Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Saab 9-3 1,9 tid vector

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop Saab 9-3 1,9 tid vector

Hallo,

Ik heb even wat advies nodig over de aankoop van een nieuw voertuig.

Ik heb een grote interesse in volgende wagen :

Saab 9-3 1.9 TID Vector

bouwjaar : januari 2008
    Km : 119.000
    prijs : 10.000 euro

opties :
    • ABS
    • Airbag bestuurder
    • Airbag passagier
    • Airconditioning
    • Leder bekleding
    • Radio/CD
    • Stuurbekrachtiging
    • Electrische ruiten
    • Lichtmetalen velgen
    • Electrische zetelverstelling
    • Centrale vergrendeling
    • Mistlampen
    • Navigatiesysteem
    • Automatische klimaatregeling
    • Zij-airbags
    • Zetelverwarming
    • Cruise Control
    • Parkeersensor
    • Boordcomputer
    • Electronic Stability Program
    • Met onderhoudshistorie
    • Niet-rokersvoertuig
    • Sportpakket
    • Multifunctioneel stuur
    • Dagrijlichten
    • Sportophanging
    • Sportzetels

mijn vragen zijn de volgende :

- Zou je de dag van vandaag nog een saab aankopen, vooral omdat saab zelf niet meer bestaat en ik niet binnen 2 jaar met een versleten onderdeel wil zitten die niet meer verkrijgbaar is
    - Voor deze wagen is de prijs aanneembaar of ligt die te duur?
    - Distributieriem is niet vervangen geweest hoelang kan ik er dan eventueel nog mee rijden alvorens ik deze wel dien te vervangen en zijn deze riemen dan nog makkelijk te verkrijgen.

Ik moet binnen de maand een auto ter beschikking hebben en het is de bedoeling dat ik er zeker 5 jaar mee zal rijden (als ik dit geluk heb natuurlijk)

Alvast bedankt voor jullie eerlijke reacties

Met vriendelijke groet!

De Saab 9-3 is onderhuids een Opel Vectra (C). Nadien is dit model Saab ook verkocht geweest als Cadillac BLS. Dus je zal over 2 jaar nog altijd wel voldoende onderdelen vinden om deze wagen in circulatie te houden. De motor is zelfs een Fiat blok dat in ik weet niet hoeveel modellen geleverd is.

De distributieriem zou ik wel zo snel mogelijk laten vervangen.

Komt deze wagen van bij een handelaar of is dit een particuliere wagen?

Comment

Die komt van een handelaar. Ik krijg er standaard 1 jaar garantie op, zoals wettelijk bepaald denk ik.

Die vertelde me wel dat de distibutieriem nog niet direct zal moeten vervangen worden rond de 140.000 wel.
      Ik moet wel nageven de wagen is wel mijn ding, maar zelf heb ik niet genoeg ervaring met Saab om daarover een uitspraak te kunnen doen.
      Ik zal hem vooral benuttigen om iedere dag (autostrade) naar het werk te rijden en dat is een slordige 100 Km op en af.

Comment

Fiat motoren zijn eigenlijk veel beter dan vele denken,dus dat zou me nu niet beangstigen aan deze wagen,ook de veiligheid is wel ok,gezien dat zowat het enige is dat Saab zelf heeft aangepast. Maar dan komen we wel op het grote minpunt: hij rijdt als een Opel Vectra,en dat is in dat segment een beetje het minste qua stuurgedrag
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Fiat motoren zijn eigenlijk veel beter dan vele denken,dus dat zou me nu niet beangstigen aan deze wagen,ook de veiligheid is wel ok,gezien dat zowat het enige is dat Saab zelf heeft aangepast. Maar dan komen we wel op het grote minpunt: hij rijdt als een Opel Vectra,en dat is in dat segment een beetje het minste qua stuurgedrag
          Qua comfort zit het dan wel weer goed. Ik heb mijn 9-3 bijna 1 jaar, en heb het me nog geen dag beklaagd aangezien hij veel autostrade gaat doen, maakt het stuurgedrag niet zoveel uit, autostrade = rechtdoor rijden
          Onderdelen zijn er nog genoeg in omloop, dus geen paniek.

+ comfort
          + veel auto voor weinig geld

- onderdelen zijn stevig geprijsd ( maar daarvoor heb je als oplossing --> internet + zoekfunctie )
          - bouwkwaliteit is nogal, hoe zal ik het zeggen .. "losjes"

De prijs die je vermeld is wel oké, maar ik denk dat je beter kan doen. Bij Saab is er een vaak een zeer groot prijsverschil tussen particulier & dealer
          Last edited by ; 26/01/2013, 14:18.

