Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cardoen, Dex etc ..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cardoen, Dex etc ..

Zelf zou ik een nieuwe of tweedehands wagen altijd kopen bij een officiële dealer van het merk. Toch zie je en hoor je dat bedrijven zoals Cardoen en Dex riante kortingen geven op nieuwe of jonge tweedehands wagens die de officiële dealer niet kan geven zelfs niet met salonpromoties.

Ik wil wel eens weten wat de mensen hun ervaring is met deze autohandelaars. Een grote korting krijgen op een wagen is allemaal mooi maar hoe zit dat met de dienst naverkoop, onderhoud op lange termijn enz? Ben eens benieuwd naar de meningen.

Dergelijke bedrijven kopen grote partijen nieuwe auto's op van overal in Europa, dikwijls van faillissementen en dergelijke. Nieuwe wagens zijn inderdaad goedkoper dan bij een officiële merkdealer maar denk maar niet dat ze hun broek eraan scheuren. Ze zijn ook niet ongelofelijk veel goedkoper.

Ik ken iemand die bij Dex een jonge tweedehandswagen heeft gekocht. Garantie en onderhoud mocht gebeuren in een garage naar eigen keuze.

Comment

Mijn vader heeft vorige week bij cardoen een nieuwe Kia Ceed gekocht. Prijsverschil met Kia (weliswaar op carconfigurator) meer dan 5000 euro. Ik kan niet geloven indien hij naar de concessie zelf geweest zou zijn hij meer dan 5000 euro korting zou hebben gekregen. Verschil is Kia geeft 7 jaar garantie , cardoen slechts 2. Voor 330 euro extra heeft mijn vader nu 5 jaar garantie op de wagen, onderdelen, uren etc inbegrepen. Hij heeft eveneens 1 jaar pechverhelping gekregen. Over de aflevering en de service geen klagen, alles zeer vlot verlopen.
      Nieuwe auto's bij cardoen zijn zoals Diabolic zeggen 9/10 ingevoerde auto's. Enigste minpunt is als je u nummerplaat snel wil moet je zelf even naar DIV u roos papier gaan afgeven. Wij zijn op maandag naar Cardoen de papieren gaan halen, --) verzekering --) DIV en dinsdag werd de plaat geleverd. Woensdag rijden.

Comment

Ik mag mijn wagen ook ophalen bij Dex. Die zijn toch meestal iets goedkoper dan Cardoen (ze verkochten hetzelfde merk en model, maar wel 1500 EUR duurder). De wagens zijn import wagens van andere goedkopere EU landen, daarom is er bijv geen originele garantie meer, maar heb je wel 1 of 2 jaar fabrieksgarantie.
        Ik heb geen klachten over Dex. Enkel die rijklaar kosten mochten wat minder zijn vond ik, ze rekenen 170 EUR aan om je auto rijklaar te maken (nummerplaat vooraan, fluo vestje, brandblustoestel, driehoek en schoonmaak kosten terwijl er bij een nieuwe wagen geen schoonmaakkosten zijn).
        Over Cardoen lees ik ook positieve verhalen. Als je snel je klanten contacteert en vriendelijk bent, en je alles correct en vlot afhandelt, dan kan eigenlijk zo'n winkel niet veel verkeerd doen he. Die mensen moeten geen technische problemen oplossen, want dat is voor de dealer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
          Ik mag mijn wagen ook ophalen bij Dex. Die zijn toch meestal iets goedkoper dan Cardoen (ze verkochten hetzelfde merk en model, maar wel 1500 EUR duurder). De wagens zijn import wagens van andere goedkopere EU landen, daarom is er bijv geen originele garantie meer, maar heb je wel 1 of 2 jaar fabrieksgarantie.
          Ik heb geen klachten over Dex. Enkel die rijklaar kosten mochten wat minder zijn vond ik, ze rekenen 170 EUR aan om je auto rijklaar te maken (nummerplaat vooraan, fluo vestje, brandblustoestel, driehoek en schoonmaak kosten terwijl er bij een nieuwe wagen geen schoonmaakkosten zijn).
          Over Cardoen lees ik ook positieve verhalen. Als je snel je klanten contacteert en vriendelijk bent, en je alles correct en vlot afhandelt, dan kan eigenlijk zo'n winkel niet veel verkeerd doen he. Die mensen moeten geen technische problemen oplossen, want dat is voor de dealer.
          Schoonmaak kosten zijn er wel,ook nieuwe wagens worden *gekuist* of het veel goeds doet is een andere vraag maar het is er wel.
          Auto's (althans mijne ) kwam binnen met allemaal piepschuimstukken op de lak,zetels vol palstic,dash eveneens.
          Deze moeten ze ook verwijderen en valt onder die *kosten* mede.
          Rijklaar kosten waren bij mijn astra ook rond de 170 overigens.

Comment

Het is de eerste keer dat ik lees dat er rijklaar kosten worden gerekend in België. In Nederland is het een zeer gangbare praktijk en daar rekenen ze nog een pak meer dan de bedragen die ik hier lees.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krzystof Bekijk Berichten
              Ik kan niet geloven indien hij naar de concessie zelf geweest zou zijn hij meer dan 5000 euro korting zou hebben gekregen. Nieuwe auto's bij cardoen zijn zoals Diabolic zeggen 9/10 ingevoerde auto's.
              Ik geloof dat wel : configureer uw wagen met die configurator en vraag in eender welke Kia-garage de prijs die je betaalt met de korting eraf.
              Het grote voordeel bij die dealer is dat je toch nog alles zelf kan kiezen : kleur , opties , motor , enz.....

Heb ook al gelezen dat die auto's van Cardoen niet de "nieuwste" modellen zouden zijn.....maw nu ga je peren met citroenen vergelijken.

@Nrplaat : als ge bij uw verzekering nieuwe platen vraagt , dan hebt ge ze meestal al de dag erop in de bus steken...of zelfs bij diegene waar je de auto gekocht hebt .

Bij Opel zijn er idd ook van die kosten die ze erbij lappen : driehoek + fluo-hesje....149 € dacht ik zelfs , als je erop staat om dit niet te nemen doen ze het van de prijs af ..en krijg je het ook niet vermoed ik. (maar is het niet verplicht om een auto af te leveren met zulke setjes ? )
              Bij mijn Renault zat dit er standaard bij .

@afleverkosten : bij mijn weten is dit nog niet van toepassing als je een wagen bij een merkgarage koopt (dealer) . "Dex" is volgens mij geen officiële dealer en krikt zo zijn kosten omhoog . Moest ik een wagen daar kopen en ze komen bovenop de prijs nog af met die "afleverkost" , dan mogen ze hem houden .

@onderhoud : eens ge een auto gekocht hebt ben je toch vrij om te kiezen waar je op onderhoud gaat ?
              Als ge de garages moet geloven dan doen ze al bijna verlies op een nieuwe auto en moeten ze het vooral hebben van het onderhoud...

@korting : stockwagens van bvb Opel gaan ook de deur uit met een serieuze korting als ge het mij vraagt.

Comment

het moest nu lukken dat bij cardoen de ceed in 6 verschillende kleuren beschikbaar was en wel degelijk het laatste nieuwe model

betreffende de nummerplaat hebt u gelijk alleen dat deze auto's ingevoerde wagens zijn en dan gaat dat NIET. Het gaat natuurlijk altijd doch kan de verzekering deze niet online inschrijven en bijgevolg sturen zij het roze formulier met de post op, zoizo minstens +1 dag en dan nog de tijd eer bij DIV de papieren behandeld worden.

conclusie : een ingevoerd voertuig laten inschrijven dmv u roos papier op te sturen tel maar gerust 1 week eer ge u nummerplaat hebt

maw ik heb de peer vergeleken met een peer

ps: rijklaar kosten bij ons pa was 99 euro waaronder ook voorste nummerplaat, brandblusser ehbo fluo driehoek etc

Comment

Laat die "U" maar achterwege hoor

Mijn nummerplaat zat ook nog in de aankoopprijs + driehoek + brandblusser+ehbo.....

En waren die 6 ceed's ook exact hetzelfde uitgerust ??

Comment

Bij Cardoen kan je goede zaken doen. Maar ook slechte.
                    Kwestie van een concrete offerte van een dealer te vergelijken met de prijs bij hen.
                    Soms zijn het overjaarse stockmodellen, soms zijn het nieuwe wagens, soms zijn het nieuwe wagens met een daginschrijving.
                    Wagen per wagen bekijken is de boodschap.

Bij ons is de regel dat de wettelijke kit (brandblusser, fluo, driehoek & EHBO) in de prijs inbegrepen is.
                    Kentekenplaat achter kost € 30 en is niet in de prijs inbegrepen.
                    Kentekenplaat voor kost € 20 en is niet in de prijs inbegrepen.

Comment

Bij Cardoen kan je goede zaken doen. Maar ook slechte.
                      Kwestie van een concrete offerte van een dealer te vergelijken met de prijs bij hen.
                      Soms zijn het overjaarse stockmodellen, soms zijn het nieuwe wagens, soms zijn het nieuwe wagens met een daginschrijving.
                      Wagen per wagen bekijken is de boodschap.

Bij ons is de regel dat de wettelijke kit (brandblusser, fluo, driehoek & EHBO) in de prijs inbegrepen is.
                      Kentekenplaat achter kost € 30 en is niet in de prijs inbegrepen.
                      Kentekenplaat voor kost € 20 en is niet in de prijs inbegrepen.

Cardoen verkoopt meestal wagens afkomstig uit andere EU-landen.
                      Niets mis mee, want fabriekswaarborg heb je altijd.
                      Je moet de wagen dan wel manueel laten inschrijven.

Comment

uiteindelijk zijn de wagens ook niet echt hetzelfd als je een nieuwe koopt hoor. Vaak zijn er onvakundig ingebouwde accesoires gezien de wagens van een andere markt komen. Ook hun tweedehands wagens hebben een dubieuze origine.
                        ik zou zelf nooit bij een dergelijke firma een wagen kopen.
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik ben zelf ook geen voorstander van Cardoen. Zoals al meerdere forummers geschreven hebben, koopt cardoen vaak een lot auto's (vaak auto's einde reeks, failissementen,...) op. Door grote loten te kopen doen ze uiteraard ook koopjes. Lange tijd geleden was er zo eens een lot Astra's voor de Turkse markt (ben niet zeker). Die auto's hadden toen geen airco, geen radio cd,... Er werden ooit ook auto's verkocht die een verkeerde tint van kleur hadden... Er was bij de spuiterij iets misgelopen (ook opel???)... Cardoen vergelijkt nogal makkelijk prijzen op compleet verkeerde manier... Zo vgl ze bijvoorbeeld auto's met weinig kms bij hun in de showroom met compleet nieuwe wagens bij een officieel dealer zonder de gebruikelijke kortingen. Potentiële kopers zien direct in flashy kleuren zoveel % korting en ze zijn verkocht... Van tijd tot tijd spring ik eens binnen bij Cardoen maar om eerlijk te zijn heb ik er nog niet vaak koopjes gevonden...
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                            Ik ben zelf ook geen voorstander van Cardoen. Er werden ooit ook auto's verkocht die een verkeerde tint van kleur hadden...
                            Mijn (net nieuwe) auto heeft ook wel wat "verkeerde tint" hoor . 't Is dat het een grijze metaalkleur is en dat schijnt nogal moeilijk te zijn om echt goed te spuiten......ik weet zeker dat als ik dit ter sprake breng dat ze gaan zeggen dat dan "binnen de tolerantie" valt oid

Hoe vuiler de auto is , hoe minder ge ervan ziet natuurlijk
                            Ik stoor me er niet aan hoor , het valt mij waarschjnlijk meer op dan bij iemand anders , ik ga m'n auto er niet minder mooi van vinden....

Ik had dit zelfs al gezien in de showroom en het eerste wat de verkoper zei was dat dit kwam door het kunstlicht

Comment

Heb je foto's waarop je dit kan zien? Is het een kleurverschil op 1 paneel of heel de auto?
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                Heb je foto's waarop je dit kan zien? Is het een kleurverschil op 1 paneel of heel de auto?
                                Ik heb het vermoeden dat dit over heel de wagen is .....
                                Heb het daarstraks ff aangehaald bij een kennis en die zag er eigenlijk niets van ........tenzij ik het zei nadien , en dan zag ze het ook in lichte mate
                                'k Zal het eens vragen aan een paar collega's in daglicht en vragen wat ze van de kleur vinden.......en als ze niks zien zal ik vermelden dat ik er wolkjes in zie en dan nogmaals hun mening vragen

Comment

Ik heb een kennis die een alfa 147 gekocht heeft bij Cardoen. Bleek later bij de garage dat hij één van de enigste alfa 147's had met roetfilter in België. Waarmee hij dus ook problemen heeft gehad hèhè

Ik weet bijv dat alfa's voor Griekenland enz. Veel minder opties en bekabeling hebben om achteraf nog zaken op aan te sluiten (stuurbediening, cruise control enz.)

Comment

Als je nu bij cardoen ne nieuwe hyundai, kia of toyota koopt die dus 5 en 7 jaar garantie hebben oorspronkelijk... Hoe wordt dit geregeld? Cardoen promoot betalend 7 jaar, maar dat is ook niet de bedoeling, denk ik dan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                      Als je nu bij cardoen ne nieuwe hyundai, kia of toyota koopt die dus 5 en 7 jaar garantie hebben oorspronkelijk... Hoe wordt dit geregeld? Cardoen promoot betalend 7 jaar, maar dat is ook niet de bedoeling, denk ik dan...
                                      Niemand?

Comment

ik heb dat voor onze pa zenne kia ook gevraagd, bij cardoen is het twee jaar en 350 euro voor 3 jaar extra. Ik heb dat ook gezegd dat Kia 7 jaar geeft en kreeg het antwoord : maar dan niet aan de aankoopprijs van bij cardoen

cardoen promoot 7 jaar in Belgie, weet niet dat dit in elk land zo is

zo als hierboven reeds vermeld de nieuwe wagens bij cardoen zijn ingevoerde auto's

Comment

Working...
                                        X