Er is weinig over te vinden, en hopelijk zijn er hier mensen die de wet goed kennen of die zelf bij een keuringscentra werken...
Ik ben sowieso van plan om één dezer jaren een replica te gaan bouwen op een MR2.
Welke weet ik nog niet, gewoon voor de fun aangezien zo'n projecten erg leuk zijn.
De bedoeling is uiteraard dat dit legaal de baan op geraakt, dus chassis en motor blijven origineel Toyota.
Maar zo een replica verbreedt den auto serieus, dus zijn er sowieso limieten.
Ook zijn er mensen die er een moderne Audi motor insteken.
Dan krijgt ge dat spel natuurlijk niet meer gekeurd in België.
Of kan dit wel als je hem eerst in Engeland op papieren laat zetten?
Dus vraag ik me af of het gewoon probleemloos kan als je hem volledig origineel houdt kwa mechanische onderdelen (maar de wagen is breder)
En of het anders ook mogelijk is hem aan te passen naar je zin (chassis, motor, uitlaat...), hem te keuren in Engeland en dan invoeren in België met een lange slepende invoerkeuring? (lange slepende invoerkeuring maakt niets uit, zo een project hoeft toch niet af te zijn op 1-2-3)
Ik zoek gewoon informatie over het wel en niet kunnen over replica's.
In Duitsland en Italië is het bevoorbeeld verboden, daar smijten ze een replica in de Shredder (als het een Italiaanse replica is in Italië of een Duitse replica in Duitsland).
Gelukkig doen ze dat niet in Engeland, Nederland en België.
Ik ben sowieso van plan om één dezer jaren een replica te gaan bouwen op een MR2.
Welke weet ik nog niet, gewoon voor de fun aangezien zo'n projecten erg leuk zijn.
De bedoeling is uiteraard dat dit legaal de baan op geraakt, dus chassis en motor blijven origineel Toyota.
Maar zo een replica verbreedt den auto serieus, dus zijn er sowieso limieten.
Ook zijn er mensen die er een moderne Audi motor insteken.
Dan krijgt ge dat spel natuurlijk niet meer gekeurd in België.
Of kan dit wel als je hem eerst in Engeland op papieren laat zetten?
Dus vraag ik me af of het gewoon probleemloos kan als je hem volledig origineel houdt kwa mechanische onderdelen (maar de wagen is breder)
En of het anders ook mogelijk is hem aan te passen naar je zin (chassis, motor, uitlaat...), hem te keuren in Engeland en dan invoeren in België met een lange slepende invoerkeuring? (lange slepende invoerkeuring maakt niets uit, zo een project hoeft toch niet af te zijn op 1-2-3)
Ik zoek gewoon informatie over het wel en niet kunnen over replica's.
In Duitsland en Italië is het bevoorbeeld verboden, daar smijten ze een replica in de Shredder (als het een Italiaanse replica is in Italië of een Duitse replica in Duitsland).
Gelukkig doen ze dat niet in Engeland, Nederland en België.
Comment