Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nen A3 1.6 Tdi met 110.000 km, nog doen?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenAbsoluut.
En idd, ik kan uw redenering volgen. Om eerlijk te zijn, ik ben nooit voorstander geweest van bedrijfswagens, vanwege veel redenen, die ik niet uit de doeken ga doen.
De dingen die je aanhaalt, kunnen wel mee argumenteren in mijn beslissing, maar eigenlijk is een 2dehands een risico. En ik weet niet of ik een wagen zou laten staan door de staat van de lak, tenzij het echt wel te is.
Zo heb ik serieus kunnen onderhandelen voor onze allroad. Was van een zaakvoerder van 3 kuisfirma's, maar de wagen was binnen en buiten niet proper, maar ook niet slecht. Dus heb ik er 2k afgedaan, en dan binnen gestoken bij iemand die hem volledig onder hander genomen had voor 1/4 ervan. Iedereen dacht dat het een nieuwe was.... en voorlopig blijft hij nog gaan de wagen. Laat ons hopen dat dat nog enkele jaren kan duren.Als ik bij een tweedehandshandelaar kom die mij het klassieke verhaal vertelt dat er altijd door een vrouw mee gereden is en bla bla bla dan krijg ik al argwaan. Zeker als die wagen dan nog is 4 jaar oud is en 120 of 150 000 km heeft en alle opties van een fleet-pack
Ik moet wel toegeven dat ik niet de uitzonderlijke gave heb van bjorncoupe die alleen maar door naar een wagen te kijken kan zien wie de wagen betaald en daar dan ook nog is onmiddellijk mee weet hoe daar mee gereden wordt
Mij zou het helemaal niet verbazen dat deze A3 door de wasstraat is gereden en hier en daar wel is een krasje heeft. Dat heb je nu eenmaal met een wagen die gebruikt wordt waarvoor hij gemaakt is en dat is rijden. 100 000 kilometer op 2 jaar zonder een krasje en elke week met de hand wassen, dat is gekkenwerk, eigen wagen of bedrijfswagen maakt dan niks uit'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichteneerste modellen en eerste nieuwe motoren altijd mijden zeker?....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk BerichtenNiet mee akkoord. 'k Zie niet in waarom dat nodig zou moeten zijn? Elke constructeur is verplicht z'n wagens uitvoerig te testen. Dat is het nadeel van veel Europese wagenfabrikanten de wagens zitten nokvol elektronica die op termijn nog niet lang genoeg getest is. Honda brengt binnenkort de 1.6 i-DTEC diesel op de markt. Het is laat omdat het gros van de autoconstructeurs als een 1.6 diesel op de markt heeft, maar ik ben er zeker van dat die motor enorm goed zal getest zijn. Japanse autoconstructeurs kampen soms ook met problemen en moeten terugroepacties doen op hun wagens, maar een Japanse wagen is misschien minder mooi maar de betrouwbaarheid is stukken hoger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenJe noemt daar dan ook één van dé constructeurs op het vlak van betrouwbaarheid en sterke motoren. Anderzijds kunnen de meeste Japanse diesels (ik spreek niet over de nieuwste generaties) niet tippen qua verbruik en performance aan de Duitse diesels. De Japanse merken zijn ook een pak later met de ontwikkeling van dieselmotoren begonnen.
Comment
-
OK, zaterdag gaan zien en het was een teleurstelling.
We belden met de vraag of we eens met de wagen mochten rijden, omdat ik toch eens wou weten wat het was om 105pk te hebben.
Ik heb welgeteld 50m kunnen rijden, op de parking, er waren geen nummerplaten.
Vervolgens goed naar de wagen gekeken, op zich niks mis mee, alleen waren de opties die hij vertelde, eigenlijk niet aanwezig.
Weer tijd en km verloren ... we zoeken verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk BerichtenDat ontken ik niet. Qua verbruik, prestaties en uitstoot staan de Europese constructeurs een stap voor. Het feit dat er een 2.2 in veel Japanners zit houdt de consument ook tegen. Mazda heeft nu haar befaamde Skyactiv technologie geïntroduceerd in de CX-5 en in de nieuwe Mazda 6 en in de toekomst wordt die lijn vermoedelijk ook naar de kleinere modellen toe doorgetrokken met lichtere diesels.
Ik moet eerst nog zien of al die nieuwigheden zoals bij Mazda zo veel zuiniger zijn. Ze geven daar bijvoorbeeld een belachelijk laag verbruik op maar wanneer ik op spritmonitor kijk naar het verbruik van de eerst Skyactiv-diesels ben ik echt niet onder de indruk...
Zo ook voor zo'n 1.6TDI, die motoren zijn echt niet spectaculair veel zuiniger dan de oudere VAG motoren.
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenOK, zaterdag gaan zien en het was een teleurstelling.
We belden met de vraag of we eens met de wagen mochten rijden, omdat ik toch eens wou weten wat het was om 105pk te hebben.
Ik heb welgeteld 50m kunnen rijden, op de parking, er waren geen nummerplaten.
Vervolgens goed naar de wagen gekeken, op zich niks mis mee, alleen waren de opties die hij vertelde, eigenlijk niet aanwezig.
Weer tijd en km verloren ... we zoeken verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk moet eerst nog zien of al die nieuwigheden zoals bij Mazda zo veel zuiniger zijn. Ze geven daar bijvoorbeeld een belachelijk laag verbruik op maar wanneer ik op spritmonitor kijk naar het verbruik van de eerst Skyactiv-diesels ben ik echt niet onder de indruk...
Zo ook voor zo'n 1.6TDI, die motoren zijn echt niet spectaculair veel zuiniger dan de oudere VAG motoren.
Verbruik = vermogen dat je gebruikt gedurende tijdspanne. Daarom verbruik je meer bij sneller rijden, meer optrekken, veel wrijvings en aandrijfverlies bij ouwe techniek. Maar de bezuiniging stopt ooit als men op dezelfde manier en snelheid rijdt. Wet van de verminderde winst.
Comment
Comment