Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkope verzekering...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goedkope verzekering...

Ik ben op zoek naar een betaalbare verzekering... Blijkbaar is dat niet echt evident.
    Het gaat om een Mercedes Benz 190D 2L diesel met 55KW/75PK.
    Ik heb al diverse online simulatie's gedaan maar deze komen nogal redelijk kostelijk uit of willen gewoon geen verzekering geven! (ben nog geen 18 enz)
    De enige die me we wouden verzekeren
    Argenta aan 1125€
    Mercator aan 1300€
    Het gaat om BA + rechtsbijstand meer heb ik niet nodig...
    Alvast bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
    Ik ben op zoek naar een betaalbare verzekering... Blijkbaar is dat niet echt evident.
    Het gaat om een Mercedes Benz 190D 2L diesel met 55KW/75PK.
    Ik heb al diverse online simulatie's gedaan maar deze komen nogal redelijk kostelijk uit of willen gewoon geen verzekering geven! (ben nog geen 18 enz)
    De enige die me we wouden verzekeren
    Argenta aan 1125€
    Mercator aan 1300€
    Het gaat om BA + rechtsbijstand meer heb ik niet nodig...
    Alvast bedankt.
    Dit zijn de normale tarieven voor 18-jarigen, spijtig genoeg. Onder de 1000 euro zal je waarschijnlijk geen verzekering vinden. Volgens mij ga je best eens de lokale verzekeringsagenten opzoeken, deze zullen u beter kunnen helpen. Want die simulaties zijn niet altijd juist.

Comment

Heb 1 verzekering gevonden onder de 1000€ , namelijk CoronaDirect voor 6000km 881€...

Comment

Eens horen bij de verzekering waar je ouders met hun verzekeringen zitten?
        Die gaven mij toch alleszins een mooie korting, waardoor ze voor mij als goedkoopste uit de bus kwamen.

Comment

Corona direct is idd vaak best voordelig maar dan heb je ook een kilometer verzekering waar ik dan geen fan van ben.
          Ik kwam bij hun trouwens op 1500 eur uit dacht ik voor een 90 pk van 2006 op 15.000km/j (vorige wagen/nu 3 j vast rijbew)
          Ik blijf nu gewoon bij mijn huidige kbc,betaal wel wat meer als gemiddelt heb ik al gemerkt (zeker als verzkering zonder agenten)
          Maar tja dan heb je ook weer niet die extra service,en nu ik een full omnium heb betaal ik op ouders naam 150-170 eur/mnd voor mijn wagen full omnium.
          Last edited by ; 21/10/2012, 01:30.

Comment

Niet dat ik een oplossing kan aanbrengen maar de vraag die bij mij opkomt is kun je je als 17 jarige eigenlijk wel verzekeren, want dan heb je nog geen (volwaardig) rijbewijs (in het beste geval een voorlopig rijbewijs met begeleider) wie moet je dan opgeven als de gebruikelijke bestuurder? Kun je als 17 jarige wettelijk een (verzekerings)contract afsluiten?
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik heb mijn goedkopere autoverzekeringen bij Touring gevonden, kan je misschien ook eens proberen?

Comment

Toen ik 17 was, was ik het beste af met Ethias!

Die hadden een speciale jongere verzekering.

De voorwaarden:

- Uw auto mocht niet meer dan 60kw hebben. Wat bij een zo'n benz juist nog gaat.
                - Niet meer dan 3 personen vervoeren inc. bestuurder.
                - Nooit een ongeval in fout hebben gehad
                - Nooit geen overtreding van cat. 3 hebben gedaan.
                - op vrijdag in het weekend of op avonden voor feestdagen en op feestadag lag de franchise veel hoger.
                - onder de 22 jaar zijn.
                er was geen km-beperking, en je was in heel de EU verzekerd

Bij mijn Golfje diesel vroeger koste dat iets van 680 euro.
                Ik heb ooit eens op het punt gestaan om een 190D op mijn 18de te kopen, en heb toen ook prijs laten maken , kwam toen iets uit rond de 750.

Ik ben nu bij DVV, met alles verzekerd ( al mijn auto's, alles van mijn huis, ...) Mijn ouders hebben daar ook alles en ik betaal voor mijn 200D (een gewone BA) een 820 euro. Binnen een paar maanden wanneer ik 23 wordt gaat daar 40% af, omdat ik dan 5 jaar mijn vast rijbewijs heb en al 6 jaar verzekerd ben zonder ongeval!

