Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongeval onderling regelen, tegenpartij doet plots moeilijk...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ongeval onderling regelen, tegenpartij doet plots moeilijk...

Volgend probleem:

Vorig weekend stond de wagen van mijn ma geparkeerd ergens op een plein terwijl ze even naar de winkel was. Toen ze terug bij de wagen toekwam, stak er een kaartje achter de ruitenwisser. Ze dacht dat dit weer een of andere reclame was maar er stopte plots een dame en zei iets van "ha, hij heeft dan toch z'n gegevens achtergelaten, want hij heeft met het parkeren uw auto geraakt". Inderdaad, links vooraan rond de wielkas 3 deuken erin. Moeder bedankt de getuige en rijden beide door. BELANGRIJK: geen van beide wisselt gegevens uit (lomp!).

Moeder belt persoon vh kaartje op en die geeft flauwtjes toe dat hij idd haar wagen heeft geraakt. Flauwtjes à la "was die schade er al niet? Aan mijnen auto is niks te zien". Enfin, ze komen onderling overeen het zo onderling te regelen, en een offerte te laten opmaken voor herstelling. Moeder laat dit zo gebeuren bij haar officiele dealer en stuurt ze door naar de aanrijder (originele mail vd garage). Nu begint die te zagen over het bedrag (400 ex btw), dat het toch wel veel is naar zijn "buikgevoel" en wil een 2e offerte laten opmaken bij een andere carrossier, niet officiel dealer & ongekend. Teruggestuurd dat we dat niet zien zitten, gezien we die niet kennen en dus enkel de wagen bij onze dealer willen laten herstellen. Weer een mail terug van "ik betaal niet voor iets waar ik niet zeker van ben dat het correct is blabla" en dringt weer aan op 2e offerte om dan SAMEN(!) het beste te beslissen (maw, wat voor hem het goedkoopste is). Hij wil ook per sé carrossier X.

Enfin, we zijn het redelijk beu en vroegen ons af, als die man moeilijk blijft doen, wat voor opties we nog hebben om het geregeld te krijgen zoals wij het willen. Kunnen we hier in't slechtste geval nog mee naar de politie, verzekering, .. ? Zijn de onderlinge mailtjes bewijs van zijn schuld in zulk geval? Iemand zoiets al meegemaakt, tips..?

THX!

Heeft u een rechtsbijstand verzekering? Zoja neem contact met uw verzekeraar en maak daar gebruik van.
    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

schuldig

Als ik het goed lees , pleit de persoon toch schuldig ?(mails)

Indien hij niet akkoord is : doe het dan toch via de verzekering en dan wordt alles toch ook geregeld , net zoals nu. Alleen zal dan zijn verzekering omhooggaan.

Licht zeker de verzekering in en laat nog een optie open om de persoon nog zelf te laten betalen.

nogmaals :

Ik meen gelezen te hebben dat de persoon wil betalen en dat is volgens mij toch voldoende om schuldig te pleiten.....

Als ie dus niet akkoord is wordt het sowiso verzekering.

Ik hoop dat jullie niet dezelfde verzekeringsmaatschappij hebben , zij kunnen er dan op aandringen van het zelf te regelen natuurlijk en kost het de verzekering .....NIKS !!

Niet op ingaan dan , er zal altijd een onafhankelijk expert aangesteld worden en de prijzen voor herstellingen staan vast beschreven meen ik .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        mails)

Ik hoop dat jullie niet dezelfde verzekeringsmaatschappij hebben , zij kunnen er dan op aandringen van het zelf te regelen natuurlijk en kost het de verzekering .....NIKS !!

Niet op ingaan dan , er zal altijd een onafhankelijk expert aangesteld worden en de prijzen voor herstellingen staan vast beschreven meen ik .
        ik weet niet waar jij dit haalt maar dit is echt onzin hoor. heb nog nooit een verzekeringsmaatschappij geweten die wil dat er onderling iets geregeld wordt omdat beide partijen bij die maatschappij verzekerd zijn

Comment

inderdaad gewoon naar verzekering stappen. Hij moet trouwens de schade betalen en niet de herstelling. Als jij wil verder rijden met die deuken dan doe je dit gewoon. Maar hij moet wel de schade betalen.

Ik zou die mens ook laten weten dat jij er niet van wakker ligt en indien hij de schade niet zo wil betalen je alles doorgeeft naar de verzekering en die het dan wel zullen oplossen. je kan hem ook voorstellen dat je een onafhankelijk expert zal aanstellen op zijn kosten als hij de dealer niet wil geloven; maar ga nooit akkoord met een herstelling bij een "maatje" van hem.

Comment

ik zou gewoon de verzekering erbij halen, hij heeft zijn kans gehad. Spaar je stress en problemen en het is uiteindelijk zijn verzekering die naar boven gaat anyway.
            Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

boh langs 1 kant is zijn voorstel nog niet zo slecht.
              laat hem horen bij een andere ( officieele ) carrosie.
              normaal gaat de prijs overal toch ongeveer hetzelfde zijn.

Comment

merci voor de tips, dadelijk met verzekering bellen

@timmie

Sorry zenne, maar de aanrijder zorgt ervoor dat gij de miserie hebt, ge zijt dan al zo vriendelijk om het niet via de verzekering te regelen, als ik dan een offerte krijg dan betaal ik dat gewoon, zonder zever, en gedaan. Vorige zomer hetzelfde voorgehad, en ik had mijn geld na een paar dagen, zonder gedoe van de aanrijder. Ik ga niet een ander dwingen er nog meer tijd & zever in te steken door iets dat ik heb veroorzaakt. Maar blijkbaar zijn er nog wel zo'n paljassen..

Comment

tip als je zoiets voor hebt, altijd zorgen dat de verzekeringspapieren toch zijn ingevuld.
                  daarna kan je nog zorgen dat het zo opgelost geraakt en kun je die papieren verscheuren.
                  stel dat die toch achteraf weigerd, papiertje van de verzekering binnendoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    En dan binnenkort weer een heel verhaal dat de auto maar zus en zo hersteld is en wat er dan nog kan gebeuren...

Maar de papieren hadden inderdaad moeten ingevuld worden. Nu zal het aangifte bij de politie worden om een PV te hebben. De verzekeringsmaatschappij weet nu ook niet bij wie de andere verzekerd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
                      En dan binnenkort weer een heel verhaal dat de auto maar zus en zo hersteld is en wat er dan nog kan gebeuren...

Maar de papieren hadden inderdaad moeten ingevuld worden. Nu zal het aangifte bij de politie worden om een PV te hebben. De verzekeringsmaatschappij weet nu ook niet bij wie de andere verzekerd is.
                      Uhm, 't is niet omdat een carrosserie geen erkende verdeler is, dat het geen goeie carrosserie is he.

De grote hoop werkt trouwens voor alle merken. Wat ook logisch is. Want enkel leven van een bepaald merk in uw streek, is als carrossier niet te doen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                        merci voor de tips, dadelijk met verzekering bellen

@timmie

Sorry zenne, maar de aanrijder zorgt ervoor dat gij de miserie hebt, ge zijt dan al zo vriendelijk om het niet via de verzekering te regelen, als ik dan een offerte krijg dan betaal ik dat gewoon, zonder zever, en gedaan. Vorige zomer hetzelfde voorgehad, en ik had mijn geld na een paar dagen, zonder gedoe van de aanrijder. Ik ga niet een ander dwingen er nog meer tijd & zever in te steken door iets dat ik heb veroorzaakt. Maar blijkbaar zijn er nog wel zo'n paljassen..
                        Je hebt nog geluk dat zijn gegevens op het kaartje stonden,
                        Bij mij stak er een kaartje tussen de wissers met alleen 'SORRY' erop.

Comment

Men begint hier direkt over paljassen enzo... persoonlijk zou ik al echt blij zijn dat ie zijn gegevens achterliet.
                          Want dat is tegenwoordig meer een uitzondering dan regel

Als het een officieel carrosserie bedrijf is, kan je toch gerust eens gaan.
                          Dikwijls nog beter als dealer / carrossier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                            Men begint hier direkt over paljassen enzo... persoonlijk zou ik al echt blij zijn dat ie zijn gegevens achterliet.

