Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brug of smeerput in de garage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    op ccc forum verkocht overtijd iemand zo een brugedinges dat maar 50cm hoog ging.
    mss nog wel iets handig.
    mvg, tim

    Comment


    • #22
      Je kan ook een brug vinden bij uitverkopen van garages die stoppen. Uiteindelijk heb je geen gloednieuwe superbrug nodig.

      Beide oplossingen hebben hun nadelen.

      Een put is echt wel voor werk onder de wagen, maar niet ideaal als je op halve hoogte wil werken aan de ophanging, remmen, wiellagers, bumpers, etcetc. En in een garage is het altijd een gevaar om erin te donderen. (zeker als je kinderen hebt gevaarlijk !)

      Een brug heeft wat hoogte nodig plus ze staat dik in de weg als je eens wat anders in je garage moet parkeren.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #23
        voor mij zou het voornamelijk voor de hobby en het gemak zijn. de wielen wisselen zomer-winter en omgekeerd van de clio bv, de uitlaat van de subaru wisselen voor de jaarlijkse kutkeuring,... kwa mekaniek doe ik het meeste op mijn werk en laat ik het controleren door iemand die het gewoon is.

        Comment


        • #24
          net iemand gezien met een mini brug. 500 flappen!


          toch interessant vind ik

          Comment


          • #25
            Dat lijkt me wel iets handig ja.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
              voor mij zou het voornamelijk voor de hobby en het gemak zijn. de wielen wisselen zomer-winter en omgekeerd van de clio bv, de uitlaat van de subaru wisselen voor de jaarlijkse kutkeuring,... kwa mekaniek doe ik het meeste op mijn werk en laat ik het controleren door iemand die het gewoon is.
              Als je wielen wil wisselen etc, dan heb je wel een brug nodig want een smeerput helpt dan weinig.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Als je wielen wil wisselen etc, dan heb je wel een brug nodig want een smeerput helpt dan weinig.
                Een krik is ook voldoende voor wielen te wisselen.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Een krik is ook voldoende voor wielen te wisselen.
                  Klopt. Wil je echter aan de remmen werken, of aan de ophanging, wiellagers en andere klussen, dan is het steeds handiger op gewone hoogte te kunnen werken dan dubbelgeplooid op je knieen. (allez, toch als je oud wordt )
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Klopt. Wil je echter aan de remmen werken, of aan de ophanging, wiellagers en andere klussen, dan is het steeds handiger op gewone hoogte te kunnen werken dan dubbelgeplooid op je knieen. (allez, toch als je oud wordt )
                    Is idd wel wat confortabeler,hoef je niet oud voor te zijn hoor sweed

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                      Is idd wel wat confortabeler,hoef je niet oud voor te zijn hoor sweed
                      Wacht als ge mijne leeftijd gaat zijn
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                        net iemand gezien met een mini brug. 500 flappen!


                        toch interessant vind ik
                        Oude auto's kan je misschien inderdaad gewoon op zo optillen. Maar alles wat jonger is dan twintig jaar zou ik toch niet meer op die plaats heffen.

