Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni

Op vraag van een aantal forumleden hier de beschijving van hoe je een nieuwe wagen koopt in UK.
    doe er jullie ding mee en vul aan wie ook ervaring heeft.

Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (verenigd koninkrijk) en AUDI
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Stap1) Stel zelf u wagen samen op de configurator van het merk in de UK:
    google hiervoor carconfigurator UK + merk
    AUDI: http://configurator.audi.co.uk/?.html
    maak u configuratie en save deze als pdf om door te sturen naar de verkoper.

stap 2) zoek de dealer voor je merk : google uk taxfree + merk
    AUDI: audi watford : john.day@spireautomotive.com
    BMW: : bill.falora@bmwparklane.co.uk
    VOLVO: http://www.volvocars.com/uk/sales-se...s/default.aspx
    MECEDES: niet meer mogelijk via dealer UK ga via polen of hongarijen en gebruik googel translate om website te vertalen

VW: http://www.volkswagen.co.uk/buying-g...rsonal-exports
    LANDROVER: Email: sales@landrover-diplomaticsales.co.uk
    JAGUAR: http://www.jaguartaxfreesales.co.uk/contact.shtml
    FORD: tfs@tax-free-sales.co.uk.
    stuur pdf of excel met configuratie naar de verkoper (vermeld duidelijk dat het voor export is en het LEFT HAND DRIVE (LHD) moet zijn.)
    niet alle modellen zijn altijd beschikbaar voor export
    vergelijk altijd de opties en niet enkel de prijs , op de meeste auto's in UK zitten veel meer opties standaard. deze moet je natuurlijk bijtellen bij de belgische basisprijs om te vergelijken

stap 3) wacht op de offerte, dit kan soms een aantal dagen duren als het druk is.
    deze prijs is ZONDER 21% btw , btw betaal je in belgie via het douanekantoor.
    deze prijs is in britse pond , dus omrekenen naar euro !
    je kan de EUR/GBP koers vinden op de site van de tijd.
    neem EUR/GBP koers en nier GBP/EUR ! je koopt namelijk met euro britse pond aan
    vergelijk de offerte met je belgische dealer

voorbeeld van een berekeing : Audi A5 belgie

AUDI A5 SPORTBACK 177 PK FACELIFT prijs september 2011

BELGIE

OMSCHRIJVING
    PRIJS
    A5 Sportback S line / 177 PK
    36660,00
    Antidiefstalbouten
    30,25
    Radio Concert
    8UD
    423,50
    Isofix-voorbereiding vooraan en achteraan
    PIH
    121,00
    volumetrisch en perimetrisch alarm
    7AL
    538,45
    Audi Soundsystem
    9VD
    387,20
    Acoustic Parking System (APS) achteraan
    7X1
    477,95
    Licht- en regensensor
    8N6
    0,00
    Boordcomputer kleuren scherm met efficiency Programm
    9Q8
    181,50
    Automatische comfortairco, 3 zones
    9AQ
    677,60
    4 aluvelgen 8,5 x 18 10 ARMEN, 245/40 R18 banden
    PQ5
    0,00
    S line
    WQS
    3750,00
    Zetels VR elektrisch regelbaar
    PV1
    1228,15
    Fijnnappaleder met S line-logo
    N2R
    1337,05
    Leder Plus interieur
    7HB
    302,50
    Pack Sport Design
    PQD
    1754,50
    Xenon Plus
    PX1
    1264,45
    Zetels elektrisch verwarmbaar vooraan
    4A3
    423,50
    Grijs getinte zijruiten en achterruit
    VW1
    502,15
    Bandenspanningscontrolesysteem
    7K6
    96,80
    totaal 21% btw
    50156,55
    totaal zonder btw
    41451,69421
    korting 8%
    3316,135537
    totaal met korting zonder BTW
    38135,55868
    21% BTW
    8008,4655
    totaal belgie
    46144,0155

