Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop BMW F10: dringende raad nodig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Een 525d 3.0 heeft een lichtere turbo, andere injectoren en een andere versnellingsbak dan een 530d. Het verschil tussen beide motoren is de power. Een 525d is vlot, terwijl een 530d heerlijk brutaal is. Het verschil, en dan bedoel ik vooral gevoelsmatig, is echt wel groot. Zelfs na tuning zal de 525d minder snel zijn en aanvoelen omdat 'm steeds minder koppel blijft hebben.
    Dat neemt niet weg dat een 525d ook al heel goed rijdt. Als je binnen het budget een 530d zou vinden, dan zou ik die kopen. Moest dat niet lukken, dan zou ik zonder enige spijt een 525d kopen.
    Ja, dat zal msh lukken dat budget, maar heb nu een immens uitgeruste 525d 6cilinder van slechts een jaar oud gevonden met slechts 14 000 km voor een 43000 euro. Immens veel opties... Dat is 9000 euro onder budget. Dit doet een mens natuurlijk twijfelen. Ook al dat er niet meteen een zwarte 530d te koop staat voor iets meer en ze zijn allen een jaar bijna ouder. Oorspronkelijk ging ik voor een 525d 6cil gaan, dit was altijd het plan, maar toen zag ik prijsverschillen met 530d en die waren niet wereldschokkend. Twijfel, twijfel,... Probleem is, ik kan niet meer lang wachten. Rij straks met een berlingotje, en voor hetzelfde geld is het nog 2 a 3 maand of langer wachten voor mijn nieuwe wagen. Mijn bmw op heden is bijna klaar voor afhaling door de koper. Dus... Een voordeel, tes toch winter, maarja. Nen liefhebber, dat kriebelt é.

Comment

Wacht nu wat langer en geniet nadien des te meer.
      tenzij je de 5 reeks maar enkele maanden zou bijhouden.
      IRIDIUM
      Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
      Helderzienden

Comment

Ik zou die 525d nemen en achteraf laten chippen naar de pk's van de 530d. Lijkt mij de beste oplossing momenteel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Een 525d 3.0 heeft een lichtere turbo, andere injectoren en een andere versnellingsbak dan een 530d. Het verschil tussen beide motoren is de power. Een 525d is vlot, terwijl een 530d heerlijk brutaal is. Het verschil, en dan bedoel ik vooral gevoelsmatig, is echt wel groot. Zelfs na tuning zal de 525d minder snel zijn en aanvoelen omdat 'm steeds minder koppel blijft hebben.
          Gaat het hier over de 204pk vs. de 245pk? Mij werd ooit gezegd bij BMW dat dit op de sturing na (ecu) dezelfde motor was (ook internals en boite), .
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

De turbo van de 525d (6-cil) en de 530d is dezelfde.

Comment

Als ik mij niet vergis is zo'n F10 nog niet te chippen tenzij met een powerbox? Dat zou ik zeker afraden. Verder moet je dus gewoonweg uitgebreid testrijden met die motoren om te weten wat er precies jou smaak is.

Comment

@BEEMER nogmaals,stond NIET te koop in 2010 enkel ruilen.ik heb de laatste 3 jaar 40.000km gedaan tel eens uit hoeveel km per jaar?! En inderdaad je hebt gelijk ben niet altijd rond de kerktoren geweest met de audi,ook een paar keer naar de zee en enkele malen naar Duidsland.

Comment

moest ik kiezen tussen de 525d en de 530d,ik zou voor de 530d gaan no doubt...Dacht ook gelezen te hebben dat de 530d een betere "lees stillere" automatische versnellings bak had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexcars Bekijk Berichten
                    Ja, dat zal msh lukken dat budget, maar heb nu een immens uitgeruste 525d 6cilinder van slechts een jaar oud gevonden met slechts 14 000 km voor een 43000 euro. Immens veel opties... Dat is 9000 euro onder budget. Dit doet een mens natuurlijk twijfelen. Ook al dat er niet meteen een zwarte 530d te koop staat voor iets meer en ze zijn allen een jaar bijna ouder. Oorspronkelijk ging ik voor een 525d 6cil gaan, dit was altijd het plan, maar toen zag ik prijsverschillen met 530d en die waren niet wereldschokkend. Twijfel, twijfel,... Probleem is, ik kan niet meer lang wachten. Rij straks met een berlingotje, en voor hetzelfde geld is het nog 2 a 3 maand of langer wachten voor mijn nieuwe wagen. Mijn bmw op heden is bijna klaar voor afhaling door de koper. Dus... Een voordeel, tes toch winter, maarja. Nen liefhebber, dat kriebelt é.
                    Ik zou dan deze 525d nemen. Is toch snel genoeg tegenwoordig? En vermogen raak je toch gewoon..

