Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuurhuis auto vervangen, Nieuw = 900 Euro. Tweedehands laten plaatsen, Riskeren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stuurhuis auto vervangen, Nieuw = 900 Euro. Tweedehands laten plaatsen, Riskeren?

Hallo,

Opel vectra uit '99 kapot. Stuurhuis moet compleet worden vervangen.
    Bij onze vertrouwde carrossier kost dit 900 euro (nieuw stuurhuis + plaatsingskosten+uitlijning...).

Maar de auto heeft al een paar waarschuwingen bij de keuring uitstaan, dus de kans dat hij er in maart volgend jaar niet zal doorgeraken is reëel.

Nu heb ik via internet een zelfstandig mechanicien gevonden die een tweedehands of gereviseerd stuurhuis wil plaatsen.

Iemand een idee voor hoeveel je zo een stuurhuis kan vinden?
    Hoeveel uur het duurt voor een geroutineerd iemand om dat te vervangen?
    En is het betrouwbaar, of lopen we zo een groot risico op ongevallen?

Alvast bedankt voor jullie Adviezen...

TT

Een gereviseerd stuurhuis vind je rond de 500 euro, eigenlijk is dat gelijkwaardig aan een nieuw, want alle slijtagedelen zijn vervangen: http://www.hydroline.nl/index.php/nl...uurhuizen-2011
    Een gewoon "tweedehands" ga je misschien wel goedkoper vinden bij een afbraak. Daar moeten dan wel nog de werkuren bij.
    Gevaarlijk is dat niet, het kan hoogstens opnieuw kapot gaan als je pech hebt.

Welke waarschuwingen heeft ie nog voor de keuring? Misschien best het totaalplaatje van de kosten eens bekijken vooraleer te beslissen... Is het deze? http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/o...n-65617658.htm
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

yep goed gevonden,

het is deze auto.
      En de mankementen zijn de volgende.
      Roest in de rechterdeur, en opmerkingen algemeen over roest.

En dus nu het stuurhuis...

Comment

om eerlijk te zijn, je hebt ondertussen al 3 topics denk ik gemaakt over deze auto en dit fenomeen.
        al 3x stel je jezelf de vraag of je hem beter hersteld of een andere koopt.
        al 3x zeg je er onmiddellijk bij dat je die kosten er niet wilt insteken
        al 3x zeg je ook dat je mss beter een andere auto koopt.

eigenlijk wil je niet dat die auto hersteld wordt maar wil je gewoon een nieuwe auto.
        en je komt hier op het forum gewoon maar horen of we het met die mening niet eens zijn.
        MAW, je zoekt goedkeuring voor je beslissing bij mensen op het forum voor je beslissing die je eigenlijk in je hoofd hebt gemaakt.

moest het mijn auto zijn, ik zu het zelf proberen te maken.
        sinds jij mij niet bent zou ik gewoon naar een garage gaan in u budgetklasse of een nieuwe wagen kopen.....

Comment

Timmie,

Klopt 3 x een vraag gesteld.

Maar aangezien ik zelf weinig van auto's ken, en situaties evolueren, is het toch 3x een andere vraag. En ik kan hem zelf niet herstellen, te weinig kennis van.

Maar de situatie verandert als ik iemand vind die het voor een redelijke uurprijs wil doen.
          Die heb ik dus gevonden.

En in dit topic vraag ik dus: Is zo een tweedehandsstuur veilig, (of ga ik mezelf doodrijden daarmee)?

Met dank aan Elio, die een antwoord gegeven heeft op mijn vraag.

Dus nu kan ik zelf een beslissing maken. Gewoon op basis van de informatie die ik hier dankzij dit forum heb ontvangen. Ik heb niemand nodig die me zegt wat ik moet doen.

Als die monteur een stuur vindt tweedehands, dan laten we de auto gewoon herstellen.

Yalika

Comment

Working...
          X