Volledig mee eens.
                            Alle leasemaatschappijen gaan ook gewoon naar carrossier en niet naar de merkendealers voor hun carrosserieherstellingen.
                            Een echte carrossier is zeker zo goed en allicht goedkoper dan de dealer, op dat gebied heeft de aanrijder zeker een punt.
                            Dat je niet zomaar naar de carrossier van zijn keuze wil gaan, daar heb je volledig gelijk in.
                            En als het om € 400 gaat zal het verschil ook al niet zo heel erg oplopen tov de dealer en is het inderdaad allicht de moeite niet om het jezelf extra lastig te maken.
                            Verzekering dus.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              Dat kan, maar toen we enkele jaren terug een deuk hadden in de bumper was er €700 kosten aan bij de dealer (Skoda), inclusief de bumper die vervangen werd. Een kleine garage maakte een offerte van €450 indien het op dezelfde manier gedaan werd en wanneer alles enkel "uitgeblutst" werd, was het €250. Omdat we in financieel moeilijke papieren zaten hebben we voor het laatste gekozen en eerlijk gezegd heb ik nooit meer gemerkt dat er een deuk in gezeten heeft. Die kleine garage had wel een goede reputatie, anders zou ik dat nooit laten doen hebben.

Comment

(als ik zelf schade rij buiten omnium, 1 keer gebeurt...moest het zo goekoop mogelijk hersteld worden
                                als ze een keertje in mijn portier hadden gezeten liet ik het bij mercedes herstellen
                                nog een andere keer liet ik bij benz offerte maken en stak de centen in mijn zak
                                alweer nutteloze post van me)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten

Ik zou er ook op ingaan.
                                  Je maakt namelijk kans met niets te eindigen want als de tegenpartij tegenwerkt dan kan je helemaal niets verhalen. Als je de politie erbij haalt en hij ontkent...

Waarschijnlijk kan het bij die ene carrossier voordeliger voor hem dus waarom niet?
                                  Er wordt helaas continu tegen auto's gereden en maar zelden een briefje achtergelaten hoor. Je kan dat ook zien als iets wat bij parkeren "hoort".

Ikzelf zou zeer blij zijn met eender welk voorstel.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ik geloof zelfs dat bij een aantal verzekeraars je uit een lijst van door hun erkende bedrijven moet kiezen om je auto te laten maken. Dit zijn bijna nooit officiële dealers, maar zeer vaak carroserie bedrijven. (KBC werkt in elk geval zo).
                                    Dus als je via de verzekering zou gaan is de kans bestaande dat jouw dealer de schade niet mag repareren.
                                    Luisteren naar de aanrijder in kwestie kan volgens mij nooit kwaad. Als de wagen voor 300 euro gemaakt kan worden op een minstens even goede manier, dan zie ik niet in waarom die persoon 400 euro zou moeten betalen.
                                    Het draait er om dat de wagen weer in minstens even goede als oorspronkelijke staat wordt hersteld....
                                    Vraag aan die persoon over welke carrosier hij het heeft, rij zelf naar daar voor een offerte en beslis dan achteraf...
                                    Een beetje goodwill tonen kan nooit kwaad.
                                    KLIK |&| KLAK

Comment

Altijd politie bellen en Vaststelling laten doen.

Kwestie van carrosier, ik versta de tegenpartij volledig. Heb namelijk ooit met m'n vorige wagen een krasje veroorzaakt en mocht 1300€ dokken bij zijn carrosier...

Ik had daardoor ook een krasje en lag aan 200€ bij een mijn carrosier...

Een wielkasplaat kost als ik me niet vergis om en bij de 300€ gespoten enzo, all in... Ik snap wel dat de tegenpartij moeilijk doet hoor.
                                      Mss best naar zijn wens laten verlopen, dat zou ik in uw geval althans doen, tenzij hij deze naar Achmed de carrosier wil brengen in Schaarbeek...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                                        Altijd politie bellen en Vaststelling laten doen.
                                        De flikken de laatste 2 jaar al eens laten komen voor accident zonder gewonden? Die kunnen daar niet mee lachen, ALS ze al komen. En tegen dat ze er voor zoiets zijn is uw wagen vaak al roest.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X