Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Berekening BIV en verkeersbelasting 2de hands wagen, hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Berekening BIV en verkeersbelasting 2de hands wagen, hoe?

Hallo,
    Ik ben 40 geworden en krijg het "vliegend zot" :-)
    Heb een ruime gezinswagen en een kleine stadswagen, maar... ik zou graag de stadswagen verkopen en voor een leuke cabrio gaan.
    Enerzijds zou een 4 zitter wel handig zijn ivm gezin...maar die zijn meestal te saai.
    Het budget moet ook verantwoord zijn ivm de vrouw die niet helemaal akkoord is :-)
    Nu stuit ik op een Audi TT met 150 pk (1.8 motor) en wil ik eens bekijken wat de kosten zijn bij inschrijving en jaarlijkse verkeersbelasting.
    Echter, met de nieuwe regelgeving is er blijkbaar verwarring. Is er ergens een tool waar ik bv gewoon het model kan ingeven en dan de gegevens voorgeschoteld krijg? Want ik kijk ook naar andere 2de handswagens , en dan kan ik makkelijk vergelijken hé
    Alvast dank voor de hulp

ik had hetzelfde voor als jij, beter is niet op voorhand berekenen , want de biv op oude karren is serjeus gestegen

vb slk 200 kompressor van 2000 is +1200

makkelijkst is op chassisnr, maar anders gaat het ook

Comment

ze gebruiken een bepaalde formule voor die berekeningen iemand die deze weet? Co2 * X% *cc iets in deze zin?
      Polo 6n 1.4

Comment

BIV = ((((((CO² *f +x)/250)^6)*4500)+c)*lc)

CO² zoals vermeld op gelijkvormigheidsattest
        f correctiefactor
        x is correctiefactor CO²
        c is de constante luchtcomponent en staat vermeld in de tabellen.
        lc is de leeftijdscorrectie
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ik had hetzelfde voor als jij, beter is niet op voorhand berekenen , want de biv op oude karren is serjeus gestegen

vandaag biv aangekregen, simulatie zei 1200+

factuur zegt 239

zoveel te beter

Comment

Aangename verrassing dus.

Comment

nu hoop ik dat to die auto niet heeft laten staan owv mijn onheilsboodschap

Comment

als je alles ingeeft, deed ik nog eens ter controle, krijg ik : dienst tijdelijk onbeschikbaar

Comment

Als ik bij deze configurator van de overheid de gegevens ingeef van de wagen die ik heb besteld en pas in januari 2013 zal hebben zit er een verschil op van €250,00 meer te betalen als ik hem bereken op inschrijving 01.2013 tegenover dat ik hem nu zou inschrijven op 15.10.2012 ???? word de BIV dan duurder volgend jaar?????
                  Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Er is een overgangsregeling voor de BIV dacht ik.
                    Men neemt een combinatie van de oude rekenwijze en de nieuwe.
                    Dit jaar is dat nog 2/3e oude en 1/3e nieuwe, volgend jaar 1/3e oude en 2/3e nieuwe en 2014 volledig nieuwe.
                    Zoiets was het dacht ik toch...

Comment

Als ik bereken voor een 2001 E46 m3 zou het zijn:
                      Maar dat lijk best weinig voor zo'n wagen?
                      De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.163,76EUR
                      De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 996,07EUR
                      Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                      #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                      #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                      #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                      #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                      #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                      #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                        Als ik bij deze configurator van de overheid de gegevens ingeef van de wagen die ik heb besteld en pas in januari 2013 zal hebben zit er een verschil op van €250,00 meer te betalen als ik hem bereken op inschrijving 01.2013 tegenover dat ik hem nu zou inschrijven op 15.10.2012 ???? word de BIV dan duurder volgend jaar?????
                        Ja BIV wordt per 1 januari aangepast bij elk voertuig komt er 4,5 gr CO² bij en dit jaarlijks per 1 januari, en op 1 juli wordt de BIV aangepast aan de index dus vanaf nu 2 maal per jaar een verhoging (dit in tegenstelling tot wat we voordien federaal hadden geen enkele verhoging vanaf de invoering in 1992) ... dank U Vlaanderen, dank u Minister Muyters dank u NVA...
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Ik wil dit topic nog eens naar boven halen.
                          De site die je aangeeft is nog steeds in gebruik. Het bedrag voor bijvoorbeeld de SLK die je aangeeft is nu toch al heel wat lager. Ik kom voor een SLK 230 van bouwjaar 1999 op:
                          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 267,6 EUR
                          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 495,13 EUR
                          Is dit nu wel correct of moet ik toch iets andere bedragen voorstellen als ik een 2dehandsvoertuig aankoop.

Comment

2012 en 2013 waren overgangsjaren waarin deels het oude en deels het nieuwe systeem werd toegepast. Nu is het volledig volgens het nieuwe systeem. Die website zal trouwens actief blijven.

Comment

bedankt!

Comment

Working...
                              X