Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb ergens, geloof in dit topic, gelezen van een fransman die dan de bus nam van het station tot bijna vlak voor de audi garage!

Comment

• google streetview is u vriend
      van het station watford nord of watford junction is het gewoon lopen via normale voetpaden.(een station ligt nu eenmaal in het centrum van een stad.)
      enkel de laatste 250 meter na de golfclub moet je op de grasberm of zijkant straat lopen.
      maar jullie doen alsof ge op een autostrade moet lopen die loopt er wel vlak bij maar daar moet je niet zijn als je met de trein gaat.
      je kan ook een taxi nemen aan watford junction of de bus.
      maar als ge 20 minuten moet wachten op de bus ben je er al te voet.
      Last edited by carman; 27/03/2012, 14:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
        google streetview is u vriend
        van het station watford nord of watford junction is het gewoon lopen via normale voetpaden.(een station ligt nu eenmaal in het centrum van een stad.)
        enkel de laatste 250 meter na de golfclub moet je op de grasberm of zijkant straat lopen.
        maar jullie doen alsof ge op een autostrade moet lopen die loopt er wel vlak bij maar daar moet je niet zijn als je met de trein gaat.
        je kan ook een taxi nemen aan watford junction of de bus.
        maar als ge 20 minuten moet wachten op de bus ben je er al te voet.
        Succes.

Geen vriend die je kan brengen?

Comment

• vandaag de wagen gaan afhalen in UK
          alles vlot verlopen, vertrokken om 06uur en terug om 17uur
          geen files gehad het weer was ook top en prachtige service gehad bij audi watford
          zal de volgende dagen nog wat meer info geven

IMG_20120328_103156.jpg

Comment

vandaag de wagen gaan afhalen in UK
            geen files gehad het weer was ook top en prachtige service gehad bij audi watford

[ATTACH=CONFIG]88549[/ATTACH]
            Herkenbare foto.

Hoe was het te voet?

Comment

• Mooie wagen, proficiat!!

Comment

vandaag de wagen gaan afhalen in UK

[ATTACH=CONFIG]88549[/ATTACH]
                proficiat, is dat de sportvering (-20mm) of de S-Line sportvering (-30mm) van jou?
                of dynamic damping genomen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  proficiat, is dat de sportvering (-20mm) of de S-Line sportvering (-30mm) van jou?
                  of dynamic damping genomen?
                  In UK is het bij sline altijd de s-line sportvering .
                  Ben uiteindelijk niet te voet gegaan. Er stonden voor het station van Watford junction zeker 10 taxi's. Dus maar in de taxi gesprongen.
                  8 pond voor een ritje naar audi watford.
                  Wagen rijd super, enige wat mij tot nu toe stoort.
                  Gordel moet aan voor de handrem werkt. Stom als je gewoon van je oprit je garage moet in rijden. Maar zal wel aan te passen zijn.
                  en dan bij goed weer heb je weerspiegeling van de chroom van je ventilatierooster in je spiegels, als het donker is zie je dan weer de dashbord verlichting er in weerspiegelen

Comment

In UK is het bij sline altijd de s-line sportvering .
                    Ben uiteindelijk niet te voet gegaan. Er stonden voor het station van Watford junction zeker 10 taxi's. Dus maar in de taxi gesprongen.
                    8 pond voor een ritje naar audi watford.
                    Wagen rijd super, enige wat mij tot nu toe stoort.
                    Gordel moet aan voor de handrem werkt. Stom als je gewoon van je oprit je garage moet in rijden. Maar zal wel aan te passen zijn.
                    en dan bij goed weer heb je weerspiegeling van de chroom van je ventilatierooster in je spiegels, als het donker is zie je dan weer de dashbord verlichting er in weerspiegelen
                    ik kon kiezen hoor welke ik wilde maar ook de laagste genomen. De jouwe staat hoger dan verwacht maar zal misschien nog wat zakken

Die gordel kan je afzetten met VAGCOM maar anders de handrem niet gebruiken hé. Of is het geen automaat van jou?

Comment

• heb een roadtrip geplaatst over de rit naar UK met een beetje uitleg bij

en nog wat foto's

Last edited by carman; 01/04/2012, 21:29.

Comment

• Ja, ik vrees dat dit plannetje minder interessant wordt met het pond dat sterker wordt tov de euro (of eigenlijk omgekeerd dankzij de tzatzikiëters)... Wie dit van plan is, raad ik toch aan je geld NU op een rekening in pond te zetten of het is te laat.

Comment

Wat betreft herstelling na garantie bij de dealer maak ik mij niet veel zorgen. Op een herstelling is ook verplicht 6 maand waarborg. En je kan altijd aanspraak maken op je rechtsbijstand van je autoverzekering bij problemen met een herstelling.
                          Klopt. Ik ben ervan verschoten hoeveel dealers die ernaast gegrepen hebben spontaan aanboden het onderhoud te willen uitvoeren. Dit is blijkbaar voor veel garages dus geen punt. Ik had dit echt niet verwacht.

