idioten...waarom kunnen die dat niet? De invoerders willen hun eigen beschermen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Invoeren van Nederland naar Belgie
Collapse
X
-
& hoeveel is de importtaks om hem van nederland naar belgie te laten komen? 5% ?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Dag, ik ben ne Hollander die onlangs vanuit Noorwegen naar Belgie is verhuisd.
Ik heb een jaar geleden een Nederlandse auto aangeschaft welke op naam van mijn broer staat. De auto staat al in mijn garage in Belgie.
Deze wil ik nu gaan invoeren.
vragen:
1) gaat de Belgische douane de invoer van een auto accepteren welke op naam staat van iemand anders dan de persoon die zich meldt?
2) als het 1e niet mogelijk is, dan zal ik een uitvoerbewijs en exportkenteken in Nederland halen. Daarmee zal ik in ieder geval door de Belgische douane komen.
Echter, gaat de Belgische keuring het Nederlands exportkenteken op de auto accepteren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AS1d Bekijk BerichtenDag, ik ben ne Hollander die onlangs vanuit Noorwegen naar Belgie is verhuisd.
Ik heb een jaar geleden een Nederlandse auto aangeschaft welke op naam van mijn broer staat. De auto staat al in mijn garage in Belgie.
Deze wil ik nu gaan invoeren.
vragen:
1) gaat de Belgische douane de invoer van een auto accepteren welke op naam staat van iemand anders dan de persoon die zich meldt?
2) als het 1e niet mogelijk is, dan zal ik een uitvoerbewijs en exportkenteken in Nederland halen. Daarmee zal ik in ieder geval door de Belgische douane komen.
Echter, gaat de Belgische keuring het Nederlands exportkenteken op de auto accepteren?
1) wagen gaan afmelden voor export in NL (bij rdw , gwk wisselkantoor,.. ==> bij rdw is het gratis, bij wisselkantoor betaal je +/- 30 euro) . hier krijg je dan ook een uitvoerverklaring
2) met alle papieren van de wagen (3 delen + uitvoerverklaring) naar douane, hier krijg je roze formulier met vignet 705
3) vervolgens moet je gelijkvormigheidsattest aanvragen (afhankelijk van bouwjaar is dit een gewoon of europees exemplaar). aanvragen kan via keuring (+/- 3 maanden of meer) of via invoerder (meestal binnen de week)
4) keuring voor verkoop
5) inschrijven
Comment
-
Heb vorig jaar een Nissan bestelwagen gekocht in Nederland.Zowel ginder als hier weigerde men een geleikvormigheidsattest af te leveren.Auto kan dan enkel ingeschreven worden na een keuring in Zwijndrecht en drie maand wachten op papieren(waarom??)
Gelukkig wou de verkoper de koop ongedaan maken want ik kon geen drie maand wachten.
Ga het nu nog eens proberen maar deze keer met een mercedes,die zouden naar het schijnt minder moeilijk doen,ik laat het nog weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichtener is maar 1 manier om uw wagen hier in belgie in te schrijven en dat is:
1) wagen gaan afmelden voor export in NL (bij rdw , gwk wisselkantoor,.. ==> bij rdw is het gratis, bij wisselkantoor betaal je +/- 30 euro) . hier krijg je dan ook een uitvoerverklaring
2) met alle papieren van de wagen (3 delen + uitvoerverklaring) naar douane, hier krijg je roze formulier met vignet 705
3) vervolgens moet je gelijkvormigheidsattest aanvragen (afhankelijk van bouwjaar is dit een gewoon of europees exemplaar). aanvragen kan via keuring (+/- 3 maanden of meer) of via invoerder (meestal binnen de week)
4) keuring voor verkoop
5) inschrijven
Alleen nog deze vraag: gaat de Belgische keuring het Nederlands exportkenteken op de auto accepteren?
De keuring van punt 4 dus.
Comment
-
Hallo
Ben gisteren naar St-Pieters Leeuw geweest voor gelijkvormigheidsattest van mijn in Nederland gekochte sprinter.Men kon me niet helpen daar ik geen afspraak gemaakt had.Heb nu afspraak op 5/2 Heb geluk stond iemand welke 7 weken had moeten wachten.Moet wel eerst nog naar douane dit kan pas wanneer ik wagen hier heb want moet met originele papieren.Indien ik de wagen nu al ophaal zijn de exportplaten (2 weken) vervallen tegen dat ik naar keuring kan.
Word vervolgd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AS1d Bekijk BerichtenDank voor je informatie maar dat was me allemaal al duidelijk.
Alleen nog deze vraag: gaat de Belgische keuring het Nederlands exportkenteken op de auto accepteren?
De keuring van punt 4 dus.
Comment
-
Hopelijk gaat onderstaand het ons een stuk gemakkelijker maken. Ik wacht even af.
België mag geen extra keuring eisen van occasie uit andere EU-lidstaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichtennederlands exportkenteken accepteren ze niet voor de keuring
Jullie kunnen gelijk hebben hoor, maar verleden jaar ben ik met Nederlandse exportplaten naar de keuring in Dendermonde en Deinze geweest, allebei zonder problemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AS1d Bekijk BerichtenHopelijk gaat onderstaand het ons een stuk gemakkelijker maken. Ik wacht even af.
België mag geen extra keuring eisen van occasie uit andere EU-lidstaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tilt! Bekijk BerichtenVreemd.
Jullie kunnen gelijk hebben hoor, maar verleden jaar ben ik met Nederlandse exportplaten naar de keuring in Dendermonde en Deinze geweest, allebei zonder problemen.
