Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verhuren LV aan vennootschap

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
    van de site van mijn fiscalist :

en
    Klinkt allemaal mooi, maar hoe ga je dat regelen met de privé kilometers? Hoe ga je een verhuurcontract maken? Forfaitair X euro per maand vragen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Klinkt allemaal mooi, maar hoe ga je dat regelen met de privé kilometers? Hoe ga je een verhuurcontract maken? Forfaitair X euro per maand vragen?
      Op papier is het idd simpel maar in de praktijk ... .
      Je moet ook een logboek bijhouden van de gemaakte km voor de zaak.
      Indien je de wagen bv voor 20% privé gebruikt dan zal je de onkosten normaal ook maar voor 80% in de vennootschap kunnen inbrengen.
      Ik heb het voor 1 wagen gedaan (en dan geen huur maar wel als km-vergoeding ingebracht). Ten 1ste al problemen bij de controle over het logboek + afspraak gemaakt om dat in de toekomst niet meer te doen.

Comment

voila. als je de boel op de zaak koopt is er een vaste regeling omtrent privé kilometers (forfaitair). Met een LV bestaan die in principe niet (prive kms), maar als je gaat verhuren kan het wel eens zijn dat je gezeik krijgt daarover.

Veel van die "we gaan de fiscus nekeer een loer draaien" spellekes marcheren .... tot uw eerste controle.

Comment

Mijn wagens staan ook allemaal op de vennootschap hoor.
          Het verhuur verhaal lijkt me enkel interessant als je een wagen hebt privé die is afbetaald en je enkel professioneel gebruikt.
          Ik ken de situatie van je vennootschap niet, maar ik zou eerder uitkijken om een wagen of LV via een renting te nemen (off-balance). Die kan je daarna voor een habbekrats of privé of op de vennootschap kopen en dat vermijdt héél wat gedonder als je bij een controle "ne lastige" hebt.
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Working...
          X