Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• even op de configurator bmw hongarije gespeeld en mij door het koeterwaals geworsteld, neen het ziet er toch nog niet echt interessant uit. Kleine 6% verschil, en das zonder de kortingen in B. De kortingen politiek in HU ken ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
      even op de configurator bmw hongarije gespeeld en mij door het koeterwaals geworsteld, neen het ziet er toch nog niet echt interessant uit. Kleine 6% verschil, en das zonder de kortingen in B. De kortingen politiek in HU ken ik niet.
      Waarom neem je Hongarije ? UK is makelijker en goedkoper.
      dus vraag eerst offerte bij BMW UK (zie eerste post)

Je kan enkel op basis van een offerte weten hoe goedkoop je af bent.

BTW in hongarije is dacht ik 24% dus hou er rekening mee bij je offerte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
        Waarom neem je Hongarije ? UK is makelijker en goedkoper.
        dus vraag eerst offerte bij BMW UK (zie eerste post)

Je kan enkel op basis van een offerte weten hoe goedkoop je af bent.

BTW in hongarije is dacht ik 24% dus hou er rekening mee bij je offerte.
        Ja, nee, ik las een post van jou 'voor wie van uitdagingen houdt' en idd met de forint die laag staat.
        UK is inderdaad goedkoper.

Wat ik niet wist is dat particulieren geen VAT moeten betalen! Of is het zo dat ze kunnen kiezen? UK VAT of BEL BTW?

Comment

• Voor een nieuwe wagen is het altij belgie BTW!!

Comment

• Moet die nieuwe wagen hier nog de autokeuring passeren vooraleer te kunnen inschrijven?
            Twee autokeuringscentra gebeld, confirmeren dat het niet moet.
            Ik bel met DIV, ja moet wel gekeurd worden.
            Iemand een idee hoe het nu precies zit?
            Volgens mij moet het niet, roze formulier, stempel douane + verzekeringsvignet is voldoende?
            Kan de nummerplaat ook online besteld worden?

Comment

• Geen keuring voor een nieuwe wagen, wel voor een tweedehandse.

Gewoon naar douane gaan, BTW betalen en roze formulier krijgen, en plaat aanvragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                Voor een nieuwe wagen is het altij belgie BTW!!
                Opgepast: een wagen met minder dan 6000km of minder dan 6 maanden oud wordt ook als een "nieuwe" wagen beschouwd dus altijd BTW in België.
                BTW-plichtigen moeten sowieso in België hun BTW-verplichtingen voldoen (nieuw of 2dehands)
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Geen keuring voor een nieuwe wagen, wel voor een tweedehandse.

Gewoon naar douane gaan, BTW betalen en roze formulier krijgen, en plaat aanvragen
                  Bedankt. Enig idee of dit ook online kan aangevraagd worden (via de verzekeringsagent)?
                  Of dien ik mij aan te bieden bij een lokaal DIV kantoor vermits import?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    Opgepast: een wagen met minder dan 6000km of minder dan 6 maanden oud wordt ook als een "nieuwe" wagen beschouwd dus altijd BTW in België.
                    BTW-plichtigen moeten sowieso in België hun BTW-verplichtingen voldoen (nieuw of 2dehands)
                    Een firma kan die btw verrekenen via hun maandelijkse of 3-maandelijkse btw aangifte maar moet je als particulier dan direct de btw cash of via cheque afrekenen bij de douane?
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• een leuk weetje:

Voor wie een wagen uit de audi/vw stal koopt in UK. Alle wagens vertrekken uit de haven EMDEN in duitsland.

Dit zijn de 4 transportschepen:

WESER HIGHWAY http://www.marinetraffic.com/ais/nl/...px?imo=9065417
                      THAMES HIGHWAY
                      ISAR HIGHWAY http://www.marinetraffic.com/ais/nl/...px?imo=9195145
                      MAIN HIGHWAY http://www.marinetraffic.com/ais/nl/...px?imo=9179983
                      EMS HIGHWAY http://www.marinetraffic.com/ais/nl/...px?imo=9195133

je kan de schepen volgen via deze site:

uitladen in UK via haven van GRIMSBY en SHEERNESS
                      Last edited by carman; 28/02/2012, 19:50.

Comment

Geen keuring voor een nieuwe wagen, wel voor een tweedehandse.

Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
                        Bedankt. Enig idee of dit ook online kan aangevraagd worden (via de verzekeringsagent)?
                        Of dien ik mij aan te bieden bij een lokaal DIV kantoor vermits import?
                        Er staat douane en jij begint weer over DIV.
                        Het is zoals Thor zegt!

Naar de douane gaan, 10c betalen, BTW in orde brengen en dan krijg je stempel en nodige papieren.
                        Daarmee ga je naar de DIV (of online via verzekering) en dan is het afhankelijk van hun goodwill. In Gent moest ik een paar dagen wachten wegens import.
                        Last edited by dragonfly; 28/02/2012, 18:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                          Er staat douane en jij begint weer over DIV.
                          Het is zoals Thor zegt!