Comment
-
Dit is blijkbaar mogelijk. Heb dit op een ander forum gevonden
Dit alles wordt geregeld door artikel 5 (http://wegcode.be/secties/kb/kb-200701/496-hs1afd5) van het KB 20/07/2001 :
§1. Voor de hierna vernoemde personen die een voertuig in het verkeer willen brengen, is eveneens een inschrijving vereist die echter tijdelijk is. Het kan gaan ofwel om een inschrijving in transit wanneer de hierna vermelde personen een vrijstelling van rechten bij invoer en BTW of van BTW alleen hebben gekregen, ofwel om een voorlopige inschrijving in de andere gevallen :
10° de personen die ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente en die, met het oog op hun verhuis naar het buitenland in België een voertuig verworven hebben met vrijstelling van BTW; de tijdelijke inschrijving van hun voertuig is maximaal vier maanden geldig;Zie ook de website van de FOD Mobiliteit en Vervoer - DIV (http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm) (klik vervolgens links op Div en vervolgens in het midden op 'tijdelijke inschrijving (transit)') :
De tijdelijke inschrijvingen (transit)
De procedure voor tijdelijke inschrijving van een voertuig is in essentie dezelfde als voor de gewone inschrijvingen (http://www.mobilit.fgov.be/divnl/nieuwdiv.htm), Evenwel, als niet in België wonende is de aanvrager (http://www.mobilit.fgov.be/divnl/nieuwdiv.htm#transit1) verplicht zijn adres in het buitenland aan te geven. Hij moet ook kunnen aantonen dat zijn voertuig is verzekerd voor de periode (http://www.mobilit.fgov.be/divnl/nieuwdiv.htm#transit2) waarvoor de tijdelijke inschrijving is aangevraagd en voor maximum 6 maanden.
Een verlenging van een beperkt, in het K.B. bepaalde (http://www.mobilit.fgov.be/divnl/faqnl.htm#2001072035) , aantal tijdelijke inschrijvingen is mogelijk op voorwaarde dat :
de aanvraag ingediend wordt ten laatste de eerste werkdag die volgt op de eindvervaldag van de tijdelijke inschrijving,
de geldigheid van geen enkel document, noodzakelijk voor het bekomen van een verlenging van de tijdelijke inschrijving, verstreken is op de dag waarop de aanvraag tot verlenging in de D.I.V. verwerkt wordt.
De toekenning van een nieuwe gelimiteerde datum geschiedt zoals voor de eerste aflevering op basis van ORIGINELE documenten. Bij een aanvraag voor verlenging moet tevens de bestaande TRANSIT-plaat gevoegd te worden waarop een nieuwe zelfklever moet worden aangebracht.
Opgelet !!!
De transit aanvragen uitsluitend afgehandeld aan de transit-loketten (http://www.mobilit.fgov.be/divnl/detail/adrtra.htm). (City Atrium – Brussel) – BETALING € 20 via BANCONTACT voor de kentekenplaat. De betaling voor transitplaten gebeurt na de inschrijving van het voertuig en vóór de overhandiging van de kentekenplaat.
DIV Loketten Transit & Internationale platen
U kan ons telefonisch bereiken via onze infokiosk (http://www.mobilit.fgov.be/divnl/detail/callcenter.htm).
Postadres:
FOD Mobiliteit en Vervoer
Mobiliteit en Verkeersveiligheid
Directie Wegverkeer - DIV Transit
City Atrium Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel (Sint-Joost-ten-node)
Toegang tot de DIV loketten van het gebouw City Atrium kan enkel via het volgende adres:
City Atrium
Vooruitgangstraat 60
1210 Brussel (Sint-Joost-ten-node)
Maak u het leven gemakkelijker.....
Met het openbaar vervoer kan u op verschillende manieren onze Brusselse loketten bereiken : trein (Noordstation), metro (Rogier), tram (stations Rogier of Noordstation), bussen. Verdere informatie over de betrokken lijnen kan u vinden op de websites van de NMBS, de MIVB, DE LIJN en TEC.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel5050 Bekijk BerichtenGisteren dus naar Sint Pietersleeuw gereden om gelijkvormigheidsattest,bleek dat je ook het voertuig moet aanbieden,dus geen attest.
Nieuwe afspraak binnen 14 dagen.
Probleem,exportplaten zijn maar 14 dagen geldig weet iemand of je dat kan verlengen?
exportplaten kan je niet verlengen
voor zij die keuren met NL transitplaten, die hebben geluk. hier in limburg gaat dat niet. stations waar jullie gaan zullen niet tot autoveiligheid.be behoren
Comment
-
Ikzelf ben ook bezig met de procedure van invoeren (uit NL)
Heb reeds contact gehad met goca...
Deze zeggen dat alle soorten nummerplaat geldig zijn, zelfs de nederlandse platen.
Ze stellen ook zelf voor geen homoliogatie te doen aangezien dit veel te lang duurd (als ze het zelf al zeggen :-)
Volvo belgie ook reeds contact mee gehad. zeer vriendelijke mensen,
ze sturen me naar de dealer, die gaan voor mij de aanvraag verwerken voor gelijkvormigheidsattest.
En dit is voor elke wagen te verkrijgen, of ze moesten gestolen zijn, total loss, of nooit gehomologeerd zijn geweest.
De dealer gebeld, wist er ook al van, gewoon even passeren met alle nodige documenten en dan gingen ze het nodige doen
(dit wist zelfs een verkoper op zaterdag te vertellen, al hij er nooit zelf voor instond)
Dus voorlopig dikke chapeau voor volvo in het algemeen,
als ik het zo lees voor andere merken..???
Comment
Comment