Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper GP LV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mini Cooper GP LV?

Iemand die weet/onderzocht heeft of een Mini Cooper GP als lichte vracht kan ingeschreven worden?

Hij bezit toch maar 2 zitplaatsen, de laadvloer is vlak.
    Gordels zijn er langs achteren dus niet?

Idee?

Er heeft er ene een tijdje geleden te koop gestaan bij een Belgische handelaar en volgens de advertentie op autoscout kon deze ook als lichte vracht worden geleverd. Ik ben wel de naam van de handelaar kwijt... De GP uit de advertentie was ingevoerd vanuit Nederland (GP 0416).

Ik betwijfel het echter. Anders zou elke Belgische GP toch als lichte vracht worden ingeschreven (minder taks, geen biv, ...). Ik veronderstel dat als Mini geen lichte vracht certificaat aflevert voor zijn gewone Mini, dat het het zeker niet aflevert voor een GP.

Comment

Toch een verschil aangezien een gewone mini wel een achterbank heeft, dan zou mini deze al moeten verwijderne etc.
      Bij de GP is er niets, dus lijkt mij dit puur een certificaat. (tenzij wielbasis regel een probleem is)

Comment

Ik denk dat er ook nog een vaste afscheiding moet zijn tussen het vrachtgedeelte en de 'cabine'. Die afscheiding moet een minimale hoogte hebben (15 à 20 centimeter). Dus daar moet je nog een bak voor fabriceren om hem (indien mogelijk) als LV gehomologeerd te krijgen.

Comment

DCT Belgium bouwt elke break en 4x4 om tot licht vracht. Of ze ook een Mini Cooper kunnen ombouwen weet ik niet maar je kan altijd eens contact met hen opnemen...
          Senna, Driven To Perfection

Comment

Niemand eens verder gekeken hiervoor ondertussen? Een Works GP in lichte vracht zou topper zijn, dan pak ik er ook eentje.

Comment

Working...
            X