Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota auris hybrid of honda jazz hybrid?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota auris hybrid of honda jazz hybrid?

Beste mensen,

Mijn huidige wagen is aan vervanging toe, de jacht op een nieuwe is open
    Na heel wat opzoekwerk en bezoekjes bij de dealers uieindelijk bij de hybride modellen terecht gekomen. Na lang wikken en wegen blijven er 2 over: de honda jazz, die binnenkort in de toonzaal zal staan en de toyota auris. Op gebied van grootte zijn deze 2 aan elkaar gewaagd en hier en daar zijn er natuurlijk verschillen. Wat mij vooral opviel is dat de toyota solider aanvoelde als ik bvb de deur open en dicht 'sloeg'. Hij kwam me gewoon degelijker over; De toyota is wel ongeveer 3000 euro duurder, wat niet niks is.
    is er iemand die een zelfde zoektoch aan het doen is als ik of iemand die me tips en gebruikservaringen kan geven?

Mucho gracias

mcg

De Honda is echt een light hybride versie.
    Als je hybride wil rijden, dan moet je zeker de Toyota nemen.

Ik neem aan dat je veel in de stad rijdt, anders heeft het geen zin.

Comment

Over de hybride zelf kan ik niets zeggen natuurlijk,
      maar hier thuis zijn we zéér tevreden over de kwaliteit van onze Jazz.
      Echt wel zeer degelijk.
      Als je vragen zou hebben, voel je vrij ze te PM'en

Comment

wij rijden nu 1 maand met onze Auris sol hybride, hebben nu meer dan 1200 km en dit meestal stad en plattelandswegen.Het verbruik zit nu op 5.9 l en ik ben er van overtuigt dat dit nog gaat zakken, echter de beloofde 4 l zal moeilijk haalbaar zijn, in de praktijk ga je eerder rond de 5.5 l uitkomen wat toch wel mooi is . Nog even ter verduidelijking, na eerste tankbeurd 6.3l . Na de tweede 5.9l dus gemiddeld 6.1l. En nu momenteel op 5.5l.
        Het verschil met de Honda is dat toyota een Full hybride is en dus al geheel electris kan rijden, en meer dan je denkt. Ben er wel tevreden van.

Comment

Toyota auris hybrid of honda jazz hybrid?

Hoi iedereen,even toch een opmerking over de zuinigheid van de Auris hybride...
          Over het verbruik van de Auris hybride zie ik dat er eigenaars zijn die een verbruik optekenen van 6.3L gemiddeld???Ik kan je hier zeggen dat ik zelf onder de door Toyota opgelegde 3.8L gemiddeld verbruik kan gaan en dit over een afstand van 45km heen en terug.(heen 3.5L/100km en terug 3.6L/100km)Niemand gelooft dit tot ze plaats nemen en dit vast moeten stellen!
          Een hybride wagen moet je LEREN rijden en ik was als partikulier bij de eerste eigenaars van Belgie.Heb mij zo eigen gemaakt met deze wagen dat ik een eigen website gemaakt heb
          met tips om deze wagen superzuinig te rijden=> http://www.everyoneweb.be/aurishybride
          De hybridetechniek van Honda is zeker goed maar die van Toyota is gewoon beter=> Honda Jazz hybride heeft een elektromotor van 20 PK en de Toyota Auris hybride twee elektromotoren van 82 PK!
          Last edited by ; 03/04/2011, 01:56.

Comment

Onlangs nog achter een Prius gehangen die vermoedelijk dat glijden aan het toepassen was, op een 70 weg. Extreem irritant want hierdoor kon ik mijn cruise control niet gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pastifico Bekijk Berichten
              Hoi iedereen,even toch een opmerking over de zuinigheid van de Auris hybride...
              Over het verbruik van de Auris hybride zie ik dat er eigenaars zijn die een verbruik optekenen van 6.3L gemiddeld???Ik kan je hier zeggen dat ik zelf onder de door Toyota opgelegde 3.8L gemiddeld verbruik kan gaan en dit over een afstand van 45km heen en terug.(heen 3.5L/100km en terug 3.6L/100km)Niemand gelooft dit tot ze plaats nemen en dit vast moeten stellen!
              Een hybride wagen moet je LEREN rijden en ik was als partikulier bij de eerste eigenaars van Belgie.Heb mij zo eigen gemaakt met deze wagen dat ik een eigen website gemaakt heb
              met tips om deze wagen superzuinig te rijden=> http://www.everyoneweb.be/aurishybride
              De hybridetechniek van Honda is zeker goed maar die van Toyota is gewoon beter=> Honda Jazz hybride heeft een elektromotor van 20 PK en de Toyota Auris hybride twee elektromotoren van 82 PK!
              De Honda Jazz Hybrid heeft een benzinemotor van 88 pk en een elektromotor van 14 pk, in totaal dus 102 pk.
              De Toyota Auris Hybride heeft helemaal geen twee elektromotoren van 82 pk maar één elektromotor van 82 pk en een benzinemotor van 99 pk. Door de planeetwielstelsel overbrenging (en geen CVT zoals zovelen denken waaronder ook journalisten) kun je beide vermogens niet zomaar optellen. Volgens Toyota bedraagt het effectief vermogen 136 pk.
              Zoals reeds gezegd is de Honda een mild hybrid en Toyota een full hybrid. De Toyota zal door het hogere vermogen dus logischerwijze vlotter rijden (hoewel gewicht natuurlijk ook een factor is). Of de wagen praktischer is dan de Jazz dat is een andere vraag.
              Last edited by fox1; 08/04/2011, 13:36.

