Hallo, ik heb een vraag ivm de APK, om de auto in te voeren hoelang moet da apk nog geldig zijn?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Invoeren van Nederland naar Belgie
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door E36 M3 POWER Bekijk BerichtenHallo, ik heb een vraag ivm de APK, om de auto in te voeren hoelang moet da apk nog geldig zijn?
-
Als je de auto kunt vervoeren op een autoambulance dan mag de Nederlandse APK verlopen zijn. Als je de auto naar België wilt rijden dan moet de auto een geldige APK hebben.
Bij de Nederlandse RDW(Rijksdienst voor wegverkeer) http://www.rdw.nl/nl/particulier/aut...s/default.aspx moet de verkoper om een bewijs van uitvoer. Een deel van dat bewijs krijgt de koper, die heeft dit nodig bij de Belgische keuring zie http://www.zelf-auto-importeren.be/keuring/
De Nederlandse verkoper moet de Nederlandse kentekenplaten inleveren bij de RDW, een Belgische koper kan eventueel een exportkenteken krijgen bij de RDW om de auto naar België te rijden.
Comment
-
hallo,
ik zou volgende week een auto uit nederland willen halen, komt van bij een officiele dealer, deze zorgt voor het exportkenteken. enig punt waar ik nu mee zit is dat nederlandse wagens niet altijd een gelijkvormigheidattest hebben (cvo heet dit in nederland), deze die ik zou ophalen heeft dit niet.
als de wagen ophaal uit nederland, wat moet ik dan eerst doen? formulier om in te schrijven bij de verzekering halen, douane gaan voor een 705 vignet en dan naar de keuring voor een invoerkeuring? of nog wat anders?
mvg, brecht
Comment
-
hangt ervan af hoe oud de wagen is die je wil invoeren
vanaf 1997-1998 is er een europees gelijkvormigheidsattest en moet je dit aanvragen in het land van herkomst
is hij ouder, dan kan je ofwel via invoerder of via keuring
1) naar douane gaan met alle papieren , daar krijg je roze formulier en vignet 705
2) gelijkvormigheidsattest aanvragen (via keuring kan dit soms 2-3 maanden en langer duren)
3) keuring voor verkoop
Comment
-
auto is van 2006 , in nederland blijkbaar niet verplicht dat attest.
volgens de klantservice van het merk kan ik aan dit attest komen via een officiele dealer in belgie ? anders via de invoerder zeker?
ik bel maandagmorgen meteen even de lokale dealer.
ik wil best wat wachten op mijn papieren maar ik heb de wagen wel nodig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichtenmoet altijd aangevraagd worden in land van herkomst!
heb dit al zo moeten doen voor vw, seat en opel en peugeot ...
Comment
-
B&v,
ik heb 5,6 jaar geleden een 944 van '85 uit nederland ingevoerd, die 10jaar voor ik die haalde , uit duitsland werd gehaald
wat heb ik moeten doen?
-ik liet een homologatiekeuring uitvoeren in brussel, bij d'ieteren (afspraak maken!!)
probleem... mijn motor was niet meer origineel, en ik had geen papier waarop stond dat de motor vervangen was met juiste motornr etc... , veel miserie... dus tip: kijk of je motor nummer klopt met het chassisnr. beiden opvragen bij de verkoper en even porsche bellen voor controle, zo gebeurt en ze kunnen meteen vertellen hoe hij met welke opties uit de fabriek rolde....
ik heb hierbij het originele motor nummer verkregen en heb opnieuw een homologatiekeuring laten doen bij de keuring, waarom ik juist een keuring als alleenstaand geval heb moeten doen ben ik vergeten :s
-paar weken later krijg je papieren met een identificatie sticker die je dan bij je chassisnr plaatje moet kleven.
-wagen inschrijven
-klaar
bovenstaande keuring kost je wel wat euro's... reken op paar honderd...
veel meer weet ik er niet meer van, ik heb de wagen nog, maar nooit zover geraakt om deze al in te schrijven, nog steeds aan het restaureren.
Comment
-
volgens de dealer hier moet ik eerst naar de douane met mijn inschrijvingsformulier en daarna naar Vilvoorde voor een homologatiekeuring. de dealer uit nederland gaat ook nog eens informeren voor het formulier.
@b&v ; ik denk het niet, die colt ook uit nederland? want daar is het tot op vandaag nog steeds niet nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brecht 79 Bekijk Berichtenkijk of je motor nummer klopt met het chassisnr. beiden opvragen bij de verkoper en even porsche bellen voor controle, zo gebeurt en ze kunnen meteen vertellen hoe hij met welke opties uit de fabriek rolde....
ik heb hierbij het originele motor nummer verkregen en heb opnieuw een homologatiekeuring laten doen bij de keuring, waarom ik juist een keuring als
stel dat motor kapot gereden is en bij dealer een volledig nieuw motor erin gekomen is (met zelfde motorcode, andere motornummer uiteraard), dan is dat geen enkel probleem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichtenmorge is na D'ieteren gaan dan. Thx voor de tips! Is het eigenlijk mogelijk da ne van 89 een gelijkvormigdheidsattest heeft? Ik weet dat mijn Colt van 93 da wel had terwijl het pas van 96 verplicht is.
in belgie is dat verplicht voor iedere wagen vanaf 1968
er is wel een verschil tussen gewoon gelijkvormigheidsattest of europees (europees is pas gekomen in 97-9
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichtenvia de invoerder gaat dat niet, via dealer ook niet
ge moet gewoon naar nen dealer in het land van herkomst gaan om duplicaat aan te vragen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk BerichtenIk heb mijn Z3 MQP deze zomer uit NL geïmporteerd. Gelijkvormigheidsattest via de belgische dealer duurde welgeteld 3 dagen. Wagen binnen de 2 weken op de belgische baan gekregen, dus het hoeft allemaal niet lang te duren.
Comment
Comment