Ik denk dat je een onderscheid moet maken in wat je wil. Zoek je een sportwagen of zoek je een classic car. Je kan nu moeilijk zeggen dat een CSI te weinig paardjes heeft hé. De jaarlijkse taksen en het hoge verbruik zijn er voor mij over. Maar je hebt wel een exclusief speeltje... Hoelang heb jij hem al? Nog geen zware kosten gehad? Zou je hem willen inruilen voor een E60 M5? Die V10/schakelbak is een nachtmerrie... Daar blijf je beter van weg. Hopelijk kom ik je auto ooit eens tegen. ik ben +/- wel uit dezelfde regio. Dit is werkelijk mijn droomauto.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw e31 840ci
Collapse
X
-
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
-
Echt een pareltje zo'n 850csi
Bij ons in't dorp rijdt er ook al ene jaren rond met een zwarte 840/50 (nooit echt op gelet welke juist), elke keer als ik hem zie staan denk ik ook, dammn zo eentje wil ook ooit nog is hebbenBMW E91 318d Touring
Turbo... The replacement for displacement....
Comment
-
Ze spoken écht al zo lang door mijn hoofd. Ik vraag me vaak af waarom ik de 635CSI niet zou ruilen voor een deftige 8 serie maar ik durf niet. Ben eerder aan het denken om binnen x tijd wanneer de kids ouder zijn de 525d in te ruilen voor een recenter model 6 serie diesel . Alleen zonde dat ze die nooit met een budgetvriendelijkere diesel uitgebracht hebben. Of eventueel een 630i maar dan heb ik geen kmvreter meer...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Rationele keuzes zijn uiteraard verstandiger, maar ik kies meestal eerder passioneel.
Ik heb sinds enkele weken een 850I gekocht van 1990 en hem als oldtimer ingeschreven. Aan BIV en wegenbelasting doe ik zo'n gigantisch voordeel dat ik het risico op duurder onderhoud erbij neem.
Het is tenslotte geen auto waar ik dagelijks mee moet rijden. Als je er nu 1 koopt kan je hem nog als oldtimer inschrijven. Vanaf volgend jaar worden de regels blijkbaar veranderd ( 25 jaar wordt 30 jaar )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door no limits Bekijk BerichtenRationele keuzes zijn uiteraard verstandiger, maar ik kies meestal eerder passioneel.
Ik heb sinds enkele weken een 850I gekocht van 1990 en hem als oldtimer ingeschreven. Aan BIV en wegenbelasting doe ik zo'n gigantisch voordeel dat ik het risico op duurder onderhoud erbij neem.
Het is tenslotte geen auto waar ik dagelijks mee moet rijden. Als je er nu 1 koopt kan je hem nog als oldtimer inschrijven. Vanaf volgend jaar worden de regels blijkbaar veranderd ( 25 jaar wordt 30 jaar )
Comment
-
Ik heb er ondertussen een paar honderd fijne kilometers op zitten. So far,so good...
8 jaar geleden verkocht ik mijn 840CI (ondat die wat onhandig werd met 2 dochtertjes op de achterbank ). Met die auto heb ik ongeveer 7 jaar dagelijks gereden. ik kocht hem met 130000km en heb er zelf nog 140000km bijgezet.
Met 270000km reed die wagen nog superstrak.Wat mij betreft was dat 1 van de fijnste auto's die ik gehad heb, en ik reed er altijd HEEL sportief mee. Nooit grote kosten gehad, buiten het normale onderhoud aan een V8. Het gemiddeld verbruik kwam trouwens nooit boven de 14 liter/100km ( al reed je continu 250 km/u. )
De 850 zal ongetwijfeld duurder in onderhoud zijn met z'n V12, maar dat wordt stevig gecompenseerd door het wegvallen van wegenbelasting en geringe verzekeringskosten. Ik plan ook maar een paar duizend km per jaar met deze auto te rijden.
zo'n 850 is een hebbeding ( zo fijn om naar te kijken ) dat heel wat potentieel biedt op waarde stijging. En zoveel leuker dan centen op een bankrekening...
Comment
-
Je bent een held!! Ik kom geregeld in Kapellen, hopelijk zie ik hem wel eens. Ben een grote fan! De 840CI is wel goedkoper qua runningcosts dan de 850i. Ook voorzichtig zijn met de wetgeving die zal veranderen. Het is nog steeds niet duidelijk of oldtimers van 25 jaar oud hun statuut mogen behouden als de grens opgetrokken wordt naar 30 jaar. Ooit moet ik er ook eentje hebben. Zeker foto's plaatsen!!The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door no limits Bekijk BerichtenRationele keuzes zijn uiteraard verstandiger, maar ik kies meestal eerder passioneel.
Ik heb sinds enkele weken een 850I gekocht van 1990 en hem als oldtimer ingeschreven. Aan BIV en wegenbelasting doe ik zo'n gigantisch voordeel dat ik het risico op duurder onderhoud erbij neem.