                        Voor een brug moet je een driefasige voeding hebben. Wie heeft dat in de garage?
                        De eerst getoonde budgetbrug werkt op 220V maar volgens mij stelt dat niet veel voor dan.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Ik ga geen 2000euro aan een brug uitgeven waar ik maar een paar keer per jaar behoefte aan heb.
                          Ik zou voor een put gaan. Goedkoopste oplossing.
                          En hoeveel denk je dat een put kost in een bestaand gebouw? Je moet de bestaande garagevloer uitbreken. Je graaft om te beginnen meestal dieper dan je funderingen. De kans is groot dat je grondwater tegenkomt, hier in Vlaanderen. Dat betekent bemalen. En dat onder een bestaand gebouw, dat is om problemen vragen qua verzakkingen. Dan moet je nog altijd een "kelder"-plaat gieten, en die is best gewapend. Je kan proberen weggeraken met metselwerk voor de wanden, maar dat moet je waterdichten, en dat betekent een vrij grote werkruimte rond de put. En tenzij je echt een miniput maakt moet je de wanden afstempelen (een of meer balken dwars steken) om te vermijden dat je problemen krijgt met het naar binnen klappen van de wanden. Dat heeft op zich nog niet eens iets te maken met de eventuele waterdruk, maar met de extra druk van de wagen die op de vloer staat. Toegegeven, dat zal nooit veel meer zijn dan 500 kg per wiel, maar een doorsnee vloer in een gebouw met woonfunctie is berekend op ... 250kg gebruikslast per vierkante meter. De vloer moet je dus meer dan normaal wapenen. Oh ja, dan heb je ook nog geen eventuele rioleringsbuizen moeten omleiden, maar de kans is reëel dat je er aanhangt. Laat me weten als je dat voor 2000 euro wilt doen, ik ken wel enkele kandidaten.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            En hoeveel denk je dat een put kost in een bestaand gebouw? Je moet de bestaande garagevloer uitbreken. Je graaft om te beginnen meestal dieper dan je funderingen. De kans is groot dat je grondwater tegenkomt, hier in Vlaanderen. Dat betekent bemalen. En dat onder een bestaand gebouw, dat is om problemen vragen qua verzakkingen. Dan moet je nog altijd een "kelder"-plaat gieten, en die is best gewapend. Je kan proberen weggeraken met metselwerk voor de wanden, maar dat moet je waterdichten, en dat betekent een vrij grote werkruimte rond de put. En tenzij je echt een miniput maakt moet je de wanden afstempelen (een of meer balken dwars steken) om te vermijden dat je problemen krijgt met het naar binnen klappen van de wanden. Dat heeft op zich nog niet eens iets te maken met de eventuele waterdruk, maar met de extra druk van de wagen die op de vloer staat. Toegegeven, dat zal nooit veel meer zijn dan 500 kg per wiel, maar een doorsnee vloer in een gebouw met woonfunctie is berekend op ... 250kg gebruikslast per vierkante meter. De vloer moet je dus meer dan normaal wapenen. Oh ja, dan heb je ook nog geen eventuele rioleringsbuizen moeten omleiden, maar de kans is reëel dat je er aanhangt. Laat me weten als je dat voor 2000 euro wilt doen, ik ken wel enkele kandidaten.
                            Mijn garage staat buiten dus ik heb dat probleem niet. Ik was nog geen 100euro kwijt maar wel een dag werk met 2 man (2mx0.8m) . In een bestaand gebouw zou ik dat achteraf ook niet doen maar wel tijdens de bouw dan kost het ook bijna niets.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Mijn garage staat buiten dus ik heb dat probleem niet. Ik was nog geen 100euro kwijt maar wel een dag werk met 2 man (2mx0.8m) . In een bestaand gebouw zou ik dat achteraf ook niet doen maar wel tijdens de bouw dan kost het ook bijna niets.
                              Correct - dan is het een heel andere situatie. Geen idee of de topicstarter zich daarin bevindt.

                              Comment


                              • #35
                                Ik heb een paar maanden geleden een vloervrije hefbrug laten plaatsen in mijn garage.
                                Ik heb lang getwijfeld om een tweedehands te kopen. Via kapaza en 2de hands staan er soms wel te koop bij handelaars of wel via veiling site’s. Bij veilingen lag uiteindelijk de eind prijs veel te hoog (kosten + BTW) en nog zelf af te breken. Bij de handelaars ging het dan meestal om vrij oude bruggen.

                                Ik heb uiteindelijke voor een nieuwe gekozen van de firma Handels onderneming JR Pepping uit Drenthe. Deze werd geleverd en geplaatst voor 2100 euro excl. BTW. : http://www.marktplaats.nl/a/auto-div...reviousPage=lr

                                Deze werd perfect geplaatst en mooi afgeregeld en hij is voorzien van de nodige automatische beveiligingen. S’morgens om 9uur aangekomen en om 15.00uur was alles klaar.
                                Met deze man even gehad over 2dehands bruggen. Hij zegde daarover dat een brug die door professionele gebruikt worden toch de nodige slijtage vertonen na jaren van gebruik (7 à 10 jaar) en deze slijtage onderdelen zijn vrij duur om te laten vervangen.
                                Men moet uiteindelijk toch rekening houden dat je veilig werkt met een wagen boven je kopke!

                                Comment


                                • #36
                                  @kayapuna : moest ik dus een garage hebben en plaats : direct besteld !

                                  4 ton ? tja , beter een zwaardere brug dan een te zware auto.

                                  ps : heb je ook een foto (bewijs ) van jouw brug ....