Naar de douane gaan, 10c betalen, BTW in orde brengen en dan krijg je stempel en nodige papieren.
                          Daarmee ga je naar de DIV (of online via verzekering) en dan is het afhankelijk van hun goodwill. In Gent moest ik een paar dagen wachten wegens import.
                          Klep wat minder en ogen wat meer open zou anders niet slecht zijn. Dat van de douane is klaar en duidelijk en is ondertussen al lang afgehaspeld. Niettemin DIV en keuringscentra mekaar tegenspreken als ik ze bel.
                          Of een nieuwe wagen (en geen 2e hands) online kan ingeschreven worden, ondanks import, normaal niet volgens richtlijnen, was de vraag.

Comment

• natturlijk kan dat, ik ga nu 1 maart naar mijn verzekeringsagent, geef hem het roze formulier en plaat wordt aangevraagd, en daarmee is de auto ingeschreven.

meer is het niet

Comment

natturlijk kan dat, ik ga nu 1 maart naar mijn verzekeringsagent, geef hem het roze formulier en plaat wordt aangevraagd, en daarmee is de auto ingeschreven.

meer is het niet
                              Bedankt. Mijn agent (Ageas) spreekt dat dan weer tegen.
                              Soit. Ik zie het wel.

Comment

natturlijk kan dat, ik ga nu 1 maart naar mijn verzekeringsagent, geef hem het roze formulier en plaat wordt aangevraagd, en daarmee is de auto ingeschreven.

meer is het niet
                                De website van de DIV spreekt dit toch tegen zie:
                                Welke voertuigen kunnen niet worden ingeschreven?
                                • De ingevoerde voertuigen: het douanevignet wordt handmatig opgesteld.
                                • De voertuigen die een wijziging hebben ondergaan (andere aard, chassisnummer, datum van eerste ingebruikname, enz.):
                                  • Ofwel zijn er handmatig aangebrachte verbeteringen op het douanevignet of op het vignet van de technische keuring;
                                  • Ofwel wordt de wijziging opgemerkt bij vergelijking van de gegevens op het vignet van de technische keuring met de gegevens vermeld op het laatste kentekenbewijs.
                                • Sommige voertuigen waarvan het chassisnummer uit minder dan 17 tekens is samengesteld ("klein chassis").
                                • De tweedehandsmotorfietsen.
                                • De voertuigen waarvoor deze foutmelding verschijnt: "véhicule non immatriculable / voertuig kan niet worden ingeschreven".
                                In die gevallen moet de volledige aanvraag op papier naar de DIV worden gezonden.
                                een keuring is volgens mij niet verplicht voor een nieuw ingevoerde wagen:
                                komt ook weer van de wedsite van DIV
                                De tweedehands keuring is ook verplicht voor de inschrijving van INGEVOERDE gebruikte hierboven vermelde voertuigen met volgende aard: VP, SW, OM, CT, FA, VC-SA, AZ-SC, CL , DT en TR tot en met 3,5 TON.
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Aangezien je de BTW in België moet betalen in EUR kan je enkel profiteren van de gunstige wisselkoers op de aankoopprijs zonder BTW of zie ik dit verkeerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
                                    Aangezien je de BTW in België moet betalen in EUR kan je enkel profiteren van de gunstige wisselkoers op de aankoopprijs zonder BTW of zie ik dit verkeerd?
                                    Nee, klopt (voor nieuwe wagens).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
                                      Aangezien je de BTW in België moet betalen in EUR kan je enkel profiteren van de gunstige wisselkoers op de aankoopprijs zonder BTW of zie ik dit verkeerd?
                                      1) vermist je aankoop x % goedkoper is (bij mij 30%) zal je te betalen BTW bedrag ook lager zijn , dan als je de wagen in BE koopt.
                                      2) Je kan het te betalen BTW bedrag mee om zetten naar GBP als je de wagen gaat bestellen. Je laat dat bedrag gewoon op je GBP rekening staan. zo dek je je 100 % in tegen koersschommelingen van de GBP. De dag dat je naar de douane moet zet je bedrag gewoon terug naar EUR . Doe je het niet dan heb je natuurlijk her risico dat ge meer BTW moet betalen omdat je aankoopbedrag in euro kan stijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Een firma kan die btw verrekenen via hun maandelijkse of 3-maandelijkse btw aangifte maar moet je als particulier dan direct de btw cash of via cheque afrekenen bij de douane?
                                        Volgens mij moeten particulieren een cheque gebruiken.
                                        Cash wordt niet aanvaard dacht ik (tenzij kleinere bedragen)

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                        1) vermist je aankoop x % goedkoper is (bij mij 30%) zal je te betalen BTW bedrag ook lager zijn , dan als je de wagen in BE koopt.
                                        2) Je kan het te betalen BTW bedrag mee om zetten naar GBP als je de wagen gaat bestellen. Je laat dat bedrag gewoon op je GBP rekening staan. zo dek je je 100 % in tegen koersschommelingen van de GBP. De dag dat je naar de douane moet zet je bedrag gewoon terug naar EUR . Doe je het niet dan heb je natuurlijk her risico dat ge meer BTW moet betalen omdat je aankoopbedrag in euro kan stijgen.
                                        Welke berekeningsbasis gebruiken ze dan voor de BTW in euro?

Op basis van de wisselkoers op de factuurdatum of de koers van de dag dat je je bij de douane aanbiedt?

Comment

• Punt 1; ik heb mijn Btw betaald met bancontact (waarde laten optrekken in de bank)

Punt 2, de douanekantoren krijgen elke maand een wisselkoers vanuit Brussel, dus wordt slechts 1 maal per maand aangepast.

Comment

Working...
                                          X