Wat vinden jullie van de ds5 en wat zijn jullie ervaringen met deze auto? Ben aan het twijfelen om deze auto als firmawagen te nemen. Rij nu met C200 mercedes.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
citroen DS5
Collapse
X
-
Ik ben een fan van Citroën met hun DS reeks. Wie had gedacht dat ze ooit nog zouden overwogen worden als concurrent voor een C klasse...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
-
ik heb hem proefgereden, vond hem zacht rijden, was de hybride versie met business pack. Had zelf ook nooit verwacht dat ik ooit een citroen zou overwegen maar nu ben ik echt aan het twijfelen. Ben ook de S60 volvo gaan proberen maar deze valt af. De afwerking in de ds5is volgens mij veel mooier en gij bolt zachter. Enige lichte minpuntje is de redelijk tamme motor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door didi2 Bekijk Berichtenik heb hem proefgereden, vond hem zacht rijden, was de hybride versie met business pack. Had zelf ook nooit verwacht dat ik ooit een citroen zou overwegen maar nu ben ik echt aan het twijfelen. Ben ook de S60 volvo gaan proberen maar deze valt af. De afwerking in de ds5is volgens mij veel mooier en gij bolt zachter. Enige lichte minpuntje is de redelijk tamme motor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichtenhybride versie heeft 200 pk aan boord (163 pk diesel + 37 pk elektromotor) was deze motor dan zo tam? Een racemachine zal het niet zijn maar een auto met dit vermogen moet toch aardig mee kunnen in het verkeer.
Comment
-
Ik heb 'em heel eventjes tijdens de CleanWeek te Zolder kunnen testrijden en, persoonlijke mening, zou deze auto zelf niet aanschaffen. De testrit was veel te kort en niet op de openbare weg maar op 't circuit en misschien is dat niet echt ideaal.
Hetgeen wat me stoorde was de diesel die telkens aansloeg. Kan zijn dat je dit gewoon wordt naarmate je meer en meer rijdt. Je voelde en hoorde de diesel aanslagen.
De Chevrolet Volt darentegen, die naft moteur voel je absoluut niet aanslagen.
Tam zou ik deze motor zeker niet noemen.
Comment
-
de auto heeft 200pk tot en met 60km per uur. Daarna is het enkel 163pk van de dieselmotor. De dieselmotor die aansloeg daar had ik minder problemen mee, het stoorde mij niet echt. Het was voor mij persoonlijk vooral door de automaat die iets later reageerde dan ik zelf wou.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jenszor Bekijk BerichtenJe kan ook de gewone 2l diesel met 6-bak nemen en wat extra opties nemen met het geld dat je hebt uitgespaard
Nog andere wagens die je overweegt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenGewone DS5 is (voor mij persoonlijk) veel interessanter dan de hybride. De DS5 is en blijft gewoonweg ne knappe bak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenIk heb 'em heel eventjes tijdens de CleanWeek te Zolder kunnen testrijden en, persoonlijke mening, zou deze auto zelf niet aanschaffen. De testrit was veel te kort en niet op de openbare weg maar op 't circuit en misschien is dat niet echt ideaal.
Hetgeen wat me stoorde was de diesel die telkens aansloeg. Kan zijn dat je dit gewoon wordt naarmate je meer en meer rijdt. Je voelde en hoorde de diesel aanslagen.
De Chevrolet Volt darentegen, die naft moteur voel je absoluut niet aanslagen.
Tam zou ik deze motor zeker niet noemen.
Ik heb al effe de kans gehad met ne 508RXH te rijden. Ik vind dat het eerder rijd als ne gewone diesel, want lang puur elektrisch rijden zit er nie in.
In mijn ogen zijn veel van die hybride systemen gewoon pleisters om de CO2 omlaag te krijgen. Tenzij t ene bedrijfs-/lease-wagen zou zijn zou ik er persoonlijk nie voor kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sharp Ben Bekijk BerichtenHet (minder) verbruik van die hybrides weegt niet echt op tegen de meerprijs die je ervoor betaalt...
dit geeft niets met vebruik te maken maar alles met het vaa dat je zelf moet betalen bij een bedrijfswagen
Comment
-
eerlijk antwoord, co² uitstoot op papier is belangrijker dan reeel verbruik, leve europa
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenIk ben een fan van Citroën met hun DS reeks. Wie had gedacht dat ze ooit nog zouden overwogen worden als concurrent voor een C klasse...
Comment
Comment