Zijn er forummers die één en ander weten over de BMW 8 serie? Ik ben er al een tijdje over aan het denken om eentje te kopen. Ik zou dringend eens een testrit met eentje moeten maken . Maar ik doe het liefst op voorhand wat opzoekwerk.
- welke motor? Mijn idee was om te gaan voor de 840. Deze motor bestaat in 4.0l en 4.4l. Kent iemand de verschillen op vlak van betrouwbaarheid, verbruik?
- De 850i zou te mijden zijn heb ik begrepen maar een 850CI zou dan weer wel een aanrader zijn. Het aantal pk's speelt voor mij echter geen rol omdat ik zo een auto toch maar koop omwille van de looks. Spijtig dat er geen 830CI bestaan heeft .
- ik wilde graag een manuele hebben maar blijkbaar is de koppeling een zwak punt en erg kostelijk om te vervangen
- een gewone automaat of steptronic?
- qua prijs vind je er aan 8000 euro maar ook aan 30.000 euro... Wat is nu eigenlijk de waarde van een goed exemplaar??
- waarop moet je letten als je eentje gaat bekijken?
- Zijn er in de loop der jaren belangrijke verbeteringen gebeurd?
- Zijn er forummers die er ooit eentje gehad hebben of mee gereden hebben?
Het kan goed zijn dat ik een totale afkeer krijg tov de auto na een testrit natuurlijk . Ik neem aan dat hij véél moderner zal rijden dan mijn BMW 635CSi. Nadeel zou zijn dat de 6 serie plaats moet maken als er een 8 komt.
Als er iemand eentje weet staan, mag die het altijd laten weten.
Ik heb een voorkeur voor:
- BMW 840CI
- liefst: donkerblauw, donkergrijs of bordeaux kleur (geen rood)
- zwart leder sportinterieur ( geen beige)
- opendakje
- 1ste of 2de eigenaar
- volledige BMW onderhoudsboek
- kms liefst onder 250.000
- standaard of originele BMW velgen die op een 8 serie thuis horen
- qua prijs 12.500 euro max
- geen tuning toestanden of auto's die al x jaren stilgestaan hebben.
- Het moet instappen en rijden zijn.
- geen LPG
- geen auto met schade
- welke motor? Mijn idee was om te gaan voor de 840. Deze motor bestaat in 4.0l en 4.4l. Kent iemand de verschillen op vlak van betrouwbaarheid, verbruik?
- De 850i zou te mijden zijn heb ik begrepen maar een 850CI zou dan weer wel een aanrader zijn. Het aantal pk's speelt voor mij echter geen rol omdat ik zo een auto toch maar koop omwille van de looks. Spijtig dat er geen 830CI bestaan heeft .
- ik wilde graag een manuele hebben maar blijkbaar is de koppeling een zwak punt en erg kostelijk om te vervangen
- een gewone automaat of steptronic?
- qua prijs vind je er aan 8000 euro maar ook aan 30.000 euro... Wat is nu eigenlijk de waarde van een goed exemplaar??
- waarop moet je letten als je eentje gaat bekijken?
- Zijn er in de loop der jaren belangrijke verbeteringen gebeurd?
- Zijn er forummers die er ooit eentje gehad hebben of mee gereden hebben?
Het kan goed zijn dat ik een totale afkeer krijg tov de auto na een testrit natuurlijk . Ik neem aan dat hij véél moderner zal rijden dan mijn BMW 635CSi. Nadeel zou zijn dat de 6 serie plaats moet maken als er een 8 komt.
Als er iemand eentje weet staan, mag die het altijd laten weten.
Ik heb een voorkeur voor:
- BMW 840CI
- liefst: donkerblauw, donkergrijs of bordeaux kleur (geen rood)
- zwart leder sportinterieur ( geen beige)
- opendakje
- 1ste of 2de eigenaar
- volledige BMW onderhoudsboek
- kms liefst onder 250.000
- standaard of originele BMW velgen die op een 8 serie thuis horen
- qua prijs 12.500 euro max
- geen tuning toestanden of auto's die al x jaren stilgestaan hebben.
- Het moet instappen en rijden zijn.
- geen LPG
- geen auto met schade
Comment