Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Distributieketting BMW X5 over gevlogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

inkorten kan inderdaad niet omdat de krukas en nokkenas exact juist moeten draaien tov elkaar. 't is niet zoals een fietsketting waar het niet erg is als 1 tandwiel niet meer exact juist staat (lees: wat is doorgedraaid).
    Kettingen zijn in principe onderhoudsvrij, maar ik heb de indruk dat de laatste tijd veel constructeurs problemen hebben met hun kettingen. Ofwel is het vermogen van de motoren te hoog geworden om nog met een ketting te kunnen werken ofwel doet een ingenieur zijn werk niet goed genoeg en voorziet die in een ketting die niet op zijn taak berekend is.
    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Terug iets inkorten kan dat niet of denk ik weer te simplistisch? t is een ketting dus zo high tech is dat nu ook weer niet, toch?
      ma lol
      defecten aan de ketting leiden vaak tot platgewalste kleppen. motor moet er uit en geopend worden, serieuze kost.

topicstarter: contacteer BMW en vraag of zij periodiek de toestand van de ketting controleren. indien zij dat bevestigen moet je een expert aanstellen om te bewijzen dat ze niet gemeld hebben dat de ketting te veel aan het rekken was. maar ik weet eigenlijk niet of je de toestand van de ketting of kettingspanner wel kunt controleren.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Zelf afkomstig zijnde van die coté (Maasland), betekent 'overvliegen' voor mij zoveel als 'breken' ?

Comment

Beiden kunnen zware schade veroorzaken.

Zowel bij tanden verspringen als breken kunnen/zullen kleppen tegen te pistons kletsen.
          Al zit bij het eerste nog een waterkans in dat het NET niet of MAAR enkele kleppen zijn,maar heb ook al een hele motor verneukt gezien,
          door een riem die wat tanden versprongen is.

Dit is een lastige zaak,ik zou het ook voorleggen en alles wat je kan krijgen is mooi meegenomen,maar 100 % vergoeden daar *vrees * ik voor,
          ongeacht die auto 20 of 100.000 eur nieuwprijs kost.
          Dat een ketting dient gecontroleerd worden bij een onderhoud , ben ik akkoord mee, maar wij kennen ook heel het verhaal niet.

Comment

kettingen en zeker hun spanners zijn heel gevoelig voor slechte smering,zij het dat moderne wagen door hun onderhoudsintervallen en milieubeschermde randpparaturen veel slechtere oliekwaliteit hebben...ik vraag me echt wel het voordeel van een ketting af tov een riem. De riemen van psa diesel bvb lopen 240d km en zijn makkelijk te vervangen en ik heb er nog nooit ééntje over weten gaan
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik heb gekozen voor een ruilmotor. Spanrol was kapot en bmw wilde helft van de kosten op zich nemen -> voor mij nog 11000€ zelf te betalen. Het vertrouwen in bmw invoerder en garage is dus volledig weg en volgende zal zeker geen bmw zijn, jammer was toch een leuke x5 maar ik ben geen sponsor van bmw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peddelke Bekijk Berichten
                bmw wilde helft van de kosten op zich nemen -> voor mij nog 11000€ zelf te betalen.
                Als ik goed lees (#1) kostte alles samen 16000 € en de helft is nu 11000 € ?

Indexsprong oid ?

Comment

Zoek u ergens anders een ruilmotor . 11k is nog altijd verdomd veel
                  5k moet wel lukken incl plaatsing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    Als ik goed lees (#1) kostte alles samen 16000 € en de helft is nu 11000 € ?

Indexsprong oid ?
                    Zal enkel voor de onderdelen geweest zijn.

Maar dan nog zou het overdreven veel kosten aan werk zijn.
                    Ik zou andere motor leggen, ruilmotor dus en er niet meer te lang mee rond rijden, de schrik zou bij mij er wel inzitten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peddelke Bekijk Berichten
                      Ik heb gekozen voor een ruilmotor. Spanrol was kapot en bmw wilde helft van de kosten op zich nemen -> voor mij nog 11000€ zelf te betalen. Het vertrouwen in bmw invoerder en garage is dus volledig weg en volgende zal zeker geen bmw zijn, jammer was toch een leuke x5 maar ik ben geen sponsor van bmw.
                      Je wagen is uit garantie en ze willen toch nog de helft betalen? Mooie geste lijkt me. Ook al is het voor jou niet fijn dat je nog steeds zoveel moet betalen.

