Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stappenplan om een NIEUWE wagen aan te kopen binnen europa : als voorbeeld UK (vereni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je hebt je COC nodig en je faktuur voor de btw aangifte/douane, want je moet eerst met je papieren bij de douane en dan met de gekregen papieren naar de btw.

En wat de berekening betreft, god weet hoe ze het berekenen, maar bij ons hadden wij uitgerekend dat wij 7780 euro btw moesten betalen en het is maar 4765 euro geworden, dus 3000 euro minder, prettige surprise. Heb natuurlijk niet gevraagd hoe ze dat berekend hebben.
    Blijkbaar ook geen fout want dit werd door 2 verschillende mensen berekend, éénmaal bij de douane aangifte en dan bij de btw ontvanger.

Comment

• Leuk om te horen dat nog mensen het durven
      Als je omnium op je wagen wil probeer je best met je belgische platen naar UK te gaan.

Comment

• Ik overweeg deze mogelijkheid ook. Prijsverschil voor een flink uitgerust BMW 530d touring is wel gezakt tot slechts 4000 Eur : 61600 tov 57500
        Vooral ook omdat BMW mooie salonacties doet.
        Voordeel is wel dat ik de UK auto kan inschrijven met 17" velgen tov 18" min. hier in Belgie, waardoor CO2 van de UK import slechts 145gr tov 149 voor belgische
        En laat de limiet voor 75% aftrekbaarheid van de vennootschap nu net 145gr zijn

Maar twijfel nog of het de moeite is voor die 4000 Euro. Risicos :
        1) tsn nu & levering in Mei 2013 verhooft de EUR/GBP nog verder van 1.23 naar 1.30. Kan ik wel oplossen door een gedeelte op een GBP rekening te blokkeren, maar mss gaat het ook de andere kant uit.
        2) stel dat UK tsn nu & Mei uit de EU stapt, zit ik plots met een import. Onwaarschijnlijk, maar wie weet...
        3) ik krijg een minder flexibele toepassing van mijn waarborg & onderhoud bij de locale BMW dealer. Ben er eigenlijk tot nu toe tevreden van.

Enige tips hier ? Nog doen of niet voor dit verschil van 4000 Eur ?

Comment

• Mij lijkt het verschil toch wat weinig om al die moeite te doen. 7-8000€ zou al iets heel anders zijn.
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Inderdaad. Tenzij je nog een pak geld uit die 75% fiscale aftrek heelt lijkt het me ook maar mager.

Comment

• Voor een zelfstandige die zich een 530d kan kopen is 4000 euro waarschijnlijk niet veel. Maar voor een hoop mensen is dit een maandloon. In elk geval als ik moet kiezen tussen het aan de Belgische dealer te geven of er 3 weken mee op vakantie gaan dan wist ik wel wat kiezen. Maar ik denk dat dat voor een aantal mensen maar net voldoende zal zijn voor een citytripke die 4000 euro. Ik dacht dat de garantie in UK zelfs 3 jaar is. Anders is de offerte voorleggen aan je Belgische dealer, het gaat ten slotte slecht ook in de premium. Voor mij was UK ook niet meer intressant omdat ik een hele goede overnamebonus kreeg. De totale korting met overname was bijna het BTW bedrag, wat veel is voor een particulier. Ik moet toegeven dat ik wel 4 dealer heb tegen elkaar laten spelen En dan moet je geluk hebben dat er 1 is die zelf een goede overnameprijs binnenkrijgt voor je 2dehands. Op de overnameprijs zelf zat 3000 euro verschil in offerte tussen de 4 dealers. Dus goeie raad ga ook in Belgie shoppen. Mijn huidige BMW dealer gaf mij de slechtste prijs en na dat ik hem mijn beste offerte voorlegde wou hij het zelfs niet voor de zelfde prijs doen. Ik heb nu net over de taalgrens gekocht, blijkbaar kan de waalse dealer net iets meer geven voor je 2dehands.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door x3driver Bekijk Berichten
                Voor een zelfstandige die zich een 530d kan kopen is 4000 euro waarschijnlijk niet veel. Maar voor een hoop mensen is dit een maandloon. In elk geval als ik moet kiezen tussen het aan de Belgische dealer te geven of er 3 weken mee op vakantie gaan dan wist ik wel wat kiezen. Maar ik denk dat dat voor een aantal mensen maar net voldoende zal zijn voor een citytripke die 4000 euro. Ik dacht dat de garantie in UK zelfs 3 jaar is. Anders is de offerte voorleggen aan je Belgische dealer, het gaat ten slotte slecht ook in de premium. Voor mij was UK ook niet meer intressant omdat ik een hele goede overnamebonus kreeg. De totale korting met overname was bijna het BTW bedrag, wat veel is voor een particulier. Ik moet toegeven dat ik wel 4 dealer heb tegen elkaar laten spelen En dan moet je geluk hebben dat er 1 is die zelf een goede overnameprijs binnenkrijgt voor je 2dehands. Op de overnameprijs zelf zat 3000 euro verschil in offerte tussen de 4 dealers. Dus goeie raad ga ook in Belgie shoppen. Mijn huidige BMW dealer gaf mij de slechtste prijs en na dat ik hem mijn beste offerte voorlegde wou hij het zelfs niet voor de zelfde prijs doen. Ik heb nu net over de taalgrens gekocht, blijkbaar kan de waalse dealer net iets meer geven voor je 2dehands.
                leuk om te horen dat er nog mensen zijn die durven shoppen. nu hopen dat je er ook op lange termijn voordeel uit haalt (onderhoudskosten en service)

Comment

• Er is een nieuwe brochure uit voor aankoop nieuwe wagen in buitenland.
                  Nu de euro terug sterk staat, zeker de moeite.

Uw rechten als consument stoppen niet aan de grens. Schakel ECC België in voor gratis advies en bemiddeling.

Een goedkopere wagen? Kijk eens over de grenzen!

De nieuwe gids van het Europees Centrum voor de Consument wijst de weg.

Als je een wagen wil kopen, hoef je je niet te beperken tot de Belgische markt. Vergelijkende prijsstudies door de Europese Commissie toonden aan dat je op sommige modellen duizenden euro’s kan besparen door ze in een ander Europees land te kopen.

Bovendien heeft de Europese Commissie regels uitgevaardigd om de grensoverschrijdende aankoop van een wagen te vergemakkelijken. Indien je een nieuwe wagen koopt in een andere lidstaat, ben je evenzeer beschermd als consument dan als je een wagen in België koopt. De garantie geldt in alle contactpunten van het netwerk van de fabrikant in de Europese Unie en je mag alle werkzaamheden die onder de garantie vallen, in eigen land laten uitvoeren.

Een wagen aankopen in de Europese Unie en invoeren is minder ingewikkeld dan op het eerste gezicht lijkt. Zeker met deze nieuwe brochure, waarin de stappen die je daarbij moet ondernemen helder en overzichtelijk uiteengezet worden.

Om de brochure “Een wagen kopen in de Europese Unie” gratis te verkrijgen bel je op het gratis nummer 0800 50 332 en vermeld je de code AAN200.

Comment

• Er is een nieuwe brochure uit waar alles netjes instaat

Uw rechten als consument stoppen niet aan de grens. Schakel ECC België in voor gratis advies en bemiddeling.

Begin terug te kriebelen om er eentje te gaan halen

Comment

• Nieuwe brochure ? ... december 2012.

Comment

Working...
                      X