Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verkoop auto hoe gaat het in zijn werk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verkoop auto hoe gaat het in zijn werk?

Wel mijn auto staat te koop op diverse websites. Aangezien dit de eerste keer is dat ik een auto verkoop, zou ik graag willen weten wat de algemene procedure is. Ik verkoop hem dus aan een particulier en niet aan een garage. Op wat moet ik letten als ik de auto verkoop? Ik neem aan cash geld, maar moet ik naar de keuring? Ik zou dus stap voor stap willen weten wat ik moet doen als ik de auto verkoop aan een particulier? En waar ik moet opletten, zodat ik niet opgelicht wordt?

Dank bij voorbaat

Met vriendelijke groeten

furax187

Om te beginnen ontvang je een voorschot voor de wagen te keuren voor verkoop 2) jij keurt de auto 3) als de auto word afgehaald betalen ze de rest.

je kunt ook verkopen zonder keuring

en ALLES OP PAPIER ZETTEN voor de rest niks speciaals auto verkopen is de normaalste zaak van de wereld zie wel dat je geen vals gel daanneemt je weet maar nooit :p

Comment

kijk hoeveel je wagen nog ong waart is,sites die autos verkopen.

uiteraard heb je als partikulier een lager prijs dat je kan krijgen tov een handelaar dit ivm wettelijke garantie.

je zet hem te koop voor een vraagprijs,nooit je laagste prijs zetten,want mensen houden namelijk wel van afbieden,zo heb je nog een marge als iemand hem wil kopen en toch wat v d prijs wil krijgen

dan wacht je tot je reactie krijgt komt de koper kijken,zorg dat de wagen proper is als de potentiele koper komt kijken,zorg dat je de papieren bij de hand heb ter inzage.
      ook zal hij een testrit vragen,dan laat je hem rijden en neem jij plaats in bijrijder stoel of achteraan.

waneer hij hem wil kopen,vraag je inderdaad een voorschot voor de keuring voor verkoop.
      die ga je doen en betaal je een +- 60 euro (inc carpass)
      waneer je deze gedaan heb zal je een formulier ontvangen om de wagen opnieuw in te schrijven,waneer je dit hebt,geef je dat aan je koper die dan de platen al kan aanvragen,waneer hij deze heeft en de wagen komt halen,verreken je de rest vd centen voor de wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
        kijk hoeveel je wagen nog ong waart is,sites die autos verkopen.

uiteraard heb je als partikulier een lager prijs dat je kan krijgen tov een handelaar dit ivm wettelijke garantie.

je zet hem te koop voor een vraagprijs,nooit je laagste prijs zetten,want mensen houden namelijk wel van afbieden,zo heb je nog een marge als iemand hem wil kopen en toch wat v d prijs wil krijgen

dan wacht je tot je reactie krijgt komt de koper kijken,zorg dat de wagen proper is als de potentiele koper komt kijken,zorg dat je de papieren bij de hand heb ter inzage.
        ook zal hij een testrit vragen,dan laat je hem rijden en neem jij plaats in bijrijder stoel of achteraan.

waneer hij hem wil kopen,vraag je inderdaad een voorschot voor de keuring voor verkoop.
        die ga je doen en betaal je een +- 60 euro (inc carpass)
        waneer je deze gedaan heb zal je een formulier ontvangen om de wagen opnieuw in te schrijven,waneer je dit hebt,geef je dat aan je koper die dan de platen al kan aanvragen,waneer hij deze heeft en de wagen komt halen,verreken je de rest vd centen voor de wagen
        En indien ik dat document geef aan de koper om de auto opnieuw in te schrijven, wat moet ik dan doen zodat die auto niet meer ingeschreven staat op mij? Of gebeurt dit automatisch van zodra de koper de auto opnieuw inschrijft? En indien hij dan de auto komt halen, neem ik aan dat ik de roze kaart, keuringsbewijs en onderhoudsboekje afgeef? En bestaat er geen officieel document zoals een verkoopscontract waarin dit bekrachtigd wordt, dat de persoon in kwestie de auto koopt in de staat dat hij is op die bepaalde datum?

Comment

Van zodra je een keuring voor verkoop doet, verdwijnt jouw naam en kan de auto opnieuw ingeschreven worden op naam van de koper.

check http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-a...ereenkomst.pdf
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door furax187 Bekijk Berichten
            En indien ik dat document geef aan de koper om de auto opnieuw in te schrijven, wat moet ik dan doen zodat die auto niet meer ingeschreven staat op mij? Of gebeurt dit automatisch van zodra de koper de auto opnieuw inschrijft? En indien hij dan de auto komt halen, neem ik aan dat ik de roze kaart, keuringsbewijs en onderhoudsboekje afgeef? En bestaat er geen officieel document zoals een verkoopscontract waarin dit bekrachtigd wordt, dat de persoon in kwestie de auto koopt in de staat dat hij is op die bepaalde datum?
            voorbeeld van een verkoopsovereenkomst -> http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-a...ereenkomst.pdf

Als je je wagen laat keuren voor verkoop dan perforeren ze uw roze kaart, wat wil zeggen dat ze niet meer geldig is. Je geeft die gewoon mee met de rest van de documenten (gelijkvormigheidsattest, nieuwe keuringskaart en inschrijvingsformulier)

Als je je wagen niet laat keuren voor verkoop geef je die roze kaart ook nog mee, want anders kan de nieuwe eigenaar niet meer naar de keuring gaan. Je gaat naar je verzekeraar en die stuurt de plaat terug op naar DIV (kan je ook zelf doen) en wat later ontvang je post van deze dat de wagen uitgeschreven is.