Ik heb met een M550d gereden en eerlijk, ik zou dat ook rap gewend worden.
                    BMW E61 525d LCI '09
                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                    Fiesta Red Edition '16

Comment

Motor nummer F10 525d: 11002162169
                      Motor nummer F10 530d:
                      11002162169

Dit is dus identiek.

De versnellingsbak is echter verschillend:
                      525d:
                      Automatische transmissie GA8HP45Z
                      530d:
                      Automatische transmissie GA8HP70Z

Dus de automatische versnellingsbak van de 525d is minder sterk gebouwd dan de automatische versnellingsbak van de 530d. Maximaal koppel van de versnellingsbak van de 530d ligt op 700 nm en die van de 525d op 450 of 500 nm. Dus vandaar dat je een 525d niet evenver kan tunen als een 530d, wil je binnen de marges van je versnellingsbak blijven.

Comment

Alle gegevens opgezocht via www.realoem.com . Daar kan je zelf ook eens een kijkje gaan nemen en de onderdelen vergelijken. Verschillend parts nummer = verschillend onderdeel.

Comment

uhum, thanks, super! Ik ben al 3 dagen overal op het net aan het zoeken. De één zegt neen, de andere ja, de één zegt sterkere turbo de één dat. Dus als ik de tuning doe van de 525d 6cil naar de 245 pk, heb ik eigenlijk dezelfde wagen qua kracht als de niet getunde 530 d 6cil 245 pk? Dus moest ik van een getunede 525d naar een 530d testritten, zou ik geen magisch verschil kunnen voelen? Enkel is die 530d te tunen naar 290 met een 2e fase. Maar met een +-250 of in 2e fase 270pk en een mooi koppel ben ik al content.

Comment

530d, als ik u posts lees ga je niet blij zijn met een 525d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Als ik mij niet vergis is zo'n F10 nog niet te chippen tenzij met een powerbox? Dat zou ik zeker afraden. Verder moet je dus gewoonweg uitgebreid testrijden met die motoren om te weten wat er precies jou smaak is.
                              De F10 is wel te chippen

Comment

Gebeld naar Heinz te Aalst met deze vraag. Daar kreeg ik het antwoord van the bos himself, dat er weldegelijk een verschil is tussen de 525d 6cil en de 530d 6cil. Als je de 525d laat tunen naar de 245 pk is het nog steeds anders. Wel zegt ie erbij dat als je de 6cil 525d laat tunen naar de fase 2 270 pk het een heel deftige bak is dat je in handen hebt, nen 530d gaat dan weer tot 290pk en stevig koppel. Maar ja zo kunnen we ook blijven doorgaan zei ie, 535d, 640d,550d,...

Comment

Bij heinz ook al een tijdje, de nieuwe 525d 4 cilinder versie nog niet of niet makkelijk. Die is namelijk anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matti_DG Bekijk Berichten
                                    Deze 535d zou direct mijn keuze zijn ...

zeer knap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      Deze 535d zou direct mijn keuze zijn ...

zeer knap
                                      Inderdaad, nice, maar wil onder de 30 000 km blijven of eerder zelfs onder de 20 000 km. +-55 000 km is al wat te veel. Ook de persoon die hem gaat halen en garantie en verantwoordelijkheid op zich neemt heeft een voorkeur voor een wagen met minder kilometers.

Hoe zit het eigenlijk met verschil in jaarlijkse kosten en inschrijving? (spreek niet over verbruik of onderhoud).

Veel verschil in 525d 6cil en 530d, 535 d? Dit kan ook nog helpen bij de beslissing natuurlijk.

Comment

waarom is 55k km al veel? ik zou dan niet twijfelen.
                                        BMW X5 45e

Comment

Ik zou precies die tussenpersoon uitschakelen, toch zeker als jij al het zoekwerk moet doen.
                                          En verder zou ik de 530 nemen als DE kleur het enige argument voor de 525 is.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
                                          X