Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C2, zo slecht als er beweerd wordt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Nikon2 Bekijk Berichten
    Kijk dat bedoel ik dus! Als ik geld wil steken in een auto dan liefst 1 die lang zal meegaan en bekend staat om zijn betrouwbaarheid en duurzaamheid. Heb je een link van uw auto met de prijs? Enige wat mij een beetje tegen houdt is de LPG, dan kan ik niet meer parkeren in een ondergrondse garage en ik studeer in een stad... Maar bon we zien wel

Heb net die review gelezen en wat een sjansaar toch! 850.000 km en qua onderhoud valt het eigenlijk heel goed mee van kosten dat hij heeft gehad!
    Goh algemeen genomen zit je met een benzine Honda goed. Maar dat wil niet zeggen dat je er geen kosten kan aan krijgen en als je het internet mag geloven zijn Honda stukken duur

Ik ben er zeker van dat je gelijkaardige verhalen zal vinden over een Citroën als je een beetje zoekt

Een kennis van mij heeft op zo eentje meer dan 300 000 kilometer gezet zonder problemen:
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Een garage die nog een jaar garantie geeft op een 13 jaar oude wagen wil natuurlijk al iets zeggen
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Hebben er ook 1 in diesel dan (HDi). Nu 120k km's en opzich geen grote problemen gehad (alleen verstuivers). Ook distributieriem per 160k is dus redelijk onderhoudsvrij . En verbruik van 4-4,5l.
      De 1.1 vindt ik wel een véél te trage motor icm verbruik :/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
        Hebben er ook 1 in diesel dan (HDi). Nu 120k km's en opzich geen grote problemen gehad (alleen verstuivers). Ook distributieriem per 160k is dus redelijk onderhoudsvrij . En verbruik van 4-4,5l.
        De 1.1 vindt ik wel een véél te trage motor icm verbruik :/
        Je moet wel kijken naar het formaat auto ook,die 1.1 liggen bv ook in een 206 die toch net wat groter/zwaarder is.
        Moet wel zeggen wij hebben hier een 206 staan met de 1.4 8 klepper (75 pk) en ding trekt enorm goed op en gaat enorm vlot.
        Dus persoonlijk,als je geen echte *racer* wilt zijn,volstaat zo een 1.4 met 75 pk ruimschoots en zou ik hier toch niet over gaan .
        Mss kan de ET3 16 klepper variant ook nog net maar dan ga je toch al een redelijk felle motor hebben in zo een klein wagentje.
        Het is maar net wat je wil natuurlijk he (mijn c4 coupe had ook de ET3 16 klepper met 90 pk) en ging meer dan vlot genoeg.
        En een c4 coupe weegt nu al wel een stukje meer dan een c2.
        Last edited by ; 30/03/2013, 01:19.

Comment

Uiteindelijk dan toch niet gekocht omdat er geen airco bij zat, ik heb een intolerantie voor warmte dus dat moet er echt bij zitten. Ik heb er nu eentje gevonden voor een spotprijsje eigenlijk maar dan met 220k er al op... Hij vraagt €1750 en tis eentje van 2004. Verstandig of zal het een autootje zijn dat klaar is om uiteen te vallen?

Comment

Uiteindelijk dan toch niet gekocht omdat er geen airco bij zat, ik heb een intolerantie voor warmte dus dat moet er echt bij zitten. Ik heb er nu eentje gevonden voor een spotprijsje eigenlijk maar dan met 220k er al op... Hij vraagt €1750 en tis eentje van 2004. Verstandig of zal het een autootje zijn dat klaar is om uiteen te vallen?
            Daar zou ik wel afblijven, uiteenvallen zal het wel niet doen, maar kans dat je daar (snel) kosten aan gaat hebben is toch vrij groot

Comment

Ha ja, we hebben gebeld en gevraagd of hij de prijs wilde verlagen en hij zei van niet. Hij is zelf blijkbaar wel garagist en heeft er veel kosten aan gehad. Als ik €2000 zou betalen dan geeft hij er een jaar garantie op. Toch mooi gepast, wat een mooipratertje was me dat

Comment

Bij deze zijn de ruitenwissers ook vervangen geweest dus ik gok dat het toch een probleem is dat bij Citroën hoort. Tis inderdaad chance hebben met een auto soms!

Bon ik ga nog zien, die verkoper heeft nog altijd niet geantwoord dus ik ga toch maar is verder kijken naar iets anders. Mercikes voor de antwoorden hier!
                Ruitenwissers verslijten ook door ze te gebruiken hé. Zeker als de wagen al van 2005 is het normaal dat de ruitenwissers al vervangen zijn. Waarschijnlijk al meer dan een keer zelfs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                  Ruitenwissers verslijten ook door ze te gebruiken hé. Zeker als de wagen al van 2005 is het normaal dat de ruitenwissers al vervangen zijn. Waarschijnlijk al meer dan een keer zelfs.
                  Is idd vrij logisch , afhankelijk hoe veel je ze gebruikt en hoeveel die afzien / merk ruitenwissers kan het wel zijn dat ze bijna jaarlijks vervangen worden.
                  Althans als mijne niet meer optimaal veegt gaan ze er af.

Comment

Ik heb 4 jaar met een C2 VTR 1.4HDI gereden en mij vriendin dan nog eens 2 jaar.
                    Ik heb hem verkocht met 86000km op de teller vaar 3800Euro. Mechanisch stond die perfect. Eneige kosten buiten onderhoud was een defect stuurslot die volgens mijn garage niet veel voorkwam maar mijn vriendin had net de pech en een weerstand van de verwarming. Dat laatste koste maar een 100euro om te herstellen.
                    Voor de rest was alles aan boord behalve leder interieur of Navi. Er zat een automatische airco, licht sensor, regensensor, sportstoelen radio met cd van Citroen zelf in.
                    Het was een zeer praktisch beginnesrautootje waar ik zeer veel plezier aan beleefd heb. Op de binnenbaan moest je al flink tekeer gaan om mij eraf te krijgen en bij deftig weer reed ik op 3de vak van de autostrade mee tussen de zware jongens aan 140-150. Natuurlijk is de kwaliteit niet zoals in een premiummerk maar de prijs is er ook niet naar.
                    Als je veel autostrade neemt mss wel iets zwaarder nemen want tot in 3de gaat het vlot. In vierde valt nog mee maar vijfde krijg je niet zoveel reactie meer, zeker niet als wat hellend is.
                    Ben altijd een tevreden Citroën rijder geweest en ben veranderd omdat ik iets sportiever wou en daar was de Fransen hun verhaal ten einde. Nu hebben ze wel de DS3 die mij zou aangestaan hebben als vervanger voor de C2.
                    Dit was em dan! Mijn eerste autootje!

C2 neusje.jpgC2 poepje.jpg
                    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                    2014 Opel Astra OPC
                    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Kwestie prijs/kwaliteit kan je bij dit type wagen idd wel goed zitten,en je hoeft idd geen al te zware motor te hebben om royaal vlot mee te kunnen.
                      Dus dat scheelt hem weer in taksen/verzekering en vaak ook brandstof verbruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                        Ik heb 4 jaar met een C2 VTR 1.4HDI gereden en mij vriendin dan nog eens 2 jaar.
                        Ik heb hem verkocht met 86000km op de teller vaar 3800Euro. Mechanisch stond die perfect. Eneige kosten buiten onderhoud was een defect stuurslot die volgens mijn garage niet veel voorkwam maar mijn vriendin had net de pech en een weerstand van de verwarming. Dat laatste koste maar een 100euro om te herstellen.
                        Voor de rest was alles aan boord behalve leder interieur of Navi. Er zat een automatische airco, licht sensor, regensensor, sportstoelen radio met cd van Citroen zelf in.
                        Het was een zeer praktisch beginnesrautootje waar ik zeer veel plezier aan beleefd heb. Op de binnenbaan moest je al flink tekeer gaan om mij eraf te krijgen en bij deftig weer reed ik op 3de vak van de autostrade mee tussen de zware jongens aan 140-150. Natuurlijk is de kwaliteit niet zoals in een premiummerk maar de prijs is er ook niet naar.
                        Als je veel autostrade neemt mss wel iets zwaarder nemen want tot in 3de gaat het vlot. In vierde valt nog mee maar vijfde krijg je niet zoveel reactie meer, zeker niet als wat hellend is.
                        Ben altijd een tevreden Citroën rijder geweest en ben veranderd omdat ik iets sportiever wou en daar was de Fransen hun verhaal ten einde. Nu hebben ze wel de DS3 die mij zou aangestaan hebben als vervanger voor de C2.
                        Dit was em dan! Mijn eerste autootje!