Het is tenslotte geen auto waar ik dagelijks mee moet rijden. Als je er nu 1 koopt kan je hem nog als oldtimer inschrijven. Vanaf volgend jaar worden de regels blijkbaar veranderd ( 25 jaar wordt 30 jaar )
Comment
-
Inderdaad, een 840 is goedkoper om mee te rijden. Alleen al het verbruik scheelt zeker 4 tot 5 liter per 100km. Onderhoud zal ook wat duurder zijn. Maar mijn 840 destijds was 1 van de eerste, van 1993. Met de wetgeving die verandert duurt het nog een hele tijd voordat die oldtimer wordt. Het is inderdaad een risico, wat ze gaan beslissen qua wetgeving. Nu is mijn 850 er 1 van 1990, dus al 26 jaar. Als ze in 2017 een beslissing nemen die in 2018 ingaat heb ik nog even tijd. Bovendien is de 850 dan al 28 jaar. Ik blijf positief denken en geloof dat de ingeschreven wagens hun oldtimer statuut behouden. Thanks om me "een held" te noemen, hahaha... fijn. Ik geloof wel dat de 8 serie enkel duurder wordt. niet dat ik hierop speculeer, maar het zou zonde zijn als ik binnen enkele jaren zeg : "ik kon er toen 1 kopen voor..."
Comment
-
Goh dat is een moeilijke... X tijd geleden smeten ze 8 series naar uw hoofd. Niemand wilde ze nog. Heb er ooit in Kapellen trouwens eentje "met werk" voor 4000 euro kunnen kopen. Moet dik 10 jaar geleden zijn. Als het al niet langer geleden is. Wel eentje met werk aan. De 8 series gaan nu veel geld omdat ze oldtimer zijn of worden. Maar als de grens naar 30 jaar opgetrokken wordt, gaan de latere modellen wellicht terug in waarde dalen. Het grote nadeel is dat de meeste 8 series al jaren stil staan en in handen van mensen gekomen zijn die ze niet konden onderhouden.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Volgens mij zal het alleen de 850 CSi zijn die echt in waarde zal stijgen de komende jaren. Ik volg de prijzen al een tijd en die is de laatste 3 jaar van een slordige 30.000 naar 60.000 gestegen. De gewone 850 en 840 daar zijn er zoveel van en daar denk ik dat enkel exemplaren met zeer lage km-stand misschien waardevol kunnen worden. Enfin, dat is mijn gedacht hé.
Neemt natuurlijk niet weg dat alle 8-reeksen supersexy auto's blijven. Herstellingen kunnen wel duur uitvallen, zeker als je die bij een officiële BMW-dealer laat uitvoeren, wat ik niet aanraadt.
Comment
-
Je kan gelijk hebben. Hoewel het totaal van alle 8 series maar een goeie 30.000 stuks zijn, wat op zich echt niet veel is. Het was ten slotte een auto die destijds flopte qua verkoopcijfers. Als je vergelijkt met ander GT's is een totale oplage van 30.000 echt weinig. Wat mij vooral aanspreekt is dat deze oude Beemers nog zo presteren. Ik ben gisteren naar de Classic beurs in Essen, Duitsland gereden met de 850 en op de autobahn even gas gegeven. Je zit onmiddellijk aan 250 km/u. zonder rare geluiden of een onveilig gevoel. Binnenkort gaat een BMW specialist hem even onder de loep nemen. Ik hoop dat ik dan nog even enthousiast blijf...
Comment
-
Helemaal mee akkoord. Een 850 is een ideale combinatie van comfort en power. Hoeveel km heeft je 8 als ik vragen mag?
Wel, als die aan 250/u nog zo goed rijdt en door de keuring geraakt is, verwacht ik niet echt dat die BMW-expert veel grote malheuren zal vinden hoor. Gewoon goed onderhouden.
Comment
-
Hij heeft 132.000 km op de teller. Er zit een Car pass bij vanaf 2000 waneer de teller op 115.000 km stond. De laatste 16 jaar telde de carpass elk jaar weinig km's bij. Ik ben niet van plan er een nieuwe van te maken, maar wil toch even weten hoever de schokbrekers, torsiestangen en rubbers van de ophanging zijn. Het best rijdt deze auto op kruissnelheid tussen 160 km/u ( (2900t/min ) en 200 km/u op een degelijke snelweg. In bochten voel ik een beetje de ouderdom ( minder strak ) maar dat zijn de 26 jaar die tellen natuurlijk. Ik keek net nog eens op mobile.de en merk dat de Duitse markt ook deze auto's begint te appreciëren. Originele exemplaren ( zonder spoilers, sportwielen en dito uitlaten ) worden steeds duurder aangeboden. Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt.
Comment
-
Waar ga je de auto laten nakijken?The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Ik ga bij een garagist in Nederland. ( Leo Stoffels Classic Cars ). Die is eigelijk gespecialiseerd in Bentley en Rolls Royce. Ik heb nog een Rolls Royce met ongeveer dezelfde motor dan de BMW ( ook V12 van BMW, maar 5300CC met meer PK's )
Die monteur ( dhr. Stoffels ) werk dan weer samen met een BMW specialist voor het elektronische gedeelte (uitlezen op de computer )
Comment
-
Aha die ken ik niet. Eens googelen . Welke Rolls heb je nog?The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
Comment