Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten€68000, is dat met de Deense BTW bij of af, want die betaal je in België?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenKan je je bestelde auto niet aan de fabriek afhalen?
Zoals je ook met een in België bestelde auto kan doen?
Nb: heeft er iemand de garantievoorwaarden van de uk al gevonden ? (bmw)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten25% btw in Denemarken... zit er in. Is echt een koopje ;-)
Zo kost een Audi A8 bij ons zonder taksen €72357 en in Denemarken €62172. Bron: http://ec.europa.eu/competition/sect...main_table.pdf En dat lijkt mij wel een koopje. Al is ie in Finland nog goedkoper met €60721 en ja, verdorie, in Engeland met €49943. Audi A3 is dan weer goedkoper dan in Engeland en dan in België (€15227 VS €16358 VS €18024).
Het hangt precies enorm af van merk tot merk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten25% btw in Denemarken... zit er in. Is echt een koopje ;-)
Denemarken is niet enkel BTW 25 % , je moet tellen dat een Deen ongeveer 150% extra moet betalen op een nieuwe wagen aan kosten.
De constructeurs schermen de deense markt heel goed af naar buiten toe.
Het is zeer moeilijk om netto exportprijzen te krijgen.
wil je het toch proberen in denemarken kan je via rene gaan
maar je gaat denk ik niet aan de UK prijs graken, had bij hem offerte voor audi en hij was iets duurder dan Uk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk BerichtenCarman, heb je het hele stappenplan zelf al doorlopen?
voorlopig voor mij geen wagen uit Belgie , veel te duur
Comment
-
Tja, ook goede vraag die hier gesteld wordt: hoe zit het met de garantie als er iets mis loopt?
Er is 2 jaar wettelijke garantie in de EU dacht ik, maar ik zie mezelf niet tot ginder rijden en ik denk dat de plaatselijke concessiehouders die misschien wel gratis de onderdelen leveren, maar de manuren zullen factureren wel héél veel manuren zullen factureren. Of zal mijn onafhankelijke garagist (die toch alleen maar onderhoudt) ook aan de gratis stukken kunnen raken door VW geleverd?
Wat zijn de valkuilen in dit systeem? Ik lees hier iets: http://www.carguide.be/database/nieu...d=120_0_35_0_C
Er zijn bijkomende administratieve kosten (douane, BTW, keuring, takeldienst, reis) en u loopt kans dat de wagen niet conform is met de Belgische richtlijnen. Bovendien verloopt het onderhandelen moeizamer (terwijl men in België makkelijk 10% kan bekomen) en beroep aantekenen in geval van laattijdige levering, ongelijkvormigheid enz. is veel moeilijker.
Ik zou het ook vreemd vinden dat een Britse auto met stuur links niet conform de regels is hier (bangmakerij), maar wat idd met kortingen: is het courant om ook op deze goedkopere auto's via mail of telefoon korting te vragen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk BerichtenTja, ook goede vraag die hier gesteld wordt: hoe zit het met de garantie als er iets mis loopt?
Er is 2 jaar wettelijke garantie in de EU dacht ik, maar ik zie mezelf niet tot ginder rijden en ik denk dat de plaatselijke concessiehouders die misschien wel gratis de onderdelen leveren, maar de manuren zullen factureren wel héél veel manuren zullen factureren. Of zal mijn onafhankelijke garagist (die toch alleen maar onderhoudt) ook aan de gratis stukken kunnen raken door VW geleverd?
Wat zijn de valkuilen in dit systeem? Ik lees hier iets: http://www.carguide.be/database/nieu...d=120_0_35_0_C
Er zijn bijkomende administratieve kosten (douane, BTW, keuring, takeldienst, reis) en u loopt kans dat de wagen niet conform is met de Belgische richtlijnen. Bovendien verloopt het onderhandelen moeizamer (terwijl men in België makkelijk 10% kan bekomen) en beroep aantekenen in geval van laattijdige levering, ongelijkvormigheid enz. is veel moeilijker.
Ik zou het ook vreemd vinden dat een Britse auto met stuur links niet conform de regels is hier (bangmakerij), maar wat idd met kortingen: is het courant om ook op deze goedkopere auto's via mail of telefoon korting te vragen?
14. Ik zou graag een wagen kopen in een andere Europese lidstaat. Maar hoe zit het dan met de garantie?
Voor een wagen die je bij een professionele verkoper kocht, geldt een wettelijke garantie van 2 jaar. Die kan teruggebracht worden tot 1 jaar voor tweedehandswagens. De garantie dekt productiefouten en andere tekortkomingen waarvoor de verkoper (in dit geval in het buitenland) aansprakelijk kan gesteld worden. Naast de wettelijke garantie kan een fabrikant ook een commerciële garantie aanbieden. Klik hier voor meer details.