[ATTACH=CONFIG]96214[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]96215[/ATTACH]
                        Die DS3 is echt prachtig, zeker een autootje dat ik zie zitten voor later. Het liefst heb ik ook de VTR versie van de C2, den uwe was alleszins echt een mooie! Had ik hem toen maar van u overgekocht! Maar leuk om te horen dat je erg tevreden was van jouw C2!

We gaan van de week is kijken bij Citroën garages en hopelijk staan er dan een aantal. Zou er eigenlijk veel verschil zitten qua taks en verzekering met een 1.1 en 1.4?

Comment

De 1.1 heeft 6 fiscale pk's en kost u iets van een €137. De 1.4 is 8 fiscale pk en komt op een €221,5 neer. Voor de verzekering vraag je best wat offertes op aangezien het dermate afhankelijk is van de situatie van de verzekeringsnemer. Op de site van ING kan je een simulatie maken voor jouw situatie.
                          Last edited by ; 03/04/2013, 20:43. Reden: Nieuwe tarieven voor rijtaks gevonden

Comment

Super bedankt voor de informatie! Toch maar wijs om het bij een 1.1 te houden en eventueel later zwaarder te gaan. Ik was qua verzekering al bij Fortis gaan vragen en als ik het op mijn naam zette was het €1300, op de naam van mijn vader €500. Wat een verschil. Zal de simulatie van ING eens proberen!

Erg jammer trouwens dat ik geen C2's meer kan vinden binnen mijn budget. In Nederland staan er enorm veel online, jammer dat import ook duur is anders had ik er eentje uit Nederland gehaald.

Comment

import uit nl duur ? ik zou niet weten waarom...het is wat heen en weer geloop en je zult z-platen moeten gaan huren, maar verder

Comment

Van wat ik lees zou het toch zeker €200 zijn. Dus nee tis geen groot pak geld, maar toch tis geld. Ben ook maar een studentje, dat geld had mijn naft kunnen zijn

We zijn vandaag bij 2 Citroën garages gaan kijken en tis echt erg soms wat ze durven vragen. 2 garages liggen trouwens naast elkaar, maar 1 daarvan is precies toch geen al te snuggere.

Garage 1:
                                C2 voor €5000: 140k, van 2003 en de 1.1 versie. Buitenkant vol met krassen, erg vuil, interieur was verschrikkelijk. Random koffie vlekken (als het dat al was) op het interieur.

Garage 2:
                                C2 voor €5900: 40k, van 2009 en de 1.4 versie. Erg proper, niks op aan te merken.

Moest de C2 van garage 1 proper geweest zijn van buiten en van binnen had ik geprobeerd of die garagist zijn prijs naar beneden wilde halen. Want van waar hij zijn prijs haalt, dat weet ik niet maar €5000 voor zo'n autootje is verdomd veel, zeker als ik voor €900 meer eentje van 2009 kan hebben. Ik vrees dat deze gewoon een race autootje geweest is en dat de eigenaar nooit een zak om zijn auto heeft gegeven dus er zal wel het een en ander aan mankeren.

Ik heb ook van de dealer gehoord dat de C2 niet meer wordt gemaakt. Wist ik totaal niet eigenlijk. Bon, wordt vervolgd

Comment

Garage 1:
                                  C2 voor €5000: 140k, van 2003 en de 1.1 versie. Buitenkant vol met krassen, erg vuil, interieur was verschrikkelijk. Random koffie vlekken (als het dat al was) op het interieur.
                                  Ja amai, denk dat die max nog €3000 waard zal zijn, die durven nogal doorrekenen

Waarom overweeg je die niet van garage 2? Lijkt me wel een goede deal.

Comment

Zo zie je dat een tweedehands kopen niet altijd moeilijk moet zijn, gewoon ogen goed open houden (in dit geval zelfs niet echt nodig ) om de mindere er al tussenuit te filteren

Comment

Ha inderdaad! Ik ben zeker aan het overwegen om die van de tweede garage te kopen, het enige wat mij een beetje tegenhoudt is dat ik een auto van bijna €6000 te veel vind voor een eerste autootje. Moest ik meer rijervaring hebben zou ik die auto daar ter plekke hebben gekocht, maar dat heb ik niet. Denk dat het belangrijk is dat ik een goedkoper autootje heb zodat ik fatsoenlijk kan oefenen en niet altijd zorgen moet maken dat ik mijn auto van €6000 schaadt. Ik ga zo meteen is bellen naar die eerste garage en is kijken of hij zijn prijs wilt laten zakken, maar ik betwijfel het.

We gaan volgende week ook is kijken bij Ford, daar stonden er erg veel tweedehands auto's zo van die knalgroene fiësta's enzo. Moest ik geen C2 meer vinden binnen mijn budget, moet ik toch is kijken naar andere merken.

Net gebeld: erg vage garagist, telefoonnummer klopte niet online net als zijn adres echt raar. Hij wist mij vrij weinig te vertellen over de auto zelf en wist zelfs niet dat er vlekken in zaten. "Het interieur is nieuw" zei hij. Verder zei hij dat het een auto is van een klant en daarom niet veel kon vertellen over de prijs maar dat hij ze ging opbellen. Ik heb gezegd dat ik €2800 wil betalen vermits het interieur wordt schoongemaakt. Waarop hij zei dat dat geen probleem is, zoiets kan gestoomd worden. Nu ik betwijfel ten zeerste dat die vlek eruit zal gaan met een beetje stoom maar goed. Had er eigenlijk een foto van moeten maken nu ik er aan denk Verder het al eeuwig gebruikte excuus "ja maar de distrubitieriem is al vervangen geweest enzo vandaar de grote prijs". Zeveraar.

Ik ga afwachten of die klanten bereid zijn om hun prijs te verlagen, maar ik betwijfel het. En op dit punt wil ik zelfs niet van zo'n vage garagist iets kopen.
                                      Last edited by ; 06/04/2013, 14:24.

Comment

Een distributieriem vervangen kan weldegelijk een kostelijke bedoening zijn, dus zo'n zeverargument is dat zeker niet. Of zou je liever bij je eerste onderhoud die kost op je nek krijgen? Zoek het interval eens op waarop deze vervangen dient te worden.

Comment

Distributieriem is iets dat sowieso moet vervangen worden na de 100k, da's een vaste kost die je krijgt als je een auto koopt en iets dat de eigenaar heeft moeten betalen. Zoiets moet naar mijn weten dan ook niet in de verkoopsprijs verwerkt worden. Die riem van een Citroën kost naar mijn weten ook geen €3000 hé.

Ik ga toch ook geen auto van 15 jaar oud verkopen om er dan €5000 voor te vragen omdat de riem, airco en weet ik veel vervangen is geweest?

Note: die riem is al vervangen geweest en de eigenaar heeft daar een tijdje terug ook voor betaald. Dus tis niet zo dat de riem stuk is en dat dat nog een reparatie moet worden. Want ik denk dat je dat verkeerd hebt gelezen.

Comment

Working...
                                          X