Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    http://www.bmw.dk/dk/da/_teaserpool_...ear_070911.pdf

    een 120d komt op +-€ 68.000 (hopelijk moet daar de deense biv nog af....)

    €1 is 7,4 DKK
    €68000, is dat met de Deense BTW bij of af, want die betaal je in België?

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
      €68000, is dat met de Deense BTW bij of af, want die betaal je in België?
      25% btw in Denemarken... zit er in. Is echt een koopje ;-)

      Comment


      • #43
        Kan je je bestelde auto niet aan de fabriek afhalen?
        Zoals je ook met een in België bestelde auto kan doen?

        Nb: heeft er iemand de garantievoorwaarden van de uk al gevonden ? (bmw)

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Kan je je bestelde auto niet aan de fabriek afhalen?
          Zoals je ook met een in België bestelde auto kan doen?

          Nb: heeft er iemand de garantievoorwaarden van de uk al gevonden ? (bmw)
          Zouden die niet in de verkoopvoorwaarden staan? In principe moeten deze bij een offerte zitten...

          Comment


          • #45
            weet je wat, ik vind een in the abroad gekochte auto minder lekker
            ik kan daar ni aan doen

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              25% btw in Denemarken... zit er in. Is echt een koopje ;-)
              Tja, ik baseerde me op de link van carman, waarin verwezen wordt naar een verslag van de Europese Commissie, waar een Deense auto ZONDER belastingen tot de goedkoopste van Europa behoren, dus er zal wel meer dan BTW alleen zijn.

              Zo kost een Audi A8 bij ons zonder taksen €72357 en in Denemarken €62172. Bron: http://ec.europa.eu/competition/sect...main_table.pdf En dat lijkt mij wel een koopje. Al is ie in Finland nog goedkoper met €60721 en ja, verdorie, in Engeland met €49943. Audi A3 is dan weer goedkoper dan in Engeland en dan in België (€15227 VS €16358 VS €18024).

              Het hangt precies enorm af van merk tot merk.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                25% btw in Denemarken... zit er in. Is echt een koopje ;-)

                Denemarken is niet enkel BTW 25 % , je moet tellen dat een Deen ongeveer 150% extra moet betalen op een nieuwe wagen aan kosten.

                De constructeurs schermen de deense markt heel goed af naar buiten toe.
                Het is zeer moeilijk om netto exportprijzen te krijgen.

                wil je het toch proberen in denemarken kan je via rene gaan
                maar je gaat denk ik niet aan de UK prijs graken, had bij hem offerte voor audi en hij was iets duurder dan Uk.



                Comment


                • #48
                  Carman, heb je het hele stappenplan zelf al doorlopen?

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                    Carman, heb je het hele stappenplan zelf al doorlopen?
                    Ben nu aan mijn 3de wagen toe uit het buitenland
                    voorlopig voor mij geen wagen uit Belgie , veel te duur

                    Comment


                    • #50
                      Tja, ook goede vraag die hier gesteld wordt: hoe zit het met de garantie als er iets mis loopt?

                      Er is 2 jaar wettelijke garantie in de EU dacht ik, maar ik zie mezelf niet tot ginder rijden en ik denk dat de plaatselijke concessiehouders die misschien wel gratis de onderdelen leveren, maar de manuren zullen factureren wel héél veel manuren zullen factureren. Of zal mijn onafhankelijke garagist (die toch alleen maar onderhoudt) ook aan de gratis stukken kunnen raken door VW geleverd?

                      Wat zijn de valkuilen in dit systeem? Ik lees hier iets: http://www.carguide.be/database/nieu...d=120_0_35_0_C

                      Er zijn bijkomende administratieve kosten (douane, BTW, keuring, takeldienst, reis) en u loopt kans dat de wagen niet conform is met de Belgische richtlijnen. Bovendien verloopt het onderhandelen moeizamer (terwijl men in België makkelijk 10% kan bekomen) en beroep aantekenen in geval van laattijdige levering, ongelijkvormigheid enz. is veel moeilijker.

                      Ik zou het ook vreemd vinden dat een Britse auto met stuur links niet conform de regels is hier (bangmakerij), maar wat idd met kortingen: is het courant om ook op deze goedkopere auto's via mail of telefoon korting te vragen?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                        Tja, ook goede vraag die hier gesteld wordt: hoe zit het met de garantie als er iets mis loopt?