UK LONDON

OMSCHRIJVING
    PRIJS exl 20% vat
    A5 Sportback S line / 177PS
    26041,67
    Locking wheel bolts
    standaard
    Audi Concert audio system
    standaard
    Front and rear ISOFIX preparation
    standaard
    Thatcham category 1 alarm and immobiliser
    Standaard
    Audi sound system speaker package with 10 speakers including subwoofer
    standaard
    Rear acoustic parking system
    standaard
    Light and rain sensors
    standaard
    Colour Driver’s Information System
    standaard
    Deluxe 3-zone climate control
    standaard
    18" x 8J ‘5-spoke’ S line design alloy
    standaard
    0,00
    S line
    standaard
    Front Sports seats with electric lumbar support
    standaard
    Fine Nappa leather upholstery with S line embossing
    standaard
    Chrome rolled exhaust
    standaard
    S line exterior styling package
    standaard
    Xenon Plus headlights with LED
    standaard
    Interior light package
    QQ1
    83,33
    Heated front seats with 3-stage heating control
    4A3
    233,33
    Privacy glass. Dark tinted from the B pillar backwards
    VW1
    275,00
    Tyre pressure loss indicator.
    7K6
    62,50
    total
    26695,83
    discount
    8%
    2135,67
    sub total
    24560,16
    delivery charge
    493,62
    registration fee
    55,00
    LHD cost
    500,00
    total pond
    25608,78
    omrekening pond / euro 0,89
    29100,89
    BTW belgie
    6111,19
    totaal aankoop UK
    35212,08
    prijs verschil
    10931,94 euro

stap 4) begin niet aan dit verhaal als je niet over het totaalbedrag van de wagen beschikt in geld dat je reeds bij de bestelling kan vastleggen in GBP.
    je hebt namelijk een wisselkoersRISICO . Voor bestelling open je dan een zichtrekening in britse pond en zet je het totaal bedrag van de wagen vast in britse pond zodat je geen risico meer neemt. ( als griekeland in default gaat en de euro cracht ben je al je winst kwijt !!)

stap 5) tegen welke koers is het intressant om in de UK te kopen ?
    Je kan stellen dat de koers EUR/GBP boven de 0,7 moet staan als je voordeel wil halen in de UK. Ideaal blijf je best boven de 0.75 voor niet premium nog beter boven 0.8
    EUR/GBP koers GBP EURO
    0,9 25608 28453,33
    0,85 25608 30127,06
    0,8 25608 32010
    0,75 25608 34144
    0,7 25608 36582,86
    0,65 25608 39396,92
    0,6 25608 42680

stap 6) dubbelcheck of je dealer bestaat. Controleer via google of je dealer bestaat.
    http://g.co/maps/ba35g
    bestel je wagen bij de dealer: reken op een voorschot van 15 tot 25 %
    vergeet geen europees model te nemen (LHD) left hand drive = stuur links + lichten goed voor europa
    te betalen in pond , dus ook hiervoor moet een rekening in GBP openen
    dit is een swift betaling : zorg dat de bank dit juist doet , indien een swift betaling een verkeerde rekeningnaam meekrijgt , is de betaling verkeerd en kan je dagen wachten voor het geld terug op je rekening staat

stap 7) na enkele weken krijg je normaal je VIN code van de dealer. hiermee kan je je wagen volgen in het productie systeem. Controleer zeker of de wagen alle opties heeft en LHD (left hand drive)
    http://www.myturbodiesel.com/forum/f...y-thread-7134/
    stap 8 enkele weken voor de levering na het betalen van het restbedrag , krijg je alle papieren van je wagen thuis gezonden.
    COC : conformiteitsattest
    VAT : Is btwformulier waarin je verklaart dat de wagen voor export is en je BTW in belgie betaalt.
    FACTUUR: van de wagen. Op het factuur MOET ALTIJD new vehicle staan. Anders krijg je hem niet ingeschreven als nieuwe wagen bij de DIV.

stap 9) BA verzekering + transitplaten regelen.
    let op ! bij UK transitplaten zit GEEN BAverzekering, die moet je zelf afsluiten.
    http://www.auto-transit.com/start_nl.htm
    ofwel neem je een europese transitplaat
    http://www.tijdelijke-kenteken.com/sofunktionierts.html

Indien je origineel COC + FACTUUR hebt kan je onmiddelijk stap 11 tot 14 doen en kan je de wagen afhalen met je belgische nummerplaat.
    bij de douane zeg je NIET dat de wagen nog in buitenland staat anders kan men wettelijk niet inklaren. je laat gewoon op datum van bezoek douane inklaren.

stap 10) afhalen van de wagen in UK. De meeste dealer zitten rond London.
    dus vlucht

of TGV naar Londen
    http://www.tgv-europe.be/en/train-ti...lowing20trains
    vandaar verder met taxi , of trein, bus
    Bonjour. Début de sujet pour dire que comme Rohcket, je prends possession de mon A6 ce vendredi, donc photos prévues pour samedi .... Petite présentation de la belle : 3.0 TDI 204 cv SLine(intérieur+extérieur) Multitronic : - sièges chauffants cuir valcona noir - opensky - MMI touchpad - Coffre é...

terugkeren via eurotunnel :
    http://tickets.eurotunnel.com/booking/journey.asp
    reken op een totaal kost van 250 euro (vlucht,taxi, tunnel)
    voor de terugreis krijg je tijdelijke transitplaten van de UK
    of via ferry dover - calais

heen en terug moet doenbaar zijn binnen 1 dag
    vergeet geen belgische nummerplaathouder mee te nemen om achteraan je belgische plaat te monteren

stap 11) aangifte BTW bij douane in belgie

ga met factuur, COC, en belgische ID naar douane:
    zorg dat op aankoopfactuur duidelijk de verkoopfirma en btwnummer staat, vinnummer wagen, productiedatum, en factuurdatum, en je eigen gegevens. Er mag dus nooit twijfel zijn dat het om een nieuwe wagen gaat als je die nieuw wil inschrijven.
    Als de wagen nog niet in belgie is vertel je dat NIET, want dan kan men deze eigenlijk niet inklaren.
    de douane berekent je BTW op basis van de gemiddelde maandkoers van GBP om naar euro. je hoeft dus geen factuur in euro te hebben.
    openingsuren;

hierna krijg je je roze formulier + doc bijzondere btw aangifte (bewijs van betaling BTW)

stap 12) Voor een NIEUWE wagen aangekocht in buitenland moet je NIET naar de keuring als hij een europees COC attest heeft.

stap 13) je kan je verzekering aanvragen bij je verzekeringsagent

stap 14) Naar de DIV voor je platen. Nodig identiteidskaart, ingevulde rozekaart/inschrijvingsbewijs, factuur, btwaangifte en COC.
    Met een wagen uit buitenland kan je NIET rechtstreeks via de verzekeringsagent platen aanvragen.
    Je moet naar de DIV als er een douaneagent aanwezig is , dus eerst navragen waneer deze aanwezig is.
    Adressen DIV en wanneer er douane aanwezig is:
    http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexR...2Fadranten.htm.
    opvragen status nummerplaat:

stap 15) GENIET VAN JE NIEUWE CAR, en doe iets leuk met je winst

Het is dus iets meer werk maar bij een goede wisselkoers zoals nu het geval is moet je stapelgek zijn om een nieuwe auto te kopen in Belgie. Nog gekker om een jonge 2dehands te kopen bij een verkoper voor minder heb je een nieuwe in UK.
    Ook intressant is Denemarken, Polen en Roemenie als je iemand kent die de taal spreekt.

WELKE AUTO WAAR KOPEN ?
    Je kan in de onderstaande link vinden welk merk het goedkoopste is in welk land.

http://ec.europa.eu/competition/sect...es/report.html

http://ec.europa.eu/competition/sect...1_07_stats.pdf
    prijzen per merk per land : kijk maar is naar het verschil bij een audi A8 in BE en UK

http://ec.europa.eu/competition/sect...nu_table_a.pdf

http://ec.europa.eu/competition/sect...nu_table_b.pdf

VEEL GESTELDE VRAGEN : (garantie , douane, enz)

Uw rechten als consument stoppen niet aan de grens. Schakel ECC België in voor gratis advies en bemiddeling.

Uw rechten als consument stoppen niet aan de grens. Schakel ECC België in voor gratis advies en bemiddeling.

