Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa 156 JTD halen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alfa 156 JTD halen?

Hey,

Ik ben gisteren naar een Alfa 156 JTD gaan kijken met 181k km's.
    Deze zou mijn Golf 2 GTD moeten vervangen.
    Iemand die me iets kan vertellen over deze wagens? Heb gelezen van zwakke driehoeken en luchtmassameter (en/of thermostaat ook).
    Maar zijn er nog negatieve punten?
    Moet namelijk 100km/dag rijden voor werk en dat zou iets luxer mogen dan met de Golf .
    Mvg

Stuur eens een pm naar forumlid brjefs over de betrouwbaarheid van een 156
    2.0 JTDm

Comment

Ga ik nu niet doen via mijn smartphone, de JTD motoren zijn toch redelijk sterk?
      Natuurlijk de betrouwbaarheid van een golf 2 1.6 diesel is super degelijk. Maar zoals ik zei mag allemaal iets "luxer", de golf is ook al 25jaar...

Comment

De motor is zowat het enige (relatief) probleemloze onderdeel van die auto.
        2.0 JTDm

Comment

En Brejfs heeft natuurlijk de enige Alfa 156 in België?
          Er is zelfs niet gespecifieerd of het om de 1900 of de 2400 gaat.
          De thermostaat zal er hoe dan ook waarschijnlijk wel door zijn. Rond de 200000km kan je ook problemen krijgen met de toerentalsensor.
          Zelf 4 156's gehad. Het probleem met de driehoeken bij ééntje ervan gekend. Verder mits deftig onderhoud zeker geen slechte wagens.

Comment

moet je eens lezen

Comment

Alfa's zijn niet goedkoop in onderhoud, daardoor rijden er nogal wat exemplaren rond die niet volgens het boekje zijn onderhouden, en daar kan je inderdaad financieel op leeglopen. De jtd is op zich een heel betrouwbare motor (kijk voor de lol eens op autoweek.nl bij de gebruikersreviews, naar de kmstanden die ze halen), voor de rest zijn de voornaamste aandachtspunten de draagarmen en roest aan de bodem. Voor een goed onderhouden exemplaar zou ik alleszins niet bang zijn.
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik zou ervan afblijven . Er zijn betere opties.

Comment

Is het in Top Gear dat ze zeggen dat je als autoliefhebber zeker één Alfa in je bezit moet hebben en ermee rijden natuurlijk.

Ik heb ooit een Alfa gehad en één keer is echt genoeg. Van een auto met zo'n km stand zou ik wegblijven, zeker om 100km per dag te rijden.

Comment

Ik heb zelf een Alfa in huis gehaald vorig jaar (wel een 147) maar had toen 140d km en ondertussen toch al 22d bij getikt zonder ook maar 1 probleem te hebben gehad. Was wel een wagen met volledige historiek door een dealer.

Comment

Zolang alles ok is, is een Alfa een goeie auto. Als je echter op een gegeven moment hulp nodig hebt van dealer of Fiat Belgio, vergeet het dan maar.
                      Ik zou ook wegblijven van een kar met zo'n hoge km stand om 100 km per dag mee te doen.

Comment

Die 156 is altijd op onderhoud geweest bij een Alfa dealer. Heb alle rekeningen gezien en per 10 a 15k kilometers op onderhoud geweest.
                        Ga hem waarschijnlijk vanavond halen, Roest had die niet speciaal, is 2 maand geleden nog blanco gekeurd.
                        Wel staat er op die facturen de welgekende speling op ophanging.. maar wel binnen de tolerantie.

Is ook van een ouder koppel geweest die nu op pensioen zijn.
                        Tussen de facturen stonden dan ook de kosten zoals turbo (scheur), servopomp vv, etc etc.
                        Distributieriem is dat per 100k op die wagens?
                        Last edited by ; 12/06/2012, 17:31.

Comment

Ge hebt precies toch al uw beslissing genomen zo te lezen...
                          We zullen duimen voor u, maak een topic aan en hou ons op de hoogte van je belevenissen.
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
                            Distributieriem is dat per 100k op die wagens?
                            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik zou er in een grote boog omheen wandelen...

181kkm en je ziet die facturen van alles wat er al vervangen geweest is, die miserie gaat niet stoppen hoor. Het zijn knappe wagens en ze zijn goedkoop in aankoop maar daar is volgens mij een reden voor. Maar liefde is blind dus hou ons zeker op de hoogt hoe het loopt en hopelijk kan je dan het tegendeel bewijzen
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Nog een nuttig linkje: http://www.alfaromeo156club.nl/phpwc...d=81,0,0,1,0,0

Comment

Misschien beter voor een Golf IV ofzo gaan
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik heb de mijne nu 5 jaar, heeft nu 153k km's en op de draagarmen en handremkabel na 0,0€ kosten aan gehad.
                                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Ben hem gaan halen (was niet erg duur dus was op de hoogte van de "mankementen")
                                      Heeft alle facturen van bij Alfa garage en hierin is de handremkabel ook 2x gemaakt geweest.
                                      Rechts maakt de vering wel geluid zoals de meeste 156'en wel hebben (alleen bij erg diepe putten).
                                      Thermostaat & LMM dient wel vervangen te worden want komt niet op temperatuur en trekt erggggg traag op.

Comment

zeker van dat het alleen de lmm is?

Comment

Working...
                                        X