Comment

Ik ben van plan zoiezo nog eens contact op te nemen met de verkoper om eventueel te regelen dat voor de prijs ook nog de distributieriem kan vervangen worden.
            Wat me het meest doet twijfelen is vooral de prijs ten opzichte van de kilometers. Zo vind ik eenzelfde model met 50.000 km voor 3000 euro meer, maar 13000 euro is dan net iets teveel voor mij.
            Wat het voordeel is met een dealer is natuurlijk de garantie en ook het onderhoud voor verkoop, maar je kan natuurlijk ook piraten hebben die niet zo eerlijk zijn natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raz3rt Bekijk Berichten
              Ik ben van plan zoiezo nog eens contact op te nemen met de verkoper om eventueel te regelen dat voor de prijs ook nog de distributieriem kan vervangen worden.
              Wat me het meest doet twijfelen is vooral de prijs ten opzichte van de kilometers. Zo vind ik eenzelfde model met 50.000 km voor 3000 euro meer, maar 13000 euro is dan net iets teveel voor mij.
              Wat het voordeel is met een dealer is natuurlijk de garantie en ook het onderhoud voor verkoop, maar je kan natuurlijk ook piraten hebben die niet zo eerlijk zijn natuurlijk.
              Gaat het hier over een voormalig Saab-dealer? of iemand die alles verkoopt wat hij tegenkomt? Want bij zo iemand vind ik het begrip "garantie" maar iets relatief. Hetzelfde geldt voor het onderhoud voor verkoop. Meestal kunnen verkopers dit veel beter verwoorden dan wat het eigenlijk is.

klein onderhoud bij saab kost +- € 170
              Groot onderhoud (distributie enzo) zal tegen de € 800 zijn.

Als voorbeeld geef ik dan dit:
              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Het kost evenveel, maar wel met 40.000 km minder op de teller + aangezien het om een particulier gaat, zal er gerust nog iets van de prijs kunnen. Je hebt dan wel geen garantie ..
              Last edited by ; 26/01/2013, 15:01.

Comment

Het gaat hier om een dealer die volgens dat ik zie nogal veel in stock heeft staan van andere wagens ook + het ligt op 150 km van men deur dus is het niet direct heel interessant om mijn garantie en 1e onderhoud daar te laten doen...

Inderdaad die heb ik ook zien staan op autoscout maar ik heb het misschien vergeten erbij te plaatsen ik ben weldegelijk opzoek naar de sportieve versie (vector) Het interieur is iets aangenamer naar mijn mening. Het is moeilijk om wat af te wachten enzo zeker omdat ik de wagen zeker binnen de maand moet kunnen hebben daar ik dan begin op mijn nieuwe job en ik nu nog met een firma-wagen rij op mij huidige job.

Comment

Ik zou captain Slow volgen mijn zijn advertentie (Saab 93). En ik zou daar 9000 euro op bieden (+ eisen van blanco keuring, VAB keuring). Kan je de stoelen van die vector niet elders nog vinden om ze nadien te laten naplaatsen?
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    Ik heb met beide gereden, en de Saab rijdt niet als een Vectra. De ophanging is significant anders. Dito voor de bodemplaat die door Saab zo vertimmerd was dat de onderbouw technisch niet door de Opelfabrieken in elkaar geschroefd kon worden. Maar als 't over weggedrag gaat, heeft de diesel wel een nadeel tov. de benzine: meer onderstuur bij langere bochten. Geloof me, ik heb nooit moeite gehad om een Dreier met vergelijkbare motorisatie bij te houden in de bochten. Wel in tegendeel, maar dat is misschien omdat ik mijn bochten ken .

Ik ben wel een koele minnaar van het Fiat-blok. De waterpomp is echt een zwak punt...
                    Last edited by ; 27/01/2013, 00:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raz3rt Bekijk Berichten
                      Het gaat hier om een dealer die volgens dat ik zie nogal veel in stock heeft staan van andere wagens ook + het ligt op 150 km van men deur dus is het niet direct heel interessant om mijn garantie en 1e onderhoud daar te laten doen...

Inderdaad die heb ik ook zien staan op autoscout maar ik heb het misschien vergeten erbij te plaatsen ik ben weldegelijk opzoek naar de sportieve versie (vector) Het interieur is iets aangenamer naar mijn mening. Het is moeilijk om wat af te wachten enzo zeker omdat ik de wagen zeker binnen de maand moet kunnen hebben daar ik dan begin op mijn nieuwe job en ik nu nog met een firma-wagen rij op mij huidige job.
                      De Vector is geen sportievere versie. Toch niet als het een Belgisch model is, in Nederland kan dat soms afwijken. 't Is wel ietsje sjieker afgewerkt, maar als je iets fysiek sportiever wilt moet je een exemplaar met een Aero-onderstel hebben: kortere veren (2 cm), veerpootbrug, grotere remschijven. Het hoeft daarom nog geen Aero te zijn, gewoon het onderstel doet al wonderen.

Comment

Intressant topic.
                        Ik ben ook aan het zien om misschien een Saab 9-3 te kopen als vervanger voor de C4.

Het zou in mijn geval wel gaan om een 1.9 TTID (180pk) uit 2010.

Wat de onderdelen betreft zou ik mij ook geen zorgen maken, die zijn er echt nog wel genoeg te krijgen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iTsMeNi Bekijk Berichten
                          De Saab 9-3 is onderhuids een Opel Vectra (C). Nadien is dit model Saab ook verkocht geweest als Cadillac BLS. Dus je zal over 2 jaar nog altijd wel voldoende onderdelen vinden om deze wagen in circulatie te houden.
                          En heb je een heel goede breker voor bij a'pen: http://www.op-art.be/

Comment

Hallo, leuk topic, ik heb 5 jaar saab gereden en ben daar altijd zeer tevreden over geweest. ik heb recent mijn saab 93 TTID aero verkocht met wel een klein beetje pijn in het hart maar ja, de wagen had al 140000km en wenste hem te verkopen omdat ik terug iets recenter wil, hoe je het draait of keert, hoe meer kilometers hoe meer onderhoud nodig... de eerste saab was een vector 150 pk en heb bij deze de motor getuned. daarna had hij vlotjes 180 pk en was echt zalig om mee te rijden. dan de aero gekocht en ook getunend van 180 naar 206 pk en 450nm, ook een bommetje dan! beiden wagens diesel wel te verstaan? Voordeel is heel veel koppel al reeds van 1000rpm.. maar eens naar de 3000rpm komt het ni echt meer... als je graag toeren maakt kijk dan mss voor een benzine aero? OK als het is voor veel autostrade doe dan de diesel. onderdelen en reparatie nooit problemen gehad. Stukken zijn altijd voorhanden.
                            Jammer dat saab nimeer bestaat eigelijk want ik vind dat er vandaag de dag geen ander merk bestaat die zo goed prijs en kwaliteit in evenwicht kan brengen echt zonde!!!

Comment

ik vind 10000 teveel voor die wagen, moet rond de 8K kunnen

Comment

Wat vinden jullie van 19500 euro voor een 9-3 1.9 TTID (180pk) Aero TX Edition, 78000 km, 07/2010.
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Wat vinden jullie van 19500 euro voor een 9-3 1.9 TTID (180pk) Aero TX Edition, 78000 km, 07/2010.
                                  is een zeer mooie wagen en de prijs zou zeker niet teveel zijn indien saab nog zou bestaan. Nu zou ik denken dat die prijs echt wel wat teveel is. Hangt er wel vanaf uiteindelijk wat je ermee van plan bent. Als je echt zeker bent dat je met die wagen heel lang wil rijden is het nog te overwegen... als je iemand bent die na enkele jaren een andere auto wil dan is de prijs teveel want je komt echt niet snel van een saab vanaf... is mijn ervaring alvast.... Voor mij staat of valt de aankoop dus met de restwaarde die de auto ng heeft. natuurlijk is dat onbelangrijk indien je met deze auto wil rijden tot hij uit elkaar valt...kijk eens wat je voor die prijs hebt bij andere merken? ik zoek veel in duitsland en rond de 20000 euro heb je al mooie audi's die veel recenter zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    te duur vind ik persoonlijk. Dat is geld waar je een BMW 3, Merc C of Audi A4 voor kan vinden. Ik vrees trouwens ook voor de restwaarde van een dergelijke wagen.

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Da Saab komt van een nieuwprijs van 40000 euro.

Ik heb nog geen andere wagen gevonden, aan dezelfde prijs met dezelfde opties die de Saab allemaal heeft.
                                      En aan die prijs zal nog wel iets af te doen zijn (hoop ik) als het zo ver zou komen dat ik hem zou kopen.

Nu ja, ik ken niks van de waarde van een Saab, vandaar dat ik wel wat meer informatie zoek.
                                      Last edited by knight-rider; 27/01/2013, 23:48.

Comment

Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je zoekt. Wil je een Saab omdat Saab je aanspreekt. Of bevalt de Saab je omwille van alle toeters en bellen?

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                        X