Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ex-leasewagen kopen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ex-leasewagen kopen of niet?

Goedemiddag,

Ben nieuw hier en ik zie dat er hier een autoforum is waar er veel op wordt gepost. Ik rijd momenteel met een Golf IV uit 1997 met bijna 600 000 kilometer op de teller. De wagen rijdt goed, maar het laatste jaar toch een grote kost aan gehad en heb besloten om een andere wagen te kopen.

Een auto is in het dagelijkse leven bijna onmisbaar geworden. Maar aangezien ik ook niet echt veel geld wil uitgeven aan iets dat jaar na jaar in waarde daalt en geen zin heb om al te dure verzekeringen af te sluiten voor een nieuwe wagen denk ik er aan om een ex-leasewagen te kopen. Dus is het aan te raden om een ex-leasewagen te kopen of niet? Op bepaalde sites toch al enkele mooie wagens gezien voor niet al te veel geld. Dus wat is jullie mening over een ex-leasewagen kopen of niet? Alle info is welkom . Alvast bedankt.

Je hebt garantie dus waarom niet als de prijs ok is.

Comment

Leasebedrijven die aan particulieren verkopen moeten een jaar garantie geven -> ze verkopen dus enkel diegene met een zuivere historiek en die vlot verkopen zelf aan particulieren.
      Al de rest gaat naar opkopers -> een deel blijft in ons land en wordt verkocht bij de typische handelaar langs de baan (vooral selectie op kilometers en toestand), de rest gaat naar het buitenland.

Bij een remarketing als die van KBC zou ik zonder problemen kopen, bij een handelaar langs de baan zou ik al iets voorzichtiger zijn, want dat is al "2de keus".
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

al gekocht gehad bij remarketing van KBC, geen probleem ondervonden daarmee. Was een Renault Scenic 1.9 DT indertijd met 80000 km.

Comment

Als ik nog een 2de hands zou kopen, dan passeert ik eerst toch eens bij lnv hun ex leasings.
          Mijne beste kameraad rijdt al 3 jaar met een A4 van daar, nog niks van problemen gehad.

Comment

Wat is de site van de ex leasing wagens van ING? Een auto kopen langs een van de talloze bedrijven die we hier langs onze wegen vinden vertrouw ik niet echt. Kunnen misschien ook ex leasing wagens zijn, maar ja er zjin er genoeg die je in de zak zetten. Mooie tweedehands bij officiële dealer komt toch vaak te duur uit. Sowieso betaal je als klant de schoonheid van de showroom hun verkopers en mechaniciens mee in het onderhoud. Schone 2-liter Passat zien staan uit 2008 eens polsen naar wat info.

Comment

Ik rij in een ex-leasing wagen van KBC. Zeer goede wagen & ook een goede service van KBC zelf. Je kon kijken door wij hij gereden is & je kon in de historie kijken van de auto. Mijn broer heeft zijn BMW daar ook gekocht & hij is er ook content van. Ik zou het zeker eens overwegen.

Comment

KBC remarketing is idd wel ok,het zijn enkel de beste wagens die daar terecht komen zoals aangehaald en bovendien is er bij bvb KBC,Leassense,...niet bespaard op onderhoud. Wagens die van Arval of Alphabet komen zou ik persoonlijk laten links liggen gezien de besparing op het onderhoud tijdens zijn levencyclus
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

besparing op onderhoud Bij Alphabet of ING Car Lease ? Nog niks van gemerkt, moet ik toegeven.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Heb een kennis die ook altijd zijn wagens bij KBC haalt, 'k weet niet of hij er veel problemen mee heeft maar de laatste A6 die hij sedert een paar maanden heeft is wel ne chique wagen hoor. En vermits hij precies bij KBC blijft shoppen denk ik wel dat hij er tevreden moet over zijn. Hij is nogal pietje precies en weet waarheen moest er iets niet in orde zijn. Dus ....

Comment

toen ik het vlootbeheer deed bij mijn vorige werkgever, zijn er enkele wagens uit onze vloot achteraf ook in de remarketing verkocht en ik kon bevestigen dat deze idd altijd goed verzorgd zijn geweest. Probleemgevallen gaan gewoon naar het buitenland zonder genade.

Comment

KBC scoort blijkbaar goed als het om einde-contract auto's gaat .

600 000 km ? Ik denk dat je dan zeker in de top 3 komt te staan hier op het forum !

Veel hangt vooral af hoe de persoon voor jou met die wagen heeft gereden........misschien werd de wagen wel altijd netjes onderhouden , gepoetst , enz.....maar je weet niet of de chauffeur netjes wachtte tot de motor warm was voor ie op het gas ging.........vermits het "toch maar een leasewagen" betrof . En dat merk je volgens mij niet direct , maar eerder wat later (als het al te laat is )

Comment

Soms kan je wel merken hoe er met zo'n leasewagen gereden is. Je moet gewoon proberen om vooraf met dezelfde wagens proberen te rijden waarvan je weet dat ze wel goed verzorgd zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            besparing op onderhoud Bij Alphabet of ING Car Lease ? Nog niks van gemerkt, moet ik toegeven.
                            Klant zal dat ook niet merken,maar als een auto bvb een DPFvervanging moet hebben op 120d km en dat wordt niet toegstaan omdat het contract tot 140d km loopt stel ik me de vraag welke DPF gerelateerde problemen de klant zal hebben die de wagen van de leasing overneemt....Vind dat eigenlijk niet kunnen,de onderhoudsintervallen zijn zo al hoog genoeg door lobbywerk van de leasingmaatschappijen als ze daar dan nog gaan op besparen kunnen ze beter stoppen met auto's te "verhuren"
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                            X