Ik weet niet of die jongere formule nog bestaat, is ondertussen al 2 jaar geleden dat ik dat heb opgezegd, maar je kan eens horen . >> Je kan zonder problemen op die jongere verzekering een bijkomende auto verzekeren als Oldtimer en classic , dat heb ik vroeger ook gedaan
                Last edited by WV.; 21/10/2012, 10:00.
                Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Ik raad u ten zeerste aan om de cursus defensief rijden te volgen: On the Road.
                  Het kost je €20 (een fonds legt €90 bij).

Met het attest dat je daar behaalt, krijg je korting op je verzekeringspolis.
                  Korting kan je dubbel interpreteren: reductie van polis of ze beschouwen je in een hogere leeftijdscategorie (minder risico-geval). Dus bv bij jou zouden ze je als een 23-jarige kunnen beschouwen.

Je moet kijken welke verzekeraars meedoen met dit concept, bv Belfius, DVV...

Comment

van belfius of andere banken zou ik afblijven ! Dat zijn bandieten als het op autoverzekering aankomt, en zeker niet de goedkoopste !
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

ja belfius moest ik 1000€ betalen voor 1.3i mazda... (met een ongelukje 2 jaar geleden)
                      Bij DVV werd dit al gauw 650€ ook rekeninghoudend met dat ongeluk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baiden Bekijk Berichten
                        Eens horen bij de verzekering waar je ouders met hun verzekeringen zitten?
                        Die gaven mij toch alleszins een mooie korting, waardoor ze voor mij als goedkoopste uit de bus kwamen.
                        Hebben we gedaan , maar blijkbaar zit onze brandverzekering ergens anders waardoor ze weigerden enz...
                        @ WV , thx voor de tip ga eens horen bij ethias dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Niet dat ik een oplossing kan aanbrengen maar de vraag die bij mij opkomt is kun je je als 17 jarige eigenlijk wel verzekeren, want dan heb je nog geen (volwaardig) rijbewijs (in het beste geval een voorlopig rijbewijs met begeleider) wie moet je dan opgeven als de gebruikelijke bestuurder? Kun je als 17 jarige wettelijk een (verzekerings)contract afsluiten?
                          Normaal gezien zou dat moeten lukken... En het is maar 4 maand meer voor ik 18 ben hé Ik heb een voorlopig rijbewijs dusja...

Comment

Hetgeen waar "WV" het over had bestaat dus nog -> http://www.ethias.be/nl/prd/A2PR01C/...l/Loupe_29.htm
                            Morgen eens bellen. En ook eens langsgaan bij DVV. Ik hoop dat ik nog een betaalbare verzekering kan krijgen want meer dan 1000€ vind ik echt afzetterij...
                            700- 800€ kan ik mee leven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                              van belfius of andere banken zou ik afblijven ! Dat zijn bandieten als het op autoverzekering aankomt, en zeker niet de goedkoopste !
                              Ik heb mijn kinderen altijd meeverzekerd gehad vanaf 18 jaar, zodat zij op een leeftijd van 23 jaar probleemloos de verzekering op hun naam konden overschrijven in de laagste bonusmalus. Was voor hun de goedkoopste oplossing. Bij KBC, dus zo een bandieten zijn het nog niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                Ik heb mijn kinderen altijd meeverzekerd gehad vanaf 18 jaar, zodat zij op een leeftijd van 23 jaar probleemloos de verzekering op hun naam konden overschrijven in de laagste bonusmalus. Was voor hun de goedkoopste oplossing. Bij KBC, dus zo een bandieten zijn het nog niet.
                                ben zelf ook aan het zoeken voor een verzekering maar als je het op u ouders hun naam zet en je doet een ongeval dan kan het tog zijn dat je in de problemen geraakt omdat je dan geen eerste bestuurder bent?

Comment

Ja inderdaad, daarom moet je dus als eerste bestuurder staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michael1995 Bekijk Berichten
                                    ben zelf ook aan het zoeken voor een verzekering maar als je het op u ouders hun naam zet en je doet een ongeval dan kan het tog zijn dat je in de problemen geraakt omdat je dan geen eerste bestuurder bent?
                                    Daarom ben je wel als *courante* bestuurder verzekerd he , dus dit is iemand die het meeste met het voertuig rijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                      Daarom ben je wel als *courante* bestuurder verzekerd he , dus dit is iemand die het meeste met het voertuig rijd.
                                      dus dan betaal je nog steeds enorm veel?

Comment

Ik betaal 750 bij AG, saxo met 60pk. Goedkoper voorlopig nog niet gevonden.

Comment

Working...
                                        X