INFORMATIEBROCURE EEG

ANDERE FORUMS (deze mensen hebben reeds een auto geimporteerd)

Seit ein paar Tagen beschäftige ich mich mit dem Kauf eines Audi A5 in England. Durch die starke Abwertung des Pfund habe ich nun Nachforschungen angestellt.…

Ein Freund von mir hat sich seinen neuen A4 S-Line in UK bestellt (natürlich mit Lenkrad links) und hat ihn letzte Woche tatsächlich die AB mit Auslieferung in…

Auf Wunsch einiger User erstelle ich hier eine kurze Zusammenfassung vom Ablauf der Bestellung eines Audi aus UK. Weitere Fragen, Wünsche oder Änderungen könn…

WAGEN AFLEVEREN VOOR JE EIGEN DEUR

Voor transport van personenauto’s, schadeauto’s, importauto’s, bestelbussen, caravans, campers, motors en oldtimers is Sinke Autotransport uw ervaren partner.

prijs oktober 2011 (550 euro voor transport londen UK tot vlaamsbrabant)
    Allrisk transportverzekering (tussen 100 en 150 euro afhangkelijk van prijs wagen)

INTERNETDEALERS

EUROPESE TRANSITPLAAT

REISVERSLAG

Last edited by carman; 20/04/2012, 14:48.

Ik heb dit vorige week eens verteld aan mijn BMW-verkoper. Hij vroeg zich af of door de Transit-platen de wagen al ingeschreven geweest is in de UK en je dus eigenlijk tweede eigenaar bent. Klopt dat?
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik heb dit vorige week eens verteld aan mijn BMW-verkoper. Hij vroeg zich af of door de Transit-platen de wagen al ingeschreven geweest is in de UK en je dus eigenlijk tweede eigenaar bent. Klopt dat?
      klopt niet want de transitplaten staan op je eigen naam.

als je in duitsland een 2 de hands koopt en met tansitplaten naar belgie komt , dan staat er ook niet op je roze kaart dat je de 3de eigenaar bent maar 2de

dus klopt niet is gewoon bangmakerij van een verkoper om geen klant te verliezen

Comment

Zeer mooi stappenplan Carman, veel werk ingestoken precies.

Paar kleine opmerkingen uit eigen ervaring tot nu toe;

Reken op een veel langere leveringstermijn, begin september mijn Mercedes E 250cdi besteld en 25% voorschot betaald, wegens bepaalde quota kan bestelling pas doorgegeven worden december met levering normaal januari 2012.

Bij audi was in september de 2.0 tdi niet verkrijgbaar tot juli 2012, en de 3.0ti in febr 2012.
        Last edited by thor; 06/10/2011, 08:51.

Comment

Wat ik me afvraag, kan je de navi dan ook in het nederlands zetten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
            Wat ik me afvraag, kan je de navi dan ook in het nederlands zetten ?
            voor audi in elk geval wel

Comment

op vraag van : hier de gegevens voor landrover UK:

http://www.landrover.com/gb/en/lr/to...tourist-sales/

Land Rover Tourist and Diplomatic Sales
              14 Berkeley Street
              Mayfair
              London
              W1J 8DX
              Tel: 0207 514 0425
              Fax: 0207 629 9005
              Email: sales@landrover-diplomaticsales.co.uk

Comment

Voor vluchten naar Londen kan je ook via Antwerpen vliegen (cityjet) en goedkoper dan vanuit zaventem en dichter bij huis voor vele mensen. Heen/terug kan al voor 70 euro dacht ik, landen in London City. Vanuit Zaventem land in op Heathrow waar ze tickets verkopen bij de uitgang van de bagage mocht je direct eentje willen kopen.

Trein vind je dan recht van de uitgang, trappen naar beneden .

Voor executive car hire: info@meridian.co.uk maar ze zijn wel duur
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

op vraag hier de link naar taxfree volkwagen UK
                  je kan hier de lijst downloaden van verdelers:

Comment

Altijd leuk om bij te leren dus eens enthousiast aan het configureren geslagen.
                    • Peugeot 5008: €1000 goedkoper
                    • Seat Alhambra: €3000 goedkoper

Lijkt me niet de moeite. Vermoedelijk is het zeer merkafhankelijk of dit de moeite is. Maar welke merken?

