Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C2, zo slecht als er beweerd wordt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citroën C2, zo slecht als er beweerd wordt?

Hallo iedereen

Ik ben sinds een aantal weken geslaagd voor mijn theoretisch rijexamen en ben nu aan het zoeken voor een autootje. Het liefst wil ik een Citroën C2, is klein en zuinig in verbruik. Maar nu heb ik een aantal reviews gelezen en er lijkt precies altijd wel iets te schelen aan zo'n auto.

De auto van wie ik het zou overkopen heeft er laatst €400 kosten aan gehad aan allerlei kleine dingen. Er zit ook nog maar weinig km's op dus ergens kan het niet anders dan dat ik denk dat er van alles al is mis geweest met die auto.

Iemand ervaringen of meningen over deze auto? Het zou dan gaan over een model van 2005.

Bedankt!

Onze pa heeft er eentje van 7 jaar oud, een 1.1 benzine... Ik vind dat een verschrikkelijk autoke, met name de versnellingsbak en de zetels (0,0 zijdelingse steun). Maar de rest van de familie rijdt daar vreemd genoeg graag mee. Geen mechanische problemen mee gehad met de onze, maar ik weet niet welke motorisatie de wagen heeft die jij op het oog hebt.

Groeten

Niels

Comment

Kleine autotjes kan je met confort niet vergelijken met grotere varianten natuurlijk.
      Buiten dat ze wendbaar en handig zijn omdat ze klein zijn,word te productieprijs ook wel gedrukt in kleine wagentjes.
      Ik vind die c2kes wel leuke wagentjes eigenlijk,en de motoren die er inliggen zijn niet echt bekend erg slecht te zijn.
      Wij hebben zelf bv een psa blok rijden hier de 1.4 8 klepper (75 pk) prima blokje dat in zo een auto lekker fel kan optrekken kan ik zeggen.
      Heb zelf ook ervaring met de ET3 motor 1.4 16 klepper met 90 pk wel in een c4 coupe en hier ging ik wel vlot mee voorruit dus een c2 al helemaal.
      Die zijn blijkbaar wel bekend dat ze kunnen olie lekken aan de koppakking hoek vh blok (ook op lagere km standen,mijn begon op 71.000 km)
      1.6 hdi met 90/110 pk is al een blok dat een hele tijd loopt en ook als betrouwbaar word gezien .
      Dan heb je ook nog de 1.6 benzine motoren met 110 en 125 pk maar die vind ik al wel vrij zwaar in zo een kleine auto persoonlijk.
      1.6 hdi is wel een vrij ambetant blokje voor luchtfilter en dergelijke te vervangen (1.4 8 en 16 klepper is stuk makkelijker en 1.6 nog makkelijker).
      1.1 benzine heb ik ook nog niet meteen iets slecht gehoord en is ook veel vlotter te krijgen voor een c2 dan een zwaardere motor.
      1.1 en 1.4 (8 klepper) lijken mij vlot genoeg voor in een c2 en heb je een goed blok .

Comment

tis een mooie auto een c2

ik heb een vriendin, natalie die een zwarte heeft, ze rijdt er graag mee, vindt'em mooi en rijdt er intussen 8 jaar mee

Comment

nen C2: klein, ja. zuinig: nie overdreven. zeker nie zuinig voor z'n grootte.
          met dezelfde rijstijl kan een BMW met dubbel zoveel paarden even veel verbruiken.
          de opgegeven verbruikscijfers zijn vrij waardeloos. reken zeker 1-2 liter extra, 2-3 als je hele dagen in't stad rondrijdt.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikon2 Bekijk Berichten
            De auto van wie ik het zou overkopen heeft er laatst €400 kosten aan gehad aan allerlei kleine dingen. Er zit ook nog maar weinig km's op dus ergens kan het niet anders dan dat ik denk dat er van alles al is mis geweest met die auto.

Bedankt!
            400 euro aan auto noemt ge grote kosten? ga eens onderhoud laten doen bij dealer, dan zijt ge dat al bijna kwijt aan wisselstukken en werkuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichten
              400 euro aan auto noemt ge grote kosten? ga eens onderhoud laten doen bij dealer, dan zijt ge dat al bijna kwijt aan wisselstukken en werkuren
              Er staat: "aan allerlei kleine dingen" Kleine kosten die waarschijnlijk te vermeden waren als de auto iets meer kwaliteitsvoller gebouwd was geweest. En zoals ik al eerder zei staan er weinig km's op, als er op 70.000 km al van alles aan begint te schelen met zo'n auto houdt ik mijn hartje vast als de teller op 100k staat.

@Teus: welke kleine auto is er dan wel zuinig?

Ik heb van de koper nog geen reactie terug gehad alleszins, dus geen idee over welke motor het juist gaat. Ik hoop op de 1.1!

Comment

Ik ben zo eentje gaan testrijden toen mijn dochter pas haar rijbewijs had. Vond hem echt belabberd.
                Slechte remmen, bediening versnellingsbak liet veel te wensen over en over 't algemeen een heel "lichte" indruk.

