Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nen A3 1.6 Tdi met 110.000 km, nog doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    onder de kerktoren aan het racen.
    dan horen die in feite in de gevangenis
    Er zijn genoeg plekjes waar je minder legale dingen kunt doen
    Waarom dan waar er kinderen en ouderen lopen?

dit even terzijde

Comment

@ TS: Hoeveel vragen ze nog uit nieuwsgierigheid? (Mag per PM) - Heb namelijk zelf een A3 sportback 1.6TDI (wel manueel) van 11/2009 met 82K km, benieuwd wat dit nog waard zou zijn.

Alvast bedankt,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
        Daarnaast hangt er ook veel af hoe met de auto is gereden. Ik koop liever een wagen met 110 000 km die goed warmgereden is, met veel km's per rit dan een wagen met 60 000 km die altijd planché rond de kerktoren heeft gereden.
        Ik had een GSII van 2004 gekocht met 110.000 km op...2.5 jaar

.......en die reed best goed , zelfs nog toen ie + 190.000 km had.

Mijn huidige GSIII rij ik altijd netjes warm (max 2500rpm) en die krijgt pas NA 20 km rijden een trap op z'n staart

Wie gaat er nu eigenlijk toegeven dat ie z'n auto NIET warmrijd als je deze verkoopt

Zeker met lease-wagens wordt er volgens mij NIET naar gekeken of de motor al dan niet warm is . Na2- 3 of 4 jaar zal je dit nog niet merken , maar hoe ouder deze wordt , hoe meer kwaaltjes zullen bovenkomen vermoed ik .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten

Zeker met lease-wagens wordt er volgens mij NIET naar gekeken of de motor al dan niet warm is . Na2- 3 of 4 jaar zal je dit nog niet merken , maar hoe ouder deze wordt , hoe meer kwaaltjes zullen bovenkomen vermoed ik .

Dat is echt iets wat je niet kan en mag veralgemenen. Mocht ik een leasing onder mijn gat geschoven krijgen dan keek ik daar wel achter. Mijn broer heeft ook een leasing van zijn werk en die kijkt daar wel naar. Ik ken er die zelf hun dieselwagen betalen en wel met koude motor hoog in toeren gaan. Het hangt gewoon van de bestuurder af.

Comment

Wat dat chippen betreft: laag in toeren gaat het nog steeds niet snel, maar eens de 1.800 t/min gepasseerd, gaat hij als de brandweer tot 4.000. Mijne werd gemeten op 142pk en 300Nm (was 98,8 en 246). Ah ja, verwacht ook geen daling van het verbruik!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
              @ TS: Hoeveel vragen ze nog uit nieuwsgierigheid? (Mag per PM) - Heb namelijk zelf een A3 sportback 1.6TDI (wel manueel) van 11/2009 met 82K km, benieuwd wat dit nog waard zou zijn.

Alvast bedankt,
              Vraagprijs is 14k.
              Staat uw wagen hier ergens te koop?
              De prijs is natuurlijk ook afhankelijk van de opties hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                Wat dat chippen betreft: laag in toeren gaat het nog steeds niet snel, maar eens de 1.800 t/min gepasseerd, gaat hij als de brandweer tot 4.000. Mijne werd gemeten op 142pk en 300Nm (was 98,8 en 246). Ah ja, verwacht ook geen daling van het verbruik!
                En wat is dan realistisch van verbruik?
                Nu, als het begint vanaf 1800 t lijkt me dat niet slecht. Onze allroad gaat ook pas goed vanaf 1750 hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Dat is echt iets wat je niet kan en mag veralgemenen. Mocht ik een leasing onder mijn gat geschoven krijgen dan keek ik daar wel achter. Mijn broer heeft ook een leasing van zijn werk en die kijkt daar wel naar. Ik ken er die zelf hun dieselwagen betalen en wel met koude motor hoog in toeren gaan. Het hangt gewoon van de bestuurder af.
                  Veralgemenen mag idd niet,maar je moet toegeven dat er veel dromers bij zitten met firmawagens(noemen ze vaak firma krel)
                  Zou zou ik mijn wagen al niet noemen,als ik die auto 100 % wil perfect onderhouden en rijden.
                  Ik kan zeker in mechelen althans,om 16 u de firma wagens er *bijna* blindelings uithalen,maar er zijn zeker goede bij dat wel maar een minderheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                    Klopt, chippers zeggen wel dat je minder gaat verbruiken, maar je zal -niet veel- meer verbruiken.
                    BMW X5 45e

Comment

De mijne was nochtans echt zuiniger geworden

Alleen zit je door het extra vermogen nog meer op je gaspedaal te duwen en is het toch weer om zeep

Comment

Kan er nu iemand zeggen wat het verbruik is eigenlijk? .
                        Zit wel niet zo in met het verbruik, tenzij het op 10l komt, maar dat zou toch niet het geval mogen zijn.
                        Last edited by ; 10/01/2013, 09:32. Reden: typo

Comment

een literke of 5-6 zeker bij gewoon gebruik denkik.
                          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Het is ook heel simpel, als je een leasingwagen afbeult dan gaat de onderhoudskost omhoog. Dat is nu net iets dat leasingmaatschappijen niet graag hebben, daar wordt dus ook echt wel op gekeken.