                        Er is 2 jaar wettelijke garantie in de EU dacht ik, maar ik zie mezelf niet tot ginder rijden en ik denk dat de plaatselijke concessiehouders die misschien wel gratis de onderdelen leveren, maar de manuren zullen factureren wel héél veel manuren zullen factureren. Of zal mijn onafhankelijke garagist (die toch alleen maar onderhoudt) ook aan de gratis stukken kunnen raken door VW geleverd?

                        Wat zijn de valkuilen in dit systeem? Ik lees hier iets: http://www.carguide.be/database/nieu...d=120_0_35_0_C

                        Er zijn bijkomende administratieve kosten (douane, BTW, keuring, takeldienst, reis) en u loopt kans dat de wagen niet conform is met de Belgische richtlijnen. Bovendien verloopt het onderhandelen moeizamer (terwijl men in België makkelijk 10% kan bekomen) en beroep aantekenen in geval van laattijdige levering, ongelijkvormigheid enz. is veel moeilijker.

                        Ik zou het ook vreemd vinden dat een Britse auto met stuur links niet conform de regels is hier (bangmakerij), maar wat idd met kortingen: is het courant om ook op deze goedkopere auto's via mail of telefoon korting te vragen?
                        hier je antwoord over de garantie:

                        14. Ik zou graag een wagen kopen in een andere Europese lidstaat. Maar hoe zit het dan met de garantie?

                        Voor een wagen die je bij een professionele verkoper kocht, geldt een wettelijke garantie van 2 jaar. Die kan teruggebracht worden tot 1 jaar voor tweedehandswagens. De garantie dekt productiefouten en andere tekortkomingen waarvoor de verkoper (in dit geval in het buitenland) aansprakelijk kan gesteld worden. Naast de wettelijke garantie kan een fabrikant ook een commerciële garantie aanbieden. Klik hier voor meer details.
                        Dankzij de Europese wetgeving (Verordening 1475/95), kan je bij elke dealer in het netwerk van de fabrikant terecht om aanspraak te maken op de garantie, ongeacht de lidstaat waar je de auto gekocht hebt. Dit op voorwaarde dat het voertuig onderhouden is volgens de voorschriften van de constructeur en in een erkende werkplaats van het merk. Meer details hierover vind je op pagina 15-16 van onze brochure.
                        Voor meer details kan je ook terecht op de website van de FOD Mobiliteit en Vervoer.

                        Comment


                        • #52
                          Los van het wettelijke denk ik dat je - algemeen gesproken- op minder goodwill zal kunnen rekenen van een Belgische dealer indien er na de garantieperiode iets stuk zou gaan. En terecht.
                          Waarschijnlijk is het dat waar Dirk op doelt.
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Los van het wettelijke denk ik dat je - algemeen gesproken- op minder goodwill zal kunnen rekenen van een Belgische dealer indien er na de garantieperiode iets stuk zou gaan. En terecht.
                            Waarschijnlijk is het dat waar Dirk op doelt.
                            Carman, bedankt voor alle info. KdF, ik vrees dit ook en denk dat men zeker niet zijn best zal doen. Om die reden zou ik liever bij een onafhankelijke garagist gaan als ik dit zou doen.

                            Hoe zit het eigenlijk met de Burgerlijke Aansprakelijkheid tijdens de transit?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                              Carman, bedankt voor alle info. KdF, ik vrees dit ook en denk dat men zeker niet zijn best zal doen. Om die reden zou ik liever bij een onafhankelijke garagist gaan als ik dit zou doen.

                              Hoe zit het eigenlijk met de Burgerlijke Aansprakelijkheid tijdens de transit?
                              Bij transitplaten zit altijd een verzekering BA bij. Let op voor een omnium deze is niet mogelijk bij transitplaten. Sommige verzekeraars willen wel tijdelijk op chassisnummer verzekeren tot de wagen in belgie is.

                              Heb ondertussen een 1 ste prijs voor transport van Uk londen naar Vlaams brabant.
                              Deze is 450 euro + BTW.