Comment

Mijn touareg is in de uk in bestelling. Kontakt in de uk = alan day dhr. Grant chapman.
                      Mijn profijt: 13.000 euro
                      I love it !!!!!!
                      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Iemand moet de rekening betalen. Het lijkt erop dat het de invoerders zijn..., anders was dit "achterpoortje" al lang dichtgetimmerd. I like!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                          Altijd leuk om bij te leren dus eens enthousiast aan het configureren geslagen.
                          • Peugeot 5008: €1000 goedkoper
                          • Seat Alhambra: €3000 goedkoper
                          Lijkt me niet de moeite. Vermoedelijk is het zeer merkafhankelijk of dit de moeite is. Maar welke merken?
                          vermoedelijk doe je vooral winst met de premium merken in de UK
                          BMW , AUDI, MERCEDES, Jaguar, en Landrover

voor Peugeot ben je bijvoorbeeld het best af in Hongarije,

Je kan in de onderstaande link vinden welk merk het goedkoopste is in welk land.

Let op natuurlijk je kan niet verwachten dat je op een wagen van 17 000 euro 5000 euro winst kan maken. In het buitenland kopen blijft dus vooral intressant voor premium merken. Mijn Audi 50 000 hier in belgie 36 000 in UK. Koop je een wagen van 25000 dan moet je ook niet veel meer dan 3 a 4000 euro verschil verwachten. Hoe hoger de aankoopprijs hoe meer winst je zal hebben.

prijzen per merk per land : kijk maar is naar het verschil bij een audi A8 in BE en UK

Last edited by carman; 31/10/2011, 15:14.

Comment

Dat dacht ik al. Het is natuurlijk altijd het overwegen waard wanneer de soep hier wat meer afgevet kan worden

Als je natuurlijk 14000 argumenten hebt, lijkt me dat wel de moeite om daar wat extra risico voor te lopen (wie zijn die verkopers?) en tijd aan te spenderen (reisje UK of waar dan ook). Maar voor €1000-€3000 blijf ik thuis. Nogmaals: die premium merken zijn (nog) niet aan mij besteedt.

Comment

Dat dacht ik al. Het is natuurlijk altijd het overwegen waard wanneer de soep hier wat meer afgevet kan worden

Als je natuurlijk 14000 argumenten hebt, lijkt me dat wel de moeite om daar wat extra risico voor te lopen (wie zijn die verkopers?) en tijd aan te spenderen (reisje UK of waar dan ook). Maar voor €1000-€3000 blijf ik thuis. Nogmaals: die premium merken zijn (nog) niet aan mij besteedt.
                              Als je niet premium gaat zijn enkel volvo , Renault, citoen en VW intressant in UK
                              en dan ook weer daar de betere wagens (mazda 6 , scenic, passat )
                              je moet wel de moeite doen om ook de opties te vergelijken .

je hoeft ze daarom ook niet in UK te kopen, het is altijd leuk om de verkoper in Belgie een offerte onder de neus te duwen die 3000 euro goedkoper is, wie weet zakt hij dan wel wat met zijn prijs.

trouwens 3000 euro kan soms het verschil zijn tussen nieuw kopen of een 2dehands moeten kopen

of nog anders waarom een VW kopen in BE als je er een Audi voor koopt in de UK
                              Last edited by carman; 01/11/2011, 11:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                je hoeft ze daarom ook niet in UK te kopen, het is altijd leuk om de verkoper in Belgie een offerte onder de neus te duwen die 3000 euro goedkoper is, wie weet zakt hij dan wel wat met zijn prijs.

Dat is nu eens een fantastische tip! Dank je wel.

Comment

Dat is nu eens een fantastische tip! Dank je wel.
                                  Mij lijkt dat niet zo fantastisch te zijn, je maakt ze beter niet slimmer dan dat ze zijn.
                                  Voor hetzelfde geld gaan ze het bespreken met de invoerder en komt er misschien wel wat slechter nieuws uit de bus. En dat is bij alles zo, mooie liedjes duren niet lang...

Comment

Ik denk ook dat je zo'n zaken beter niet te veel aan de grote klok hangt want aan zoiets kunnen ze dikwijls snel een mouw passen. Aan de andere kant staat het reeds op een openbaar forum dus zullen veel mensen het te weten komen.

Comment

Jullie beseffen hopelijk toch dat alle "voordeel" staat of valt met de wisselkoersevolutie?
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

en dat moeder belgie een hoop inkomen verliest

Comment

Working...
                                        X