Comment

Dus enkel een invoerder verliest er aan, maar daar lig ik niet wakker van . Trouwens zelfstandigen en bedrijven hebben fleetkortingen in Belgie die in de buurt liggen van de UK prijzen. Dus het is eigenlijk vooral de particulier die ze dik rollen. Dus zeker geen kompasie hebben.
                            Klopt.

Ik ben ervan verschoten welke korting er extra mogelijk is als "fleet" (1 auto kan je toch moeilijk fleet noemen, ma bon). En zelfs zodanig dat ik zelfs niet meer geïnteresseerd was in Britse wagens, zeker nu de euro wat zwakker wordt. Britse VW car configurator laat trouwens een prijs zien die €3000 duurder is. Uiteraard zal die prijs ook wel onderhandelbaar zijn, maar hoe doe je dat?

Comment

• Hi Carman,

Ik heb een vraag over invoer van audi vanuit Uk, mss heb je het al uitgeleged hier op het forum ergens maar toch wil ik u vragen als het niet te moelijk is nogmaals te doen.
                              Dus eerste:

1) Naar audi.uk gaan en je wagen configureren
                              2) Gewenste configuratie als PDF naar eventueel Watford Audi sturen voor een offerte. Moet je er korting vragen of geven ze het zelf ?
                              3) Indien prijs van offerte ok is, moet je dan afspreken voor betaling met garage? Hoeveel % voorschot moet ongeveer betalen? Is dat per overschrijving op garage rekkening van Watford Audi? Wanneer betaal dan restbedrag?
                              4) Na betaling voldaan moet ja vragen om originele Factuur samen met COC (gelijkvormigheidsattest) naar Belgie te sturen en gaan BTW betalen naar Duane?
                              5) Met al die papieren naar verzekering en naar DIV gaan voor plaataanvraag ?
                              6) Om auto gaan halen moet wachten tot originele inschrijvingsbewis komt van DIV of krijg je die samen met platen.(zit zelf nog op oude platen)

Alvast bedankt voor antwoord
                              Als het niet veel moeite is kan ook antwoord na e-mail doen : ars_be@hotmail.com
                              Mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ARS Bekijk Berichten
                                Hi Carman,

Ik heb een vraag over invoer van audi vanuit Uk, mss heb je het al uitgeleged hier op het forum ergens maar toch wil ik u vragen als het niet te moelijk is nogmaals te doen.
                                Dus eerste:

1) Naar audi.uk gaan en je wagen configureren
                                2) Gewenste configuratie als PDF naar eventueel Watford Audi sturen voor een offerte. Moet je er korting vragen of geven ze het zelf ?
                                3) Indien prijs van offerte ok is, moet je dan afspreken voor betaling met garage? Hoeveel % voorschot moet ongeveer betalen? Is dat per overschrijving op garage rekkening van Watford Audi? Wanneer betaal dan restbedrag?
                                4) Na betaling voldaan moet ja vragen om originele Factuur samen met COC (gelijkvormigheidsattest) naar Belgie te sturen en gaan BTW betalen naar Duane?
                                5) Met al die papieren naar verzekering en naar DIV gaan voor plaataanvraag ?
                                6) Om auto gaan halen moet wachten tot originele inschrijvingsbewis komt van DIV of krijg je die samen met platen.(zit zelf nog op oude platen)

Alvast bedankt voor antwoord
                                Als het niet veel moeite is kan ook antwoord na e-mail doen : ars_be@hotmail.com
                                Mvg
                                staat toch allemaal mooi op de eerste pagina uitgelegd??

Comment

• BTW

Weet iemand op welke datum de douane de wisselkoers baseert voor de berekening van je BTW aangifte
                                  Met de huidige wisselkoers van de pond gaat het zo snel dat het interessant is om de koers op datum van bestelling te hebben ipv datum factuur.
                                  Ik had gehoord dat je jouw btw aangifte kan doen op basis van je bestelbon

Comment

• Is het vandaag nog steeds interessant om een luxewagen te kopen in de UK?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Is het vandaag nog steeds interessant om een luxewagen te kopen in de UK?
                                      Lijkt mij niet, de EUR/GBP staat even laag als op oktober 2008

Comment

• Dankzij dit forum en het stappenplan, hebben wij het ook gewaagd een auto in de UK te kopen, wel besteld sinds juni 2012 en deze week in Ashford afgehaald, ik kan jullie verzekeren dat er een behoorlijk prijsverschil is met in België. We deden een winst van ongeveer 14.000 euro met de Btw die we hier op de wagen betaalden. Dus het is nog steeds voordelig in de UK.

Alles is heel vlot verlopen voor de inschrijving van de wagen geen enkel probleem ondervonden ook niet voor de verzekering. We kregen alle officiële documenten opgestuurd met een koeriersbedrijf, 's anderdaags aan huis afgeleverd. BMW zet automatisch transitplaten op hun export wagens. Je moet achteraf gewoon een strook invullen die je dan moet terugsturen naar de UK dat je de wagen hebt geëxporteerd uit de UK.

Chantal
                                        Last edited by ; 27/10/2016, 23:24.

Comment

• Interessant om te lezen dat het toch nog steeds voordelig is.

Comment

Working...
                                          X