Ik kocht in de plaats en Seat Ibiza die 2 jaar ouder was, maar heb er nog geen minuut spijt van.

Comment

Ik zou persoonlijk ook in een klasse hoger gaan shoppen. Zoek een corsa of clio. Ietsje groter maar zoveel meer auto.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Er staat: "aan allerlei kleine dingen" Kleine kosten die waarschijnlijk te vermeden waren als de auto iets meer kwaliteitsvoller gebouwd was geweest. En zoals ik al eerder zei staan er weinig km's op, als er op 70.000 km al van alles aan begint te schelen met zo'n auto houdt ik mijn hartje vast als de teller op 100k staat.

@Teus: welke kleine auto is er dan wel zuinig?

Ik heb van de koper nog geen reactie terug gehad alleszins, dus geen idee over welke motor het juist gaat. Ik hoop op de 1.1!
                    Dus omdat iemand 400 eur kosten heeft gehad denk je dat uw wagen ook zo gaat zijn ?
                    Mss heeft je vriendin wel met die auto gebrakt dat zal ze jou ook niet komen vertellen,maar wel op de auto steken (gebeurt ook vaak)
                    Verder moet je de vergelijking maken met zelfde type wagens binnen dit segment , types als clio en corsa vallen al eerder richting citroen c3.
                    Maar een corsa,clio of c3 hoeft natuurlijk ook geen straf te zijn lijkt mij.
                    En moest een wagen in zijn levensduur maar 400 euro kosten hebben,teken ik meteen voor !
                    Je bent aan een onderhoud dat geld al kwijt,laat staan zware kosten
                    Ik heb om mijn vorige wagen die ik 1 jaar in mijn bezit heb gehad (15.000 km)2006 een 10 voudig bedrag kunnen neerleggen(wagen had nog maar 71.000)
                    Zoiets is gewoon brute pech,dit kan zowel een citroen als een opel als een bmw als een alfa meemaken.
                    Er is geen enkel type/merk wagen dat je kan zeggen,die koop ik en heb ik nooit geen kosten aan.

Het is maar net wat je wil en wat je budget is,maar een stapje hoger hoeft niet veel duurder te zijn (c3,corsa,clio,206)
                    Last edited by ; 27/03/2013, 19:40.

Comment

een cit rijdt goed beter als een corso bvb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                        Dus omdat iemand 400 eur kosten heeft gehad denk je dat uw wagen ook zo gaat zijn ?
                        Mss heeft je vriendin wel met die auto gebrakt dat zal ze jou ook niet komen vertellen,maar wel op de auto steken (gebeurt ook vaak)
                        Verder moet je de vergelijking maken met zelfde type wagens binnen dit segment , types als clio en corsa vallen al eerder richting citroen c3.
                        Maar een corsa,clio of c3 hoeft natuurlijk ook geen straf te zijn lijkt mij.
                        En moest een wagen in zijn levensduur maar 400 euro kosten hebben,teken ik meteen voor !
                        Je bent aan een onderhoud dat geld al kwijt,laat staan zware kosten
                        Ik heb om mijn vorige wagen die ik 1 jaar in mijn bezit heb gehad (15.000 km)2006 een 10 voudig bedrag kunnen neerleggen(wagen had nog maar 71.000)
                        Zoiets is gewoon brute pech,dit kan zowel een citroen als een opel als een bmw als een alfa meemaken.
                        Er is geen enkel type/merk wagen dat je kan zeggen,die koop ik en heb ik nooit geen kosten aan.

Het is maar net wat je wil en wat je budget is,maar een stapje hoger hoeft niet veel duurder te zijn (c3,corsa,clio,206)
                        Het gaat om een auto die ik wil overkopen en die 400 euro was slechts het laatste jaar van onderhoud niet de hele levensduur. Het volledige onderhoudsboekje moet ik nog bekijken. Bon ik ga het mailtje van de koper even afwachten en het onderhoudsboekje eens goed door lezen. Maar als er elk jaar aan iets heeft gescheeld ga ik toch mooi passen. Met auto's moet je inderdaad chance hebben, maar als ik de reviews lees zijn er maar weinig mensen die chance hebben gehad met hun C2.

Iets groter als een C3 overweeg ik ook nog, maar ik vind het ergens gewoon te groot voor mij. Ik ga geen mensen meenemen en voor in de stad is het toch net iets onhandiger zo'n auto.

@bobo: en waarom?

Mijn budget is trouwens €3000 en een tweedehandse wagen, geen nieuw. Dat had ik er misschien bij moeten vermelden.

Comment

Het gaat om een auto die ik wil overkopen en die 400 euro was slechts het laatste jaar van onderhoud niet de hele levensduur. Het volledige onderhoudsboekje moet ik nog bekijken. Bon ik ga het mailtje van de koper even afwachten en het onderhoudsboekje eens goed door lezen. Maar als er elk jaar aan iets heeft gescheeld ga ik toch mooi passen. Met auto's moet je inderdaad chance hebben, maar als ik de reviews lees zijn er maar weinig mensen die chance hebben gehad met hun C2.

Iets groter als een C3 overweeg ik ook nog, maar ik vind het ergens gewoon te groot voor mij. Ik ga geen mensen meenemen en voor in de stad is het toch net iets onhandiger zo'n auto.

@bobo: en waarom?

Mijn budget is trouwens €3000 en een tweedehandse wagen, geen nieuw. Dat had ik er misschien bij moeten vermelden.
                          Heb zelf een citroen c4 coupe gehad en ofwel reed ik er alleen in ofwel 1 passagier naast mij.
                          Ik ben gewend grotere wagens te rijden,dus kleiner hoeft ook niet voor mij en rij 90% snelweg amper stad.
                          Verzekering zei me ooit,best een grote sterke kas en niet te zware motor en gelijk had ie wel.
                          Eerste ervaring met aquaplanning op een snelweg tegen de vangrail was ik blij dat de vectra een stevig kas had.
                          Maar ervoor reed ik dan weer met een 206 dus , ook weer beetje toeval.

Voor je budget zou ik toch ook een c3 en 206 overwegen zijn ook leuke bakjes voor NET dat tikkeltje extra confort.

Comment

Zal er zeker is naar kijken! Op gebied van veiligheid ga ik ook volledig akkoord met u, een goede neus en een goed achterste kan handig zijn just in case. Ik moet ook een stuk snelweg rijden, om dan naast zo'n gigantische vrachtwagen te rijden in een Aygo of C2 lijkt me een vrij angstaanjagende ervaring

Comment

De reden dat er veel miserie mee is, ligt volgens mij niet aan de auto. Een kleine, goedkope sportieve auto trekt een jong, mannelijk publiek aan, en de meeste van hen hebben net hun rijbewijs gehaald en denken alles te weten van auto's, rijden, wagenbezit,... echter doen ze dit niet, de meesten durven echt hard doorrijden hiermee, en dit elke keer ze ermee rijden. Dit is nu eenmaal niet zo goed voor een wagen, hou dan in je achterhoofd dat we hier spreken over een auto die nieuw de helft van een golfje kost. Maarja, de mensen verwachten natuurlijk dat dingen die goedkoper zijn minstens even goed zijn als dingen de duurder zijn en eeuwig meegaan ongeacht hoe ze ermee omgaan... vandaar de vele klachten volgens mij.
                              Ook gaan mensen sneller klagen dan goed schrijven op het internet, en er reden er veel rond...
                              Een vriend van mij heeft er zoeentje en heeft hem al twee keer perte totale gereden(1x Boom, 1x Lijnbus) door zulke acties, maar los van human error, nog geen enkel probleem mee gehad.

Leuk, klein sportief autootje, indien dit goed behandeld is, en verder goed behandeld wordt, zal je waarschijnlijk geen grote problemen tegenkomen. En de korte wielbasis is heerlijk om handrembochtjes mee te nemen in parkeergarages :p

Comment

400euro kosten vind ik nog goed meevallen.

Comment

Je moet het ook van de andere kant bekijken. Een auto die al veel kosten gehad heeft, geeft voor u weeral wat extra zekerheid . Met een corsa of clio op de snelweg rijden is geen probleem maar met zo een koekendoos als een C2 zou ik me eerlijk gezegd niet veilig voelen. Misschien moet je een auto ook op iets langere termijn bekijken. Je hebt binnen een jaartje of 2 mss wel extra ruimte nodig, of je verhuist, of verplaatsingen richting werk of...
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    een cit rijdt goed beter als een corso bvb
                                    Comfortabeler wel, maar 'k vind mijn Corsa C plezanter om mee te rijden te rijden dan m'n vriendin haar C3 hoor
                                    In die C3 is alles zo 'licht' vind ik, stuurgevoel, door de versnellingen gaan... Zeker bij het schakelen heb ik schrik om die versnellingspook af te breken

Comment

ik sta nu niet bekend voor mijn zachte rijstijl maar van de C3 van de vrouw indertijd is toch nooit iets afgebroken
                                      Stuurt wat lichter ja, maar dat is eigen aan kleine auto's met een electromotor als stuurbekrachtiging.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        ik sta nu niet bekend voor mijn zachte rijstijl maar van de C3 van de vrouw indertijd is toch nooit iets afgebroken
                                        Stuurt wat lichter ja, maar dat is eigen aan kleine auto's met een electromotor als stuurbekrachtiging.
                                        Ja bij wijze van spreke hé dat die gaat afbreken Het zou maar erg zijn moest die effectief afbreken
                                        Geef mij maar wat met wat weerstand. Ik weet niet wat jij er van vond, maar ik vind de versnellingsbak toch ook wat onnauwkeurig. En koppelingspedaal te dicht bij de rem. Toen ik er mee reed meermaals even de over de rand van het rempedaal "geschoven". Ofwel ben ik gewoon lomp

Comment

Working...
                                        X