Ik gebruik die dan ook echt alsof het mijn eigen wagen is, mijn vrouw doet dat ook, en die hoor ik elke morgen een koude motor te hoog in toeren jagen. Dat is dus niet omdat het haar wagen niet is, maar omdat ze gewoon geen enkele voeling heeft met de technische kant van wagens. Gelukkig doet ze tegenwoordig terug genoeg kilometers dagelijks, dat compenseert wat voor dat 'misbruik' bij koude motor.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                              Veralgemenen mag idd niet,maar je moet toegeven dat er veel dromers bij zitten met firmawagens(noemen ze vaak firma krel)
                              Zou zou ik mijn wagen al niet noemen,als ik die auto 100 % wil perfect onderhouden en rijden.
                              Ik kan zeker in mechelen althans,om 16 u de firma wagens er *bijna* blindelings uithalen,maar er zijn zeker goede bij dat wel maar een minderheid.
                              Dus slechte chauffeurs hebben een firmawagen en goede per definitie niet, mooie conclusie.

Meer dan 60% van de nieuw verkochte wagens zijn 'firmawagens', het is dan ook logisch dat datzelfde percentage van de tweedehandswagens een 'firmawagen' verleden heeft. Alles staat of valt met onderhoud, tenzij je koopt van iemand die je kent is dat je enige referentie bij een tweedehands.

On-topic: qua verbruik zou ik naar een hoge 5 kijken als realistisch cijfer. Hangt uiteraard ook van je gebruik af, als je dit als stadsauto gaat gebruiken mag je daar een liter bij doen. Ik zit met de Touran op 6,5, in periodes zonder file zakt dat onder de 6.

Ik kan me voorstellen dat deze wagen tot nu toe lager zal zitten, met 50 000km per jaar heb je meestal een ander gebruikspatroon dan met 10 000 per jaar.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Deze motoren kunnen toch wel veel kms aan hoor. Gewoon een kwestie van goed onderhouden en met respect behandelen.
                                Wij hebben al redelijk wat klanten dat ons lieten weten dat het verbruik na tuning toch wel wat gedaald was, maar verwacht geen wonderen. Ze zijn al redelijk zuinig.
                                Maar van zodra je er sportiever mee rijdt zal je verbruik wel stijgen.
                                Bij de A3 is de 140pk realistisch...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Dus slechte chauffeurs hebben een firmawagen en goede per definitie niet, mooie conclusie.

Meer dan 60% van de nieuw verkochte wagens zijn 'firmawagens', het is dan ook logisch dat datzelfde percentage van de tweedehandswagens een 'firmawagen' verleden heeft. Alles staat of valt met onderhoud, tenzij je koopt van iemand die je kent is dat je enige referentie bij een tweedehands.

On-topic: qua verbruik zou ik naar een hoge 5 kijken als realistisch cijfer. Hangt uiteraard ook van je gebruik af, als je dit als stadsauto gaat gebruiken mag je daar een liter bij doen. Ik zit met de Touran op 6,5, in periodes zonder file zakt dat onder de 6.

