Mededeling

Collapse
No announcement yet.

citroen DS5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• citroen DS5

Wat vinden jullie van de ds5 en wat zijn jullie ervaringen met deze auto? Ben aan het twijfelen om deze auto als firmawagen te nemen. Rij nu met C200 mercedes.
    Last edited by ; 22/06/2012, 18:03.

Ik ben een fan van Citroën met hun DS reeks. Wie had gedacht dat ze ooit nog zouden overwogen worden als concurrent voor een C klasse...
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

ik vind de ds5 een mooie wagen en is zeer rijkelijk uitgerust.
      ga eens proefrijden
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

ik heb hem proefgereden, vond hem zacht rijden, was de hybride versie met business pack. Had zelf ook nooit verwacht dat ik ooit een citroen zou overwegen maar nu ben ik echt aan het twijfelen. Ben ook de S60 volvo gaan proberen maar deze valt af. De afwerking in de ds5is volgens mij veel mooier en gij bolt zachter. Enige lichte minpuntje is de redelijk tamme motor.

Comment

Ik zou ook geneigd zijn om de DS5 te kiezen. Interieur is subliem en het is niet de zoveelste BMW, Audi of Mercedes in het verkeer! Als ik er één zie rondrijden maakt het mijn dag goed.

Comment

Zou op mijn shortlist staan als ik een gezinsvriendelijker auto zocht. En als je hem goedvond na een testrit, zou ik al helemaal niet meer twijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door didi2 Bekijk Berichten
              ik heb hem proefgereden, vond hem zacht rijden, was de hybride versie met business pack. Had zelf ook nooit verwacht dat ik ooit een citroen zou overwegen maar nu ben ik echt aan het twijfelen. Ben ook de S60 volvo gaan proberen maar deze valt af. De afwerking in de ds5is volgens mij veel mooier en gij bolt zachter. Enige lichte minpuntje is de redelijk tamme motor.
              hybride versie heeft 200 pk aan boord (163 pk diesel + 37 pk elektromotor) was deze motor dan zo tam? Een racemachine zal het niet zijn maar een auto met dit vermogen moet toch aardig mee kunnen in het verkeer.
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                hybride versie heeft 200 pk aan boord (163 pk diesel + 37 pk elektromotor) was deze motor dan zo tam? Een racemachine zal het niet zijn maar een auto met dit vermogen moet toch aardig mee kunnen in het verkeer.
                Ik kan me ook niet echt voorstellen dat deze motor met 200 pk zo tam is...
                2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Ik heb 'em heel eventjes tijdens de CleanWeek te Zolder kunnen testrijden en, persoonlijke mening, zou deze auto zelf niet aanschaffen. De testrit was veel te kort en niet op de openbare weg maar op 't circuit en misschien is dat niet echt ideaal.
                  Hetgeen wat me stoorde was de diesel die telkens aansloeg. Kan zijn dat je dit gewoon wordt naarmate je meer en meer rijdt. Je voelde en hoorde de diesel aanslagen.
                  De Chevrolet Volt darentegen, die naft moteur voel je absoluut niet aanslagen.

Tam zou ik deze motor zeker niet noemen.

Comment

de auto heeft 200pk tot en met 60km per uur. Daarna is het enkel 163pk van de dieselmotor. De dieselmotor die aansloeg daar had ik minder problemen mee, het stoorde mij niet echt. Het was voor mij persoonlijk vooral door de automaat die iets later reageerde dan ik zelf wou.

Comment

Je kan ook de gewone 2l diesel met 6-bak nemen en wat extra opties nemen met het geld dat je hebt uitgespaard
                      Nog andere wagens die je overweegt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jenszor Bekijk Berichten
                        Je kan ook de gewone 2l diesel met 6-bak nemen en wat extra opties nemen met het geld dat je hebt uitgespaard
                        Nog andere wagens die je overweegt?
                        de 2L is ook een optie, maar zonder opties, gewoon het business pack, zo blijft het fiscaal veel interessanter. Ben ook met de A5, 3serie gaan rijden. zijn beide top auto's, maar iedereen rijd er al mee. Ik rij nu met een c200 mercedes en die behoort ook tot de kanshebbers. Maar ik neig ietsje meer naar de ds5 denk ik. Ik moet maar bestellen in eind augustus want volgende week krijg ik een A4 voor de komende 2maand

Comment

Gewone DS5 is (voor mij persoonlijk) veel interessanter dan de hybride. De DS5 is en blijft gewoonweg ne knappe bak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                            Gewone DS5 is (voor mij persoonlijk) veel interessanter dan de hybride. De DS5 is en blijft gewoonweg ne knappe bak.
                            waarom? wat is er voor u beter aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                              Ik heb 'em heel eventjes tijdens de CleanWeek te Zolder kunnen testrijden en, persoonlijke mening, zou deze auto zelf niet aanschaffen. De testrit was veel te kort en niet op de openbare weg maar op 't circuit en misschien is dat niet echt ideaal.
                              Hetgeen wat me stoorde was de diesel die telkens aansloeg. Kan zijn dat je dit gewoon wordt naarmate je meer en meer rijdt. Je voelde en hoorde de diesel aanslagen.
                              De Chevrolet Volt darentegen, die naft moteur voel je absoluut niet aanslagen.

Tam zou ik deze motor zeker niet noemen.
                              Ge kunt de DS5 Hybrid4 of elk ander Hybrid4 systeem echt nie vergelijken met ne Volt/Ampera. Das een totaal verschillend concept van aandrijflijn.

Ik heb al effe de kans gehad met ne 508RXH te rijden. Ik vind dat het eerder rijd als ne gewone diesel, want lang puur elektrisch rijden zit er nie in.
                              In mijn ogen zijn veel van die hybride systemen gewoon pleisters om de CO2 omlaag te krijgen. Tenzij t ene bedrijfs-/lease-wagen zou zijn zou ik er persoonlijk nie voor kiezen.

Comment

Het (minder) verbruik van die hybrides weegt niet echt op tegen de meerprijs die je ervoor betaalt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sharp Ben Bekijk Berichten
                                  Het (minder) verbruik van die hybrides weegt niet echt op tegen de meerprijs die je ervoor betaalt...
                                  waarop slaat je antwoord nu eigenlijk?
                                  dit geeft niets met vebruik te maken maar alles met het vaa dat je zelf moet betalen bij een bedrijfswagen

Comment

eerlijk antwoord, co² uitstoot op papier is belangrijker dan reeel verbruik, leve europa

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Ik ben een fan van Citroën met hun DS reeks. Wie had gedacht dat ze ooit nog zouden overwogen worden als concurrent voor een C klasse...
                                    ik, zowel cit als benz hebben comfort op nr 1 staan

Comment

Working...
                                    X