk iets minder handig. Maar goed, heb nu ook een berline dus écht achteruitgang zou het niet zijn.
                    dakkoffertje

Ik zou absoluut een C break kiezen boven een C berline met wat meer opties als dát de keuze zou zijn. Maar een C is in feite geen grote wagen. Een E is altijd een E. En dat is niet gewoon een ietwat grotere C.

Comment

De E voor mij. Die snuit is zo knap. Een E bied veel meer comfort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        De E voor mij. Die snuit is zo knap. Een E bied veel meer comfort
                        huidige C en E zijn beide even knap. Echt familie. Comfort daarentegen...

Comment

Working...
                        X