Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht Mercedes Vito 109 cdi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gezocht Mercedes Vito 109 cdi

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een mercedes vito 109 cdi met 95 pk.

Nu heb ik zelf al wat site's afgelopen maar graag zou ik u menig ook weten.

Wagen moet lichte vracht zijn en trekhaak hebben.
    Een combinatie met zo weinig mogelijk kilometers en kostprijs.

Zijn er gekende problemen met deze wagen?
    En wat zijn normale haalbare kilometerstanden met dit model?
    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
    2015 Golf 7 GTD

Veel motorproblemen, olielekken en vooral roest is een merde bij Vito's

Comment

En nu van iemand die zijn ervaringen niet van google afleest:

Roest op de nieuwere vito's (na 04') komt praktisch niet meer voor (enkel bij slecht herstelde ongevalschade oid). Indien je bij de om646 motor blijft ga je niet veel problemen kennen. Waterpomp durft wel eens breken bij hogere kmstanden (200k +) en riemspanners zijn ook af en toe aan vervanging toe. Olielekken etc komen niet meer voor dan bij andere reeksen/modellen. Lekke intercoolerdarmen kan je ook wel eens voorhebben.
      Qua kmstanden: we hebben er een heel aantal lopen met 300K+, en een stuk of 5 met 500k.

Die problemen die Bud Wijzer hierboven aanhaalt is vooral van de vorige reeks, w638. Blijf wel bij de 95 pk versies, iets nieuwere motor dan de 88pk's.

Comment

Bud Wijzer, heeft zelf een Vito gehad, ;-), dus geen google nodig gehad.
        Wel een w638 moet ik toegeven.
        Hoefsmid die bij me komt, heeft er 2 versleten, met dezelfde problemen.

Als je imo een degelijke "camionette" wil, ga dan voor een T5 of zelfs een Vivaro

Comment

Ik zou niet niet voor een Vito gaan . Bied totaal geen meerwaarde.

Comment

Ben gewoon aan het rondkijken in die klasse. Wat denk je van een renault traffic dan?
            Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
            2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
            2014 Golf 7 R ---> Verkocht
            2008 BMW E91 335i --> Verkocht
            2015 Golf 7 GTD

Comment

Renault traffic of Opel Vivaro zijn dezelfde.
              Ik heb met de vivaro goede ervaringen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Bud Wijzer, heeft zelf een Vito gehad, ;-), dus geen google nodig gehad.
                Wel een w638 moet ik toegeven.
                Hoefsmid die bij me komt, heeft er 2 versleten, met dezelfde problemen.

Als je imo een degelijke "camionette" wil, ga dan voor een T5 of zelfs een Vivaro
                Je zegt het zelf, een W638. Kort gezegd: Je hebt 0.0 ervaring met het type waarvan de TS spreekt.

Over de opel vivaro: 2.0 heeft problemen met injectoren. Achterste remschijven zijn nogal duur (rollagers zijn geintegreerd in de schijven) en ze lusten graag een ophangings- en stuurgewrichtje. Airco condensor durft ook wel eens te falen. Anders zijn het wel behoorlijk goede bestelwagens. Heb in de garage er wel nooit gezien met meer dan 250k, merendeel werd afgeschreven wegens grotere kosten.

@ Blackhorse, geeft idd geen meerwaarde. Kijk eens naar de 2dehandsprijzen van Vivaro, Trafic en Vito op de duitse markt bv... 1 pot nat qua prijzen

Comment

ik ken nog steeds alleen eigenaars (3) die wel tevreden waren over hun w638

heb de horror gelezen op internet, dat wel

Comment

ben in bezit van een 638 uit 1996 met 290.000 ,moet zeggen geen problemen
                    glansrijk door alle keuringen,rij door heel nl elke dag
                    of heb ik dan zoveel geluk????

Comment

Working...
                    X