Comment

1. Surf naar http://www.retek.de
                        2. Ersatzteilsuche
                        3. Hersteller: BMW
                          Farzeugtypen: BMW X5 (E70)
                          Teilebezeignung: motor
                        4. Koop jezelf een nieuwe motor met garantie voor 5k!

Geen dank!
                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                          Je wagen is uit garantie en ze willen toch nog de helft betalen? Mooie geste lijkt me. Ook al is het voor jou niet fijn dat je nog steeds zoveel moet betalen.
                          Dacht ik ook meteen aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                            Dacht ik ook meteen aan.
                            wil het je wel eens horen zeggen, wanneer je dit zelf voor zou hebben. 11000 € vragen voor een nieuwe motor, lichtjes over zou ik zo zeggen.
                            Dan nog tgv van breken van de zogenaamde onderhoudsvrije ketting ipv riem. Een auto die dan ook nog eens blijkbaar altijd bij een dealer op onderhoud is geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                              1. Surf naar http://www.retek.de
                              2. Ersatzteilsuche
                              3. Hersteller: BMW
                                Farzeugtypen: BMW X5 (E70)
                                Teilebezeignung: motor
                              4. Koop jezelf een nieuwe motor met garantie voor 5k!

Geen dank!
                              Handige site..thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                Een collega van mij had hetzelfde met de schakelbak van een hyundai santa fee.
                                Kreeg 75% korting op het onderdeel. Wil dat dan niet zeggen dat dit meer voorkomt en dat de invoerder dit zo wil compenseren? Ok mooie geste, maar toch...

Het tegenovergestelde ken ik ook:
                                Maat van mij had met een c4 het volgende aan de hand: na de verlengde garantie van 5 jaar vervangen ze de boite. Hij had er al lang last van, maar volgens de garagist toen was dat allemaal normaal. Koste toen alles in 1600 euro, samen met groot onderhoud. Schandalig duur dus. Maarja tijdens garantieperiode doen ze alsof er niets aan de hand is...Voor mij was dit voldoende om andere garagist te zoeken, maar bon hij vind dit blijkbaar kunnen...
                                Na 5,5 jaar vervangen ze het dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                  wil het je wel eens horen zeggen, wanneer je dit zelf voor zou hebben. 11000 € vragen voor een nieuwe motor, lichtjes over zou ik zo zeggen.
                                  Dan nog tgv van breken van de zogenaamde onderhoudsvrije ketting ipv riem. Een auto die dan ook nog eens blijkbaar altijd bij een dealer op onderhoud is geweest.
                                  Ik heb nooit gezegd dat ik de reparatie kosten normaal van prijs vond hoor.
                                  Ik vind gewoon dat het zoals m3e46 zei een mooie geste is dat bmw tegemoet komt,want ze zijn dit helemaal niet verplicht namelijk.
                                  En een ketting is onderhoudsvrij dat klopt,maar NIET slijtage vrij,ook zoiets kan slijten en stuk gaan,helaas.
                                  En ik heb in het verleden al zat kosten gehad die op niets trokken,dus ik weet dat het erg vervelend is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                    Ik heb nooit gezegd dat ik de reparatie kosten normaal van prijs vond hoor.
                                    Ik vind gewoon dat het zoals m3e46 zei een mooie geste is dat bmw tegemoet komt,want ze zijn dit helemaal niet verplicht namelijk.
                                    En een ketting is onderhoudsvrij dat klopt,maar NIET slijtage vrij,ook zoiets kan slijten en stuk gaan,helaas.
                                    En ik heb in het verleden al zat kosten gehad die op niets trokken,dus ik weet dat het erg vervelend is.
                                    vertel mij wat ivm kosten: heb een Fiat coupe in orde te houden

Comment

Overgevlogen? Vanwaar komt hij? Was het een lange reis?

Comment

Working...
                                      X