Ik kan me voorstellen dat deze wagen tot nu toe lager zal zitten, met 50 000km per jaar heb je meestal een ander gebruikspatroon dan met 10 000 per jaar.
                                  Ik sprak met niet uit over de *rijvaardigheid * van deze mensen,ze zullen heus wel kunnen rijden hoor.
                                  Gaat me eerder over hoe zij deze wagens behandelen (sommige) waardoor je de firmawagens (niet op zelfstandige bedoelt !!) er wel vaak kan uithalen.
                                  Asociaal rijgedrag,kom je hedendaags ook bij deze groep tegen,maar ook bij gewone mensen (heb het dan over basis regels als voorrang van rechts oid)
                                  Het is gewoon zo,als je u wagen zelf betaald,spring je er in 90% vd tijd beter mee om dan iets waar je mee mag rijden van je baas.
                                  Ik wil maar op doelen,als ik op voorhand weet,dat is een firma wagen (kun je ook wel zien meestal) zal ik zeker niet de intentie hebben -> nu krijgt die meer kans,
                                  want het is een ex firma wagen,neen.
                                  Alleen de lak zegt vaak al meer dan genoeg (scharen en in beste geval krasstraat scharen want meeste worden in carwash gewassen).
                                  Forum is er toch voor uw eigen mening te zeggen he ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                    Forum is er toch voor uw eigen mening te zeggen he ?
                                    Absoluut.
                                    En idd, ik kan uw redenering volgen. Om eerlijk te zijn, ik ben nooit voorstander geweest van bedrijfswagens, vanwege veel redenen, die ik niet uit de doeken ga doen.
                                    De dingen die je aanhaalt, kunnen wel mee argumenteren in mijn beslissing, maar eigenlijk is een 2dehands een risico. En ik weet niet of ik een wagen zou laten staan door de staat van de lak, tenzij het echt wel te is.
                                    Zo heb ik serieus kunnen onderhandelen voor onze allroad. Was van een zaakvoerder van 3 kuisfirma's, maar de wagen was binnen en buiten niet proper, maar ook niet slecht. Dus heb ik er 2k afgedaan, en dan binnen gestoken bij iemand die hem volledig onder hander genomen had voor 1/4 ervan. Iedereen dacht dat het een nieuwe was.... en voorlopig blijft hij nog gaan de wagen. Laat ons hopen dat dat nog enkele jaren kan duren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                      Absoluut.
                                      En idd, ik kan uw redenering volgen. Om eerlijk te zijn, ik ben nooit voorstander geweest van bedrijfswagens, vanwege veel redenen, die ik niet uit de doeken ga doen.
                                      De dingen die je aanhaalt, kunnen wel mee argumenteren in mijn beslissing, maar eigenlijk is een 2dehands een risico. En ik weet niet of ik een wagen zou laten staan door de staat van de lak, tenzij het echt wel te is.
                                      Zo heb ik serieus kunnen onderhandelen voor onze allroad. Was van een zaakvoerder van 3 kuisfirma's, maar de wagen was binnen en buiten niet proper, maar ook niet slecht. Dus heb ik er 2k afgedaan, en dan binnen gestoken bij iemand die hem volledig onder hander genomen had voor 1/4 ervan. Iedereen dacht dat het een nieuwe was.... en voorlopig blijft hij nog gaan de wagen. Laat ons hopen dat dat nog enkele jaren kan duren.
                                      Bij mij was het niet *puur* om die lak,maar het speelde er wel in mee.
                                      Heb bij aankoop van mijn vorige wagen,wezen kijken naar , nieuwe,recente occasies zowel handelaar die autos van particulieren verkocht als met leas wagens.
                                      En ik zag echt meteen het verschil,tussen ene die van de leasing kwam,en ene die van een particulier kwam.
                                      En als ik het al kan zien aan zo een klein dingen als lak,had ik al niet veel zin verder te kijken (speelde ook mee dat ik voor dat geld van een POLO)
                                      Bij een ander merk een auto had die stuk meer opties,confort had.
                                      Ik zeg ook niet dat alle leasing van personeelsleden,boertig wordt mee omgesprongen,maar ik zie vaak nog een mentaliteits verschil tussen particulier en,
                                      iemand die een auto van een bedrijf rijd (in de de algemene omgang,rijmethode's oid) in elk geval zijn er uitzonderingen dat weet ik ook (zo rechtlijnig ben ik niet)
                                      Mijn vriendin heeft haar wagen ook gekocht,met wat lakschade en zelfs een kapot slot,voor een goedkoop prijsje.
                                      Dit laten maken,en auto bolt enorm goed (althans momenteel toch) en ze rijd met een recente wagen voor een fractie vd normale prijs.

Comment

1.6 TDI heeft wel enkele specifieke problemen, waarvan koelvloeistofverbruik het grootste/meest voorkomende is.
                                        Oorzaken (en dit kan op alle kilometerstanden voorkomen...):
                                        - Defecte EGR-koeler
                                        - Lekkende waterpomp
                                        - Cilinderkop met gietfouten. Dit hangt wel van de motorcode en/of nummer af. Maar het komt zeker en vast voor.

Dit zowel bij Seat, Skoda, VW en Audi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                          Cilinderkop met gietfouten. Dit hangt wel van de motorcode en/of nummer af. Maar het komt zeker en vast voor.
                                          Hmm, merci voor de info.
                                          Nu, je zegt motorcode/nummer. Is dat iets dat ge dan kunt opvragen via het chassisnr?

Comment

Working...
                                          X