Dankzij de Europese wetgeving (Verordening 1475/95), kan je bij elke dealer in het netwerk van de fabrikant terecht om aanspraak te maken op de garantie, ongeacht de lidstaat waar je de auto gekocht hebt. Dit op voorwaarde dat het voertuig onderhouden is volgens de voorschriften van de constructeur en in een erkende werkplaats van het merk. Meer details hierover vind je op pagina 15-16 van onze brochure.
Voor meer details kan je ook terecht op de website van de FOD Mobiliteit en Vervoer.
Comment
-
Los van het wettelijke denk ik dat je - algemeen gesproken- op minder goodwill zal kunnen rekenen van een Belgische dealer indien er na de garantieperiode iets stuk zou gaan. En terecht.
Waarschijnlijk is het dat waar Dirk op doelt.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenLos van het wettelijke denk ik dat je - algemeen gesproken- op minder goodwill zal kunnen rekenen van een Belgische dealer indien er na de garantieperiode iets stuk zou gaan. En terecht.
Waarschijnlijk is het dat waar Dirk op doelt.
Hoe zit het eigenlijk met de Burgerlijke Aansprakelijkheid tijdens de transit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk BerichtenCarman, bedankt voor alle info. KdF, ik vrees dit ook en denk dat men zeker niet zijn best zal doen. Om die reden zou ik liever bij een onafhankelijke garagist gaan als ik dit zou doen.
Hoe zit het eigenlijk met de Burgerlijke Aansprakelijkheid tijdens de transit?
Heb ondertussen een 1 ste prijs voor transport van Uk londen naar Vlaams brabant.
Deze is 450 euro + BTW.
Wat betreft herstelling na garantie bij de dealer maak ik mij niet veel zorgen. Op een herstelling is ook verplicht 6 maand waarborg. En je kan altijd aanspraak maken op je rechtsbijstand van je autoverzekering bij problemen met een herstelling.
In UK heb je gratis nog een 3de jaar garantie, je laat de auto hier herstellen bij een dealer in Belgie en stuurt het factuur op naar UK waarna ze je dan terug betalen.
Dus eigenlijk heb je pas het 4de jaar dat je mogelijk voor een herstelling moet betalen, maar ik rij nooit langer dan 3 jaar met een auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenZoals ik reeds zei, ik ben bezig een touareg aan te schaffen in de uk. Ik moet een voorschot betalen van 20.000 euro. Alleen wens ik wel bankgarantie van alan-day. Dat kennen ze daar niet . Morgen zal ik meer weten indien ze bankgarantie kunnen geven mocht bijv de garage op de fles gaat.
Heel simpel ... Geen bankgarantie is geen aankoop in de uk .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk BerichtenNog een paar misverstanden uit de weg ruimen:
1) je betaalt de BTW in Belgie dus vaderje staat verliest niks
2) wisselkoerrisico kan je indekken en is maar een deel van je winst.
3)de invoerder in belgie kan niet veel doen vermits er in de EU vrij verkeer van goederen is en ook de garantie is EU geldig. Dank u europa.
4) Je mag vooral dank u zeggen aan Jaguar en Landrover . Deze willen op hun thuismarkt zoveel mogelijk verkopen . Vermits ze enkel in het premium segment zitten + 30 000 euro valt daar dus de grootste winst te rapen (audi A5, A6, A7, A8 en BMW 520 enz) Dat is de enige reden waarom er in dit segment zo een groot prijsverschil zit. Als audi iets wil verkopen in UK moeten ze hun prijzen laten zakken .
Dus enkel een invoerder verliest er aan, maar daar lig ik niet wakker van . Trouwens zelfstandigen en bedrijven hebben fleetkortingen in Belgie die in de buurt liggen van de UK prijzen. Dus het is eigenlijk vooral de particulier die ze dik rollen. Dus zeker geen kompasie hebben.
Hebben we hier extra dan in de Uk: het pack sport design.
Dus inderdaad voor particulieren enorme verschillen, voor zelfstandige goed je fleetkorting vergelijken met je prijs in de UK.
Hou er ook rekening mee dat je in de UK nog bij MB nog bij BMW enige vierwielaandrijvings modellen kan bestellen uit hun E-classe of 5-reeks. (X5 - X6 bvb kan wel). Bij Audi zit Quattro er standaard in en kan vrij besteld worden over 't water.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenDa's ook het eerste wat ik ervan hoor. Familielid heeft op 10 november nog een E besteld...
Niks van gezegd geweest. Waarom zouden ze dat trouwens opdoeken?
Comment
Comment