                                  Comment


                                  • #37
                                    @ danny zoals men al eerder zei een brug kan ommes ook op straat gezet worden altijd handig om te poetsen ook
                                    Prijs valt idd wel goed mee natuurlijk

                                    @ kayapuna dat is waar,maar iedereen werkt natuurlijk voor zijn eigen zaak als je begrijpt wat ik bedoel (ze gaan natuurlijk geen occasie bruggen aanraden want das tegen hun winkel)
                                    Maar er zit natuurlijk wel enige logica in,maar het is ook niet zo dat een beetje degelijke brug na 7 tal jaar klaar is voor de vuilbak omdat de wisselstukken zo duur zijn.
                                    En in de veilingen,oid kom je idd vaak bruggen tegen met een te dure EINDprijs (dus de latere opgeld + btw en btw over opgeld) maar zoals bij renault laatst,
                                    gingen proffesionele bruggen weg voor eind bod van 400 euro heb ik gezien (+- 600 euro eindprijs dus) dus dat valt best mee vindt ik,maar er zijn duurder das waar.

                                    @ sweed : daar kijk ik echt niet naar uit , ben momenteel nog tevreden met mijn leeftijd
                                    maar zelfs op deze leeftijd wringen de gewrichten al eens tegen,dus wil niet weten als ik 60 ben

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door kayapuna Bekijk Berichten
                                      Ik heb een paar maanden geleden een vloervrije hefbrug laten plaatsen in mijn garage.
                                      Ik heb lang getwijfeld om een tweedehands te kopen. Via kapaza en 2de hands staan er soms wel te koop bij handelaars of wel via veiling site’s. Bij veilingen lag uiteindelijk de eind prijs veel te hoog (kosten + BTW) en nog zelf af te breken. Bij de handelaars ging het dan meestal om vrij oude bruggen.

                                      Ik heb uiteindelijke voor een nieuwe gekozen van de firma Handels onderneming JR Pepping uit Drenthe. Deze werd geleverd en geplaatst voor 2100 euro excl. BTW. : http://www.marktplaats.nl/a/auto-div...reviousPage=lr

                                      Deze werd perfect geplaatst en mooi afgeregeld en hij is voorzien van de nodige automatische beveiligingen. S’morgens om 9uur aangekomen en om 15.00uur was alles klaar.
                                      Met deze man even gehad over 2dehands bruggen. Hij zegde daarover dat een brug die door professionele gebruikt worden toch de nodige slijtage vertonen na jaren van gebruik (7 à 10 jaar) en deze slijtage onderdelen zijn vrij duur om te laten vervangen.
                                      Men moet uiteindelijk toch rekening houden dat je veilig werkt met een wagen boven je kopke!
                                      Das nie voor de meeste huis/tuin/hobbygarages vrees ik.
                                      4m vrije hoogte heeft nie iedereen zomaar.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                        Das nie voor de meeste huis/tuin/hobbygarages vrees ik.
                                        4m vrije hoogte heeft nie iedereen zomaar.
                                        Dat is zeker waar , maar zou je mits "opleg" de brug niet kunnen kopen als ze wordt aangepast in de hoogte ?
                                        (met een beveiliging oid dat je de wagen niet te hoog kan krikken )

                                        Mijn living is alvast 2.75 meter

                                        Comment


                                        • #40
                                          @ grandscenicman: Deze brug is 4ton. Ik kon moeilijk zeggen laat er maar 1ton af. Het is wat het is.
                                          DSCN2924 (Small).JPG

                                          @ bjorncoupe: Natuurlijk praat iedereen voor zijne winkel. Als leek is het moeilijk uit te maken welke de goeie en de slechte bruggen zijn.
                                          Wat betreft veilingen moet je veel geluk hebben en constant alles goed volgen en zeker telkens gaan kijken. Als je tijd genoeg hebt is dit natuurlijk geen probleem.

                                          @Joske: Daar heb je groot gelijk in. Er bestaan natuurlijk ook bruggen met een vloerplaat. Deze zijn minder hoog. Ik dacht 2,80m voor een gelijkaardig type dat ik heb. Ik was al jaren opzoek naar een grotere garage omwille van altijd te weinig plaats en geen ruimte om de sleutelen. Vorig jaar heb ik dan eindelijk iets gevonden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X