                              Wat betreft herstelling na garantie bij de dealer maak ik mij niet veel zorgen. Op een herstelling is ook verplicht 6 maand waarborg. En je kan altijd aanspraak maken op je rechtsbijstand van je autoverzekering bij problemen met een herstelling.

                              In UK heb je gratis nog een 3de jaar garantie, je laat de auto hier herstellen bij een dealer in Belgie en stuurt het factuur op naar UK waarna ze je dan terug betalen.

                              Dus eigenlijk heb je pas het 4de jaar dat je mogelijk voor een herstelling moet betalen, maar ik rij nooit langer dan 3 jaar met een auto.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                Zoals ik reeds zei, ik ben bezig een touareg aan te schaffen in de uk. Ik moet een voorschot betalen van 20.000 euro. Alleen wens ik wel bankgarantie van alan-day. Dat kennen ze daar niet . Morgen zal ik meer weten indien ze bankgarantie kunnen geven mocht bijv de garage op de fles gaat.
                                Heel simpel ... Geen bankgarantie is geen aankoop in de uk .
                                Antonio, nog nieuws op dit vlak?

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                  Nog een paar misverstanden uit de weg ruimen:

                                  1) je betaalt de BTW in Belgie dus vaderje staat verliest niks
                                  2) wisselkoerrisico kan je indekken en is maar een deel van je winst.
                                  3)de invoerder in belgie kan niet veel doen vermits er in de EU vrij verkeer van goederen is en ook de garantie is EU geldig. Dank u europa.
                                  4) Je mag vooral dank u zeggen aan Jaguar en Landrover . Deze willen op hun thuismarkt zoveel mogelijk verkopen . Vermits ze enkel in het premium segment zitten + 30 000 euro valt daar dus de grootste winst te rapen (audi A5, A6, A7, A8 en BMW 520 enz) Dat is de enige reden waarom er in dit segment zo een groot prijsverschil zit. Als audi iets wil verkopen in UK moeten ze hun prijzen laten zakken .

                                  Dus enkel een invoerder verliest er aan, maar daar lig ik niet wakker van . Trouwens zelfstandigen en bedrijven hebben fleetkortingen in Belgie die in de buurt liggen van de UK prijzen. Dus het is eigenlijk vooral de particulier die ze dik rollen. Dus zeker geen kompasie hebben.
                                  Klopt, de Audi A6 3.0l Tdi Quattro 204 pk was/is hier € 1130 duurder als je de inschrijving (BIV) meerekend. Hadden wel wel in de UK: 245 pk - mobile telephone preparation high with online services & advenced key
                                  Hebben we hier extra dan in de Uk: het pack sport design.

                                  Dus inderdaad voor particulieren enorme verschillen, voor zelfstandige goed je fleetkorting vergelijken met je prijs in de UK.

                                  Hou er ook rekening mee dat je in de UK nog bij MB nog bij BMW enige vierwielaandrijvings modellen kan bestellen uit hun E-classe of 5-reeks. (X5 - X6 bvb kan wel). Bij Audi zit Quattro er standaard in en kan vrij besteld worden over 't water.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Bij Mercedes in UK lukt het niet meer, de invoerder uit UK heeft zijn divisie "tourist sales" opgedoekt. Ik had nog wel het geluk in het voorjaar een e250 cdi te bestellen en heb hem ondertussen ook in London gaan afhalen.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Da's ook het eerste wat ik ervan hoor. Familielid heeft op 10 november nog een E besteld...
                                      Niks van gezegd geweest. Waarom zouden ze dat trouwens opdoeken?
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Da's ook het eerste wat ik ervan hoor. Familielid heeft op 10 november nog een E besteld...
                                        Niks van gezegd geweest. Waarom zouden ze dat trouwens opdoeken?
                                        Omdat ze meer winst maken als je de wagen niet meer in de UK kan kopen maar gedwongen bent om in Belgie en aan het desbetreffende prijsniveau te kopen?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Website van Mercedes Uk tax free sales is inderdaad veranderd, mijn contact persoon zegt dat mijn bestelde E (in september) volgens plan wordt geleverd in januari doch geeft geen antwoord op de vraag of de tax free sales gesloten zijn?? Vreemd??

                                          Comment

                                          Working...
                                          X