Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoeren van Nederland naar Belgie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichten
    is toch logisch dat je de auto moet mee nemen

    exportplaten kan je niet verlengen

    voor zij die keuren met NL transitplaten, die hebben geluk. hier in limburg gaat dat niet. stations waar jullie gaan zullen niet tot autoveiligheid.be behoren

    Je kan perfect een wagen bij keuringsstations van autoveiligheid met nederlandse exportkentekens laten keuren ter import. Heb het namelijk zelf afgelopen week gedaan.
    Heel simpel als je gewoon alles netjes bij elkaar hebt zonder teveel geneuzel.

    Wagen op chassisnummer laten verzekeren, daarna voorrijden bij de keuring.
    Aangezien je verzekering op nummerplaat is zal je met de belgische nummerplaten naar de keuring gaan.
    Alvorens je aan de beurt bent haal je de belgische platen eraf en plak je de nederlandse exportkentekens (die witte stickers) erop (privéterrein, geen openbare weg)
    Daarna ga je naar binnen en geef je de 3 delen van het kentekenbewijs, exportverklaring, roos formulier met vignet 705, gelijkvormigheidsattest af.
    Dan gaat de keuring aan de slag en mag je 62,50 euro aftikken op het einde.

    Kortom: het is weldegelijk bij de keuringsstations van autoveiligheid. Ik heb hetzelf bij die van As gedaan.

    Het allermoeilijkste in Limburg zijn de mensen die op hun pensioen wachten bij de loketten van de DIV. Al zit er wel een jonge dame daar die goed doorwerkt (uiteraard kregen we haar oudere collega ).
    Daar moet je dan met roos formulier met sticker van verzekering, exportverklaring (niet noodzakelijk maar toch aangeraden), de 3 delen van kentekenbewijs (al is deel 2 niet echt noodzakelijk maar toch) en gelijikvormigheidsattest. En dan is het hopen dat de mensen van de DIV het goed verwerken. In mijn geval moest men het dus 2 keer doen wegens een fout die men had gemaakt (op tijd komen is dus aangeraden) en dan is het gewoon wachten op uw kenteken en verzoek tot betaling van de belastingen.

    Gelijkvormigheidsattest is ook een beetje onzin hier in België. Ik heb de mijne via eurococ.eu besteld en dat ging gewoon goed. Het kostte wel 20 euro meer tov de dealer maar ik hoef niet 10 verschillende mensen te zien eer ik dat document had. Gewoon online aanvragen, betalen via credit card, levering via UPS. In totaal slechts 6 werkdagen gewacht. En geen enkel gezeik van dealer, importeur of misinformatie.
    Last edited by ; 17/02/2013, 22:55.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Marcel5050 Bekijk Berichten
      Gisteren dus naar Sint Pietersleeuw gereden om gelijkvormigheidsattest,bleek dat je ook het voertuig moet aanbieden,dus geen attest.
      Nieuwe afspraak binnen 14 dagen.
      Probleem,exportplaten zijn maar 14 dagen geldig weet iemand of je dat kan verlengen?
      Die exportplaten zijn inderdaad maar 14 dagen geldig op NEDERLANDS grondgebied. Ze dien er dan ook voor om het voertuig te verplaatsen uit Nederland. Je betaalt op dat moment dan ook geen wegenbelasting.

      Voor de keuring telt, zover ik weet, alleen maar dat de wagen aangeboden wordt met het laatste kenteken van het voertuig. In dat geval is dat dus dat exportkenteken. Ze hebben bij mij toch niet keken of die geldig was of niet.

      Comment


      • #43
        Vervolg van mijn verhaal,op 19/2 mijn voertuig aangeboden in St-Pieters Leeuw voor homologatie,kon niet eerder.Daar exportplaten reeds vervallen waren maar de platen van mijn oud voertuig aangebracht.Voertuig dan door garagehouder naar keuring laten rijden met Z-platen en aanvraag tot inschrijving verstuurd door verzekeringsagent.Tot nu nog steeds geen nummerplaten maar wel brief van D.I.V. dat gezien mijn voertuig nog niet is ingeschreven ik een ambtshalve aanslag krijg van 167,38Euro voor de maanden Jan.tot maart zijn de de maximum tarief daar ze nog geen gegevens hebben over het voertuig.
        Dit is meer dan het jaartarief,ze zijn daar zot aan het worden.

        Comment


        • #44
          Even een ouder topic bovenhalen...

          Ik wens een Golf II (1983) op NL-kenteken in te voeren en hier in te schrijven als oldtimer.

          Verkoper neemt de uitvoerkosten voor zijn rekening.
          Volgens hem kan ik dan bij d'Ieteren het gelijkvormigheidsattest opvragen en dan zo hier de wagen inschrijven.

          Met wat dien ik rekening te houden, welke papieren, douane,...
          Hoe de wagen B krijgen (transitplaten,...)?

          ...?


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
            Even een ouder topic bovenhalen...

            Ik wens een Golf II (1983) op NL-kenteken in te voeren en hier in te schrijven als oldtimer.

            Verkoper neemt de uitvoerkosten voor zijn rekening.
            Volgens hem kan ik dan bij d'Ieteren het gelijkvormigheidsattest opvragen en dan zo hier de wagen inschrijven.

            Met wat dien ik rekening te houden, welke papieren, douane,...
            Hoe de wagen B krijgen (transitplaten,...)?

            ...?


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Bij GWK kan je exportkenteken en verzekering voor 2 weken krijgen, die regelen ook de uitvoer en je krijgt de nodige kentekenbewijzen en uitvoerverklaring. Zien dat je een contract maakt met de verkoper met alle details van de auto voor de douane. Voor O platen is er geen gelijkvormigheidsattest nodig, dus je kan gelijk naar de douane en vervolgens naar keuring.

            Comment


            • #46
              Verkoper zou voor de uitvoer zorgen; kan ik dus de stap bij bv GWK overslaan?
              Kan ik met diezelfde nummerplaten dan samen met al de documenten naar douane, keuring?


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment

              Working...
              X