Comment

Laat je nooit wijsmaken dat Hybride zuiniger is dan een normale wagen bij snelweg of intensief gebruik,rij je in de stad is het wel ok. De Auris is natuurlijk de meest doorontwikkelde hybride en zal het efficientste werken maar ik verwacht van Honda nog altijd een iets scherper rijgedrag en de Honda kwalititeit waardoor deze laatste mijn keuze zou zijn
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Vandaag nog eens gaan tanken met de Auris, op B.C was het 5.2l en na telling was het 5.4l, het geheel staat na 2500km op 5.9, zal nog wel zakken. We gaan met pasen eens naar het zwarte woud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danyboy Bekijk Berichten
                    Vandaag nog eens gaan tanken met de Auris, op B.C was het 5.2l en na telling was het 5.4l, het geheel staat na 2500km op 5.9, zal nog wel zakken. We gaan met pasen eens naar het zwarte woud.
                    Ik zie het nut niet echt van die Hybride wagens als ik dat verbruik hier lees ... Een Golf Variant bijvoorbeeld met een 1.2 TSI verbruikt evenveel. Dan is die electromotor toch alleen maar een extra kost op lange termijn?
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik kan me niet uitspreken over de Jazz, maar als de kwaliteit gelijkaardig is aan die van mijn CRZ, dan ben ik al volledig overtuigd. Daarenboven is de Jazz ook nog eens super praktisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Ik zie het nut niet echt van die Hybride wagens als ik dat verbruik hier lees ... Een Golf Variant bijvoorbeeld met een 1.2 TSI verbruikt evenveel. Dan is die electromotor toch alleen maar een extra kost op lange termijn?
                        Het gemiddeld verbruik van de golf staat opgegeven als 5.9l, tel daar maar gerust 1.1l bij en je zit op 7l.
                        De CO2 staat op 136gr, terwijl de Auris op 89gr staat, dus geen 15% overheidspremie op je golf.

Comment

Jazz Jazz Jazz! En in dat groen!!!!! Zou ik geen seconde over twijfelen!
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Het gemiddeld verbruik van de golf staat opgegeven als 5.9l, tel daar maar gerust 1.1l bij en je zit op 7l.
                            De CO2 staat op 136gr, terwijl de Auris op 89gr staat, dus geen 15% overheidspremie op je golf.
                            Spritmonitor zegt nochtans iets anders, qua verbruik is het verschil echt miniem en dat verbaasd mij. Ik vind het verbruik van die hybrides echt hoog.

Die premie is inderdaad een groter verschil, maar je moet ook het duurdere onderhoud in rekening brengen.
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Spritmonitor zegt nochtans iets anders, qua verbruik is het verschil echt miniem en dat verbaasd mij. Ik vind het verbruik van die hybrides echt hoog.

Die premie is inderdaad een groter verschil, maar je moet ook het duurdere onderhoud in rekening brengen.
                              Ik weet niet wat je bedoeld met duurder onderhoud, er is geen onderhoud aan het hybride systeem en er is levenslange garantie op de batterijen, op de rest van het hybride systeem 8 jaar met een max. van 200.000 km. Plus nog eens, salonvoorwaarden gekregen en daarbij was 5 jaar gratis onderhoud, toch niet slecht hé?

Comment

Ik rij nu al meer dan een jaar met de Prius. Qua techniek is deze gelijk aan de andere (nieuwe) hybrides van Toyota.
                                Je verbruik ga je zeker nog zien dalen, al is het maar door het mooie weer dat eraan komt.
                                In de winter zit ik ook rond de 5.5 - 6 l/100km, nu begint dat al meer richting 4.5 - 5 liter te gaan.

Als je er wat op let haal je zeker 4.5 l.

josenjef: over welk duurder onderhoud hebben we het hier?
                                Ik heb nu reeds twee onderhoudsbeurten achter de rug, en ik heb per beurt nog niet meer dan €200 moeten betalen.

Comment

Ik weet niet wat je bedoeld met duurder onderhoud, er is geen onderhoud aan het hybride systeem en er is levenslange garantie op de batterijen, op de rest van het hybride systeem 8 jaar met een max. van 200.000 km. Plus nog eens, salonvoorwaarden gekregen en daarbij was 5 jaar gratis onderhoud, toch niet slecht hé?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
                                  Ik rij nu al meer dan een jaar met de Prius. Qua techniek is deze gelijk aan de andere (nieuwe) hybrides van Toyota.
                                  Je verbruik ga je zeker nog zien dalen, al is het maar door het mooie weer dat eraan komt.
                                  In de winter zit ik ook rond de 5.5 - 6 l/100km, nu begint dat al meer richting 4.5 - 5 liter te gaan.

Als je er wat op let haal je zeker 4.5 l.

josenjef: over welk duurder onderhoud hebben we het hier?
                                  Ik heb nu reeds twee onderhoudsbeurten achter de rug, en ik heb per beurt nog niet meer dan €200 moeten betalen.
                                  Wat is de levensduur van een batterij? Toyota gaat die vervanging en verwerking niet zomaar op zich nemen denk ik dan?

Ik heb absoluut niks tegen hybrides hoor, integendeel, maar als ik de afweging maak met de duurdere aankoopprijs tegenover het mindere verbruik valt me dat eerlijk gezegd wat tegen. Ik had van die dingen echt wel een lager verbruik verwacht

De voorwaarden die Danyboy heeft gekregen zijn wel heel knap!
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                  X