Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies Volkswagen Bora

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies Volkswagen Bora

Goeiemiddag,

Ik ben de aankoop van een nieuwe 2de hands aan max. 4500 euro aan het overwegen.
    Een familievriend raadde me VW Bora aan omdat het een betrouwbare stadsauto is met een goede verhouding prijs/kwaliteit.
    Ik heb een beetje rondgekeken en het zou wel een goede optie zijn. Ik rij minder dan 20.000 km/jaar dus zou ik voor een benzine moeten gaan zeker ?

Graag had ik jullie meningen over onderstaande advertenties en over VW Bora in het algemeen. De prijzen lijken me correct voor de km-stand en de conditie van de wagen.
    Laatste is wel een diesel.
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Wat mag ik verwachten als vebruik ?
    Is deze auto waar voor geld ?

Ik had graag een objectieve mening over VW Bora van mensen die meer kennis/ervaring hebben met deze wagen en info over de plus en minpunten van de VW Bora.
    Alvast dank.

Er is hier een topic over een Bora "aka Capitaine Turbo" van forumer PJH. Die heeft ondertussen meer dan 500.000km op de klok. Daar gaat het wel over een diesel, maar in het topic worden ook de goede en slechte kanten van de bora op zich besproken.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Bora met een 1.9 Diesel en je hebt een goeike hoor. Wel goed kijken welk interval van distributie en het altijd volgen
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Wij hebben een 2002 speedway versie gehad moet zeggen zeer goede autos

Comment

Misschien ook de Skoda Octavia bekijken. Bijvoorbeeld http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=206792955
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
            Bora met een 1.9 Diesel en je hebt een goeike hoor. Wel goed kijken welk interval van distributie en het altijd volgen
            Ja maar een diesel is toch niet verstandig voor iemand die minder dan 20.000 km per jaar rijdt ?
            En wat bedoel je met interval ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Er is hier een topic over een Bora "aka Capitaine Turbo" van forumer PJH. Die heeft ondertussen meer dan 500.000km op de klok. Daar gaat het wel over een diesel, maar in het topic worden ook de goede en slechte kanten van de bora op zich besproken.
              Wow die topic is superlang lol.
              Maar nu ben ik wel zeker dat Bora stevig en betrouwbaar is.

Voor de rest ...

Comment

Bora is gewoon het 4d. koffermodel van de Golf IV. Technisch identiek.
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oumar Bekijk Berichten
                  Ja maar een diesel is toch niet verstandig voor iemand die minder dan 20.000 km per jaar rijdt ?
                  En wat bedoel je met interval ?
                  Dat weet ik zo eigenlijk nog niet. Eén van de redenen waarom diesel niet interessant is, is de hogere aanschafprijs. Maar als je eentje in occassie koopt en je kan een goede zaak doen, liggen de kaarten anders voor mij.

Ik heb als 2de wagen nu ook al een tijdje een BMW 5 serie diesel. Die auto komt ook verre van aan 20.000kms op jaarbasis maar toch haal ik er voordeel uit omwille van het vele lagere verbruik en omdat ik een koopje gedaan heb.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Veel hangt er eigenlijk vanaf van het gebruik, ook al doe je geen 20dkm/jaar.
                    Meerprijs aankoop buiten beschouwing genomen, zolang je het grootste gedeelte van deze maar 20dkm/ jaar maar doet met een warme motor is er geen probleem. Zijn dit constant stadsritjes van 5km, ga je wel eens problemen kunnen voorhebben. Ik bedoel maar; Als je 30km van je werk woont X2=60km/dag X240 werkdagen/jaar= 14400km op jaarbasis die zeer gezond zijn voor je dieselmotor. Vul je deze aan met elke dag nog 3X5km aan korte ritjes =15x365= 5475km op jaar basis en dan zit je al op je 20000km die volgens mij echt geen kwaad kunnen voor je motor.
                    Doe je daarentegen 10X/dag een ritje van 5km =50km/dagX365= 18250km slechte ritjes voor een dieselmotor...
                    Groot verschil in gebruik...

Comment

In dit geval zou je best voor de dieselversie kunnen gaan. Deze hadden nog geen roetfilter, dus daar ga je al geen miserie mee hebben. En als ik het goed voorheb zijn die motoren nog met pompverstuiver ipv common rail, wat minder gevoelig is voor korte ritjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                        Bora is gewoon het 4d. koffermodel van de Golf IV. Technisch identiek.
                        Intresting. Thanks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                          Veel hangt er eigenlijk vanaf van het gebruik, ook al doe je geen 20dkm/jaar.
                          Meerprijs aankoop buiten beschouwing genomen, zolang je het grootste gedeelte van deze maar 20dkm/ jaar maar doet met een warme motor is er geen probleem. Zijn dit constant stadsritjes van 5km, ga je wel eens problemen kunnen voorhebben. Ik bedoel maar; Als je 30km van je werk woont X2=60km/dag X240 werkdagen/jaar= 14400km op jaarbasis die zeer gezond zijn voor je dieselmotor. Vul je deze aan met elke dag nog 3X5km aan korte ritjes =15x365= 5475km op jaar basis en dan zit je al op je 20000km die volgens mij echt geen kwaad kunnen voor je motor.
                          Doe je daarentegen 10X/dag een ritje van 5km =50km/dagX365= 18250km slechte ritjes voor een dieselmotor...
                          Groot verschil in gebruik...
                          Logische uitleg. Dan zal het voor mij eerder benzine zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                          In dit geval zou je best voor de dieselversie kunnen gaan. Deze hadden nog geen roetfilter, dus daar ga je al geen miserie mee hebben. En als ik het goed voorheb zijn die motoren nog met pompverstuiver ipv common rail, wat minder gevoelig is voor korte ritjes.
                          Hmmm ...

Comment

Working...
                          X