je moet er voor zijn, een kleine fransman rijdt wolliger, de bak is minder klik-klak, de zetels zijn zachter en alles voelt lichter ja
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Citroën C2, zo slecht als er beweerd wordt?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenComfortabeler wel, maar 'k vind mijn Corsa C plezanter om mee te rijden te rijden dan m'n vriendin haar C3 hoor
In die C3 is alles zo 'licht' vind ik, stuurgevoel, door de versnellingen gaan... Zeker bij het schakelen heb ik schrik om die versnellingspook af te breken
Ik heb dat dus voorgehad met mijn C3ke, versnellingspook had ik in mijn hand... Die C3 heb ik nieuw gekocht, maar heel veel problemen mee gehad. (Oa met de boordcomputer)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenge moet zo ni aan DIE pook trekken
Comment
-
er is hier net een 14 jaar oude saxo de deur uit, nooit wat aan gemankeerd, net een c3 in de plek van 6 maand oud
collega van me reed ook saxo diesel tot 450 k, verkocht om zich een lv aan te schaffen terug een cit (jumpy)
ik begrijp ook de mensen met grote auto's die toch maar liever een groter model zouden zien - voor op de autostrade want das veiliger tss de camions, wel dat went allemaal
ik rij zonder schrikde ring van apen regelmatig met een smart
Comment
-
ik heb daar niets onnauwkeurig aan ondervonden. Gewoon het schakelpatroon volgen en op tijd het ontkoppelingspedaal bedienen. Ik had (en nu nog steeds met de C4 picasso van de vrouw) de neiging om naar 6de te gaan... terwijl er maar een vijfbak inzit. Maar da's uit pure gewoonte om mijn auto er wel 6 heeft.
Wel gemerkt dat bij de C3 de overgang naar 14" fietsbanden naar de 15" velgen + bredere banden van een exclusive versie het autootje toch deugd deed. Maar dat heeft ook weer te maken met uw eigen rijstijl natuurlijk. De vrouw merkte geen verschil (maar die rijdt ook een pak kalmer dan ik).
De vorige C3 was inderdaad wat licht gebouwd (fragiel interieur zeker als je kleine kinderen hebt), maar mechanisch gezien nooit iets mee voorgehad.
Ik rijd nu al meer dan 20 jaar enkel en alleen frans zowel privé wagens als indertijd firmawagens en ik heb nog nooit serieuze kosten gehad noch langs de kant van de weg gestaan met pech. Ik geloof niet dat ge zoveel geluk kunt hebben om niets voor te hebben als er echt fundamenteel iets zou mis zijn met franse wagens. En aan de km's zal het ook niet liggen want elke wagen heeft/had meer dan 150.000 km's op de teller staan. Privé heeft er ééntje rond de 400.000km's, een andere 212.000km's en de de familiesleur zit momenteel aan 177.000km's. De laatste gaat nog zeker 5 jaar mee moeten gaan.
De paar keer dat ik een duitser als tijdelijke firmawagen meekreeg... ook niets mee voorgehad maar toch content dat ze buiten waren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk BerichtenIk heb dat dus voorgehad met mijn C3ke, versnellingspook had ik in mijn hand... Die C3 heb ik nieuw gekocht, maar heel veel problemen mee gehad. (Oa met de boordcomputer)
Het is te hopen dat zij er niet teveel problemen mee heeft.
Heeft hare C3 gekocht op 53.000 km, heeft hem nu ongeveer 10 maand in bezit.
Ruitenwissers al vervangen (hoewel het achteraf niet nodig bleek te zijn). Ze bleven precies altijd "steken" op de vooruit, altijd zo in schokjes wissen (niet altijd, maar toch makkelijk 30% van de tijd dat ze gebruikt worden). Nieuwe laten opsteken maar probleem is er nog altijd, terug naar de garage, en antwoord was "veel kunnen we daar niet aan doen buiten nieuwe ruitenwissers steken".
Verder ook nog achterlicht moeten vervangen, maar dat is het voorlopig.
En ook nog de verlichting achter de regeling van de temperatuur enz, van de rechtse "helft" van het paneel valt het lichtje soms uit. Eens even op kloppen en het is in orde wel, maar toch, het zijn die details hé...
@ flappy:
Da's wat chance hebben zeker, ik ben zelf niet echt geneigd om naar een fransman te trekken, hoewel Renault misschien...
Maar ja, ieder z'n voorkeur natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenkraken van wisser heeft meer te maken met wat uw ruiten zijn gekuist, als je door de wasstraat rijdt krijg je dat soms al de wax eraf begint te komen
Hoewel zij er wel wat meer mee door de krasstraat durft gaan, ondanks dat ik het afraad...
Maar ja, vrouwen...
Ik zal eens proberen voor de ruiten nog eens goed te behandelen, eens zien wat dat geeft, bedankt voor de tip!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik rij zonder schrikde ring van apen regelmatig met een smart
. Alhoewel... Eigenlijk staat die altijd stil
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenRespect. Alhoewel... Eigenlijk staat die altijd stil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten400euro kosten vind ik nog goed meevallen.
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenJe moet het ook van de andere kant bekijken. Een auto die al veel kosten gehad heeft, geeft voor u weeral wat extra zekerheid. Met een corsa of clio op de snelweg rijden is geen probleem maar met zo een koekendoos als een C2 zou ik me eerlijk gezegd niet veilig voelen. Misschien moet je een auto ook op iets langere termijn bekijken. Je hebt binnen een jaartje of 2 mss wel extra ruimte nodig, of je verhuist, of verplaatsingen richting werk of...
Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Slayer Bekijk BerichtenDe reden dat er veel miserie mee is, ligt volgens mij niet aan de auto. Een kleine, goedkope sportieve auto trekt een jong, mannelijk publiek aan, en de meeste van hen hebben net hun rijbewijs gehaald en denken alles te weten van auto's, rijden, wagenbezit,... echter doen ze dit niet, de meesten durven echt hard doorrijden hiermee, en dit elke keer ze ermee rijden. Dit is nu eenmaal niet zo goed voor een wagen, hou dan in je achterhoofd dat we hier spreken over een auto die nieuw de helft van een golfje kost. Maarja, de mensen verwachten natuurlijk dat dingen die goedkoper zijn minstens even goed zijn als dingen de duurder zijn en eeuwig meegaan ongeacht hoe ze ermee omgaan... vandaar de vele klachten volgens mij.
Ook gaan mensen sneller klagen dan goed schrijven op het internet, en er reden er veel rond...
Een vriend van mij heeft er zoeentje en heeft hem al twee keer perte totale gereden(1x Boom, 1x Lijnbus) door zulke acties, maar los van human error, nog geen enkel probleem mee gehad.
Leuk, klein sportief autootje, indien dit goed behandeld is, en verder goed behandeld wordt, zal je waarschijnlijk geen grote problemen tegenkomen. En de korte wielbasis is heerlijk om handrembochtjes mee te nemen in parkeergarages :pEn haha, breng mij hier niet op ideeën om mijn C2 gelijk in de prak te rijden hé!
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenIk zal mijn vriendin dan maar al waarschuwen
Het is te hopen dat zij er niet teveel problemen mee heeft.
Heeft hare C3 gekocht op 53.000 km, heeft hem nu ongeveer 10 maand in bezit.
Ruitenwissers al vervangen (hoewel het achteraf niet nodig bleek te zijn). Ze bleven precies altijd "steken" op de vooruit, altijd zo in schokjes wissen (niet altijd, maar toch makkelijk 30% van de tijd dat ze gebruikt worden). Nieuwe laten opsteken maar probleem is er nog altijd, terug naar de garage, en antwoord was "veel kunnen we daar niet aan doen buiten nieuwe ruitenwissers steken".
Verder ook nog achterlicht moeten vervangen, maar dat is het voorlopig.
En ook nog de verlichting achter de regeling van de temperatuur enz, van de rechtse "helft" van het paneel valt het lichtje soms uit. Eens even op kloppen en het is in orde wel, maar toch, het zijn die details hé...
@ flappy:
Da's wat chance hebben zeker, ik ben zelf niet echt geneigd om naar een fransman te trekken, hoewel Renault misschien...
Maar ja, ieder z'n voorkeur natuurlijk
Bon ik ga nog zien, die verkoper heeft nog altijd niet geantwoord dus ik ga toch maar is verder kijken naar iets anders. Mercikes voor de antwoorden hier!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikon2 Bekijk BerichtenOf dat het voor u meevalt of niet, kosten blijven kosten en geld blijft geld. Ja, er zijn grotere kosten voor auto's, maar kosten in het algemeen wil ik wel zoveel mogelijk vermijden logischerwijze.Dat is zo wat de enige zekerheid die je kan hebben, al de rest zijn internetwaarheden
Zijn nieuwe betrouwbaarder dan tweedehands? Is een Mercedes S van 100 000 euro betrouwbaarder dan een tweedehands C2? Is eentje met 100 000 km minder betrouwbaar dan eentje met 10 000?
Alles staat of valt met hoe de wagen gebruikt en onderhouden is en hoe jij die zal gebruiken en onderhouden + een portie geluk.
Aan het einde van de rit zal het altijd geld kosten om een wagen op de baan te houden en is kosten voorspellen geen wetenschap. Je kan kosten uitsluiten door een wagen te kiezen die bepaalde dure onderdelen niet heeft, zo zal een turbo nooit stuk gaan op een wagen zonder turbo'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Nikon2, ik heb hier nog een Honda Civic op LPG die evt. weg mag.Heeft reeds 375k km op de teller (niet schrikken
) maar heeft me nog niet laten staan. Honda motoren zijn gekend voor hun grote betrouwbaar- en duurzaamheid. Lijkt me ideaal als 1ste auto, wou dat dit m'n eerste auto geweest was.
En hij kan nog veel meer km rijden, getuige deze met meer dan 800.000Km op de teller.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenRespect. Alhoewel... Eigenlijk staat die altijd stil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenNikon2, ik heb hier nog een Honda Civic op LPG die evt. weg mag.Heeft reeds 375k km op de teller (niet schrikken
) maar heeft me nog niet laten staan. Honda motoren zijn gekend voor hun grote betrouwbaar- en duurzaamheid. Lijkt me ideaal als 1ste auto, wou dat dit m'n eerste auto geweest was.
En hij kan nog veel meer km rijden, getuige deze met meer dan 800.000Km op de teller.
http://www.autoweek.nl/autoreview/11...-14i-city-1997
Heb net die review gelezen en wat een sjansaar toch! 850.000 km en qua onderhoud valt het eigenlijk heel goed mee van kosten dat hij heeft gehad!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik carpool, en werk in shiften, mensen hebben nogal snel de indruk dat je werkloos bent danThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
Comment