Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Als particulier een lichte vracht verkopen: hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als particulier een lichte vracht verkopen: hoe?

Hoe verkoop je als particulier een camionetje "lichte vracht"? Hoe zit dat dan met BTW enzo? Hoe moet je dan een correcte factuur opmaken?

-Als je dat verkoopt aan een BTW plichtige?
    -Als je dat verkoopt aan een andere particulier?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Over BTW moet een particulier zich niet druk maken. Een verkoopsovereenkomst is genoeg, zowel voor een BTW-plichtige als een particulier.

Comment

Een BTW-plichtige die kan de BTW normaal gezien toch aftrekken? Betekent dat dan niet dat als ik als particulier mijn bedrijfswagen wil verkopen, deze bedrijfswagen niet interessant is voor een BTW-plichtige? Of ik moet hem minstens 21% goedkoper verkopen dan een BTW plichtige hem zou kunnen verkopen?
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
        Een BTW-plichtige die kan de BTW normaal gezien toch aftrekken? Betekent dat dan niet dat als ik als particulier mijn bedrijfswagen wil verkopen, deze bedrijfswagen niet interessant is voor een BTW-plichtige? Of ik moet hem minstens 21% goedkoper verkopen dan een BTW plichtige hem zou kunnen verkopen?

als de wagen nu in bezit is van een particulier is het een marge wagen, dus een zelfstandige / btw plichtige moet deze kopen als marge wil hij deze in de zaak onder brengen moet hij er zelf BTW op betalen.
        eens marge auto=> bye bye btw

Comment

Ik verkoop een lichte vrachwagen als partikulier aan een partikulier.
          Wij komen overeen dat de koper de wagen aankoopt zonder technische keuring.
          Kan dit ? mvg. maru
          Last edited by ; 29/02/2016, 16:16.

Comment

Bij verkoop aan een particulier moet je een recente CarPass (minder dan 2 maanden oud) meegeven, over keuring staat er niets in de wetgeving dat dit verplicht zou zijn...
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

en hoe kom je aan een carpass zonder keuring?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                en hoe kom je aan een carpass zonder keuring?
                Je moet inderdaad naar de keuring maar
                Waar kan ik een Car-Pass aanschaffen?
                ....

Het is niet vereist een technische keuring te laten uitvoeren om een Car-Pass te verkrijgen. Je kan de Car-Pass ook gewoon zo aanvragen in elk keuringscentrum.
                Let wel, een Car-Pass mag slechts worden afgeleverd na voorrijden van het voertuig. Het chassisnummer en de stand van de kilometerteller moeten immers worden opgenomen om een Car-Pass te kunnen aanmaken.

Dus het is wel mogelijk om aan een Car-Pass te komen in de keuring zonder keuring te laten doen
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                X