Oorspronkelijk geplaatst door E36 M3 POWER Bekijk Berichten
            zie wel dat je geen vals gel daanneemt je weet maar nooit :p
            Hiervoor kan je een speciale pen kopen (bij AVA papierwaren oa.) waarmee je de briefjes kan testen
            Last edited by Tigra; 05/03/2012, 13:15.

Comment

je oude plaat daar sturen ze automatish een sticker voor op die plak je op je nr plaat en doe je op de post en klaar is kees

Comment

bedankt mensen voor jullie reacties

Comment

kan je een auto ook verkopen zonder naar de keuring te gaan? Want ik heb 2 potentiële kopers en die zeggen dat ik niet naar de keuring moet gaan. En dat er gewoon een verkoopcontract getekend wordt en dat ze gewoon hun nummerplaten erop zetten. En hem daarna inschrijven. Is dit wel wettelijk in orde of zijn die mogelijke oplichters?

Comment

kan je een auto ook verkopen zonder naar de keuring te gaan? Want ik heb 2 potentiële kopers en die zeggen dat ik niet naar de keuring moet gaan. En dat er gewoon een verkoopcontract getekend wordt en dat ze gewoon hun nummerplaten erop zetten. En hem daarna inschrijven. Is dit wel wettelijk in orde of zijn die mogelijke oplichters?
                    Lukt perfect , wel op de verkoopsakte noteren : schouwing ten laste van de koper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Lukt perfect , wel op de verkoopsakte noteren : schouwing ten laste van de koper
                      Hoe zit dat dan met die carpass? Want als ik niet naar de keuring hoef te gaan, maar er staat op dat verkoopsdocument dat carpass verplicht is sinds 2006?

Comment

Hoe zit dat dan met die carpass? Want als ik niet naar de keuring hoef te gaan, maar er staat op dat verkoopsdocument dat carpass verplicht is sinds 2006?
                        Geen probleem , gewoon vermelden dat de shouwing voor de koper is , dan zal hij een carpas krijgen als hij met de auto naar de shouwing gaat

Comment

Je kan ook een carpass laten maken zonder technische keuring, kost 6 of 7 euro zoiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            Je kan ook een carpass laten maken zonder technische keuring, kost 6 of 7 euro zoiets

Maar ik zou het niet doen ( als de koper dit niet nodig vindt )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              Maar ik zou het niet doen ( als de koper dit niet nodig vindt )
                              Nee, maar dan heb je wel die o zo belangrijke wettelijk verplichte (dubbel onderstreept ) carpass

Comment

De potentiële klant waarover ik nu spreek is een garagist uit nederland.

Hij maakt een verkoopscontract, wij beiden tekenen dat, hij geeft een voorschot en binnen 3 weken komt hij de auto ophalen en geeft mij de overschot van het geld ter plekke en ik overhandig de papieren. Moet ik dan een carpass hebben tegen dan? Want als je aan een garage verkoopt hoeft dat niet als ik het goed heb? De carpass is enkel noodzakelijk als je aan particulier verkoopt als ik het goed heb?

Comment

Is de carpass iets typisch Belgisch of is dit ook van tel in Nederland?
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Carpass is goed , maar ik heb nu een probleem ermee.
                                    Iemand van de bandencentrale heeft een verkeerde km-stand ingevoerd in het systeem.

Ik ga opeens van 29000 km, naar 24000 km ( het had 34000 moeten zijn )
                                    Daardoor is er een anomalie in de historiek ( als je mijn chassis nummer ingeef op autozone, autoscout )
                                    Leuk is anders ( voor de verkoop )

De bandecentrale heeft een aanvraag ingedient voor verandering, maar is nog altijd niet gedaan.

Gelukkig kan je zien dat er daarna een grote sprong is , en als de gemiddelde berekend tussen de metingen het wel klopt

Comment

Hier zijn veel misverstanden over.

Als jij je wagen verkoopt aan Belgische particulier, dan ben jij VERPLICHT om een 2dehandskeuring te doen en een CARPASS af te leveren.
                                      Als je dit niet doet, en de koper is van kwade wil, dan kan hij 3 maanden nadien de koop zonder boe of ba ongedaan maken.
                                      Bij verkoop aan een (buitenlandse of niet) handelaar, is dit niet verplicht.

Comment

In dit verband heb ik een soortgelijke vraag:

-verkoper was niet op de hoogte van keuring voor verkoop (oude mens, niet van kwade wil want ik ken de persoon in kwestie)
                                        -verkoper had al nieuwe auto gekocht en dus oude nrplaten weggedaan

volgens mijn verzekering kan ik mijn nummerplaat (1-xxx-xxx) niet zomaar op mijn nieuwe auto zetten om hem te keuren? Klopt dit? Want op deze manier is de enige manier dat ik hem in orde krijg, om aan een Z-plaat te geraken?!

Comment

Working...
                                        X