Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto verkopen aan koper in het buitenland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Dat is niet voor alle situaties een oplossing. Contant hangt ook af van hoogte bedrag, de wettelijk toegelaten bedragen in cash geld worden stelselmatig naar beneden gebracht.
    Toch niet particulier zeker? Bij garages, aankoop auto, om witwas praktijken tegen te gaan wel.

Comment

check:

vr 09/08/2013 - 13:38Ruim de helft van de autoverkopers aanvaardt meer cash geld dan wettelijk toegelaten. Dat blijkt uit controles van de Economische Inspectie, die wil vermijden dat grote sommen zwart geld worden witgewassen.Autohandelaars krijgen vaak de vraag van klanten om een nieuwe wagen voor een deel cash te betalen. "Vooral bij particuliere kopers", zegt verkoper Piet Haverbeke uit Rumbeke, in West-Vlaanderen. "Ze kopen een auto van 12.000 of 20.000 euro en hebben 3 of 4.000 euro cash mee om een voorschot te betalen."
      Zoiets mag niet, want de wet is duidelijk: handelaars mogen maar 10 procent van de prijs van een nieuwe auto cash aanvaarden, met een maximum van 5.000 euro. Een dubbel plafond waarover nogal wat verwarring bestaat bij de autoverkopers.
      Bij controles van de Economische Inspectie bleek dan ook ruim de helft in de fout te gaan. "De boetes zijn aanzienlijk", zegt Chantal De Pauw van de Economische Inspectie. "Ze kunnen gaan van 1.500 euro tot 1,5 miljoen. In meer dan 90 procent van de gevallen hebben de autoverkopers de voorkeur gegeven om de boete onmiddellijk te betalen."
      Vanaf volgend jaar wordt de wet nog strenger en mogen handelaars nog maar maximaal 3.000 euro cash aanvaarden.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Je snapt niet wat ik bedoel. Als ik als particulier een auto verkoop aan een particulier kan ik perfect cash geld ontvangen. En dat is wat ik bedoel. I.v.m handelaars heb ik al gezegd dat dat niet mag omwille van witwas praktijken.

Comment

De banken doen tegenwoordig blijkbaar controles als je te veel geld op korte termijn afhaalt. Als particulier word je dus eigenlijk ook gecontroleerd. Toen mijn schoonbroer zijn Lotus cash bij een particulier wilde betalen heeft de bank hem hiervoor gewaarschuwd.

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
            Contant laten betalen. Een toestelleke met een UV lampje in kopen om te zien of elk biljet echt is. Moet je wel 100% weten hoe een echt biljet eruit ziet.

Of gewoon een billcounter gebruiken, Magner 150 of Tallaris Ntegra... die halen er alles uit.

Comment

Als de bank je kent als goede klant (ze hebben een volledig overzicht van uw geld en van waar het komt) zie ik totaal geen probleem om geld af te halen, zeggen dat het voor een occasie auto te kopen is, en dit cash te doen.
              Iedereen wordt altijd en overal gecontroleerd op alles. Ze weten meer over u dan jezelf weet van uzelf.

Comment

Het gaat er niet om of je een goede klant bent of niet. Het gaat erom dat ze controles uitoefenen als er te veel geld in één keer verdwijnt.

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                  Als de bank je kent als goede klant (ze hebben een volledig overzicht van uw geld en van waar het komt) zie ik totaal geen probleem om geld af te halen, zeggen dat het voor een occasie auto te kopen is, en dit cash te doen.
                  Iedereen wordt altijd en overal gecontroleerd op alles. Ze weten meer over u dan jezelf weet van uzelf.
                  Banken zijn tegenwoordig wettelijk verplicht "verdachte" stortingen of afhalingen vanaf 10'000 euro te melden aan de fiscus. Daar zit uiteraard een stuk appreciatie van de bank in, maar dus zomaar grote sommen cash geld naar je bank te dragen is eigenlijk (al enige tijd) verleden tijd.

Comment

Als ik een tweedehandswagen cash betaal (particulier) kan ik zonder problemen dit bedrag cash afhalen. Daar ben ik 99% zeker van. Dit is geen verdachte afhaling gezien dit geld al jaren op de bank staat en rechtstreeks van een spaarboekje komt waar al jaren roerende voorheffing op betaald wordt. Als iemand ineens een dure auto koopt terwijl deze persoon zijn financiën er niet op verbeterd zijn, zal er nog geen probleem zijn tot er iemand uit de buurt van jaloezie u aangeeft aan de fiscus. Dan kan er een dik probleem ontstaan, tot je kunt bewijzen dat je het met je zuurverdiende spaarcenten of een lening deze auto gekocht hebt.

Laat de bank controleren zoveel ze willen, als er niks verkeerd is, dan zal er ook niks gebeuren. Grote sommen cash geld storten is wel degelijk een probleem, daar ga ik mee akkoord. Je moet altijd kunnen bewijzen waar het geld vandaan komt maar daar gaat het hier niet over. Als het zo verder gaat zal men in de toekomst nog toestemming moeten vragen aan de bank/fiscus om je geld te mogen gebruiken.

Comment

Je hebt gelijk, ik was misschien niet duidelijk, als je inderdaad kan verantwoorden (bewijzen) vanwaar het geld komt en die bron is legitiem, dan is er geen probleem. Het is trouwens de bank zelf niet die je controleert, zij spelen de info enkel door bij vaststelling.

Los daarvan, gelden er beperkingen op de hoogte van het bedrag cash dat je bij bepaalde aankopen mag doen, ook al gaat het om perfect wit geld.

Comment

Je hebt gelijk, ik was misschien niet duidelijk, als je inderdaad kan verantwoorden (bewijzen) vanwaar het geld komt en die bron is legitiem, dan is er geen probleem. Het is trouwens de bank zelf niet die je controleert, zij spelen de info enkel door bij vaststelling.

Los daarvan, gelden er beperkingen op de hoogte van het bedrag cash dat je bij bepaalde aankopen mag doen, ook al gaat het om perfect wit geld.
                        100% mee akkoord maar niet als ik mijne maat zijne auto koop voor 20.000 euro. Dan kan ik zoveel cash betalen als ik wil.

De TS sprak van Russen die zijn auto willen kopen. Deze oplichters zullen geen handelaars zijn en zijn niet gebonden aan deze beperkingen. Maar ja, oplichters betalen zo wie zo niet. lol

Ik wist niet dat de bank info mocht doorspelen? Is het bankgeheim enkel iets tussen de lidstaten? Dit gaat deftig

Comment

Informeer je eens bij je bank dan zullen zij het je wel vertellen...

Onderstaande regel is voor betalingen van bijvoorbeeld een auto bij een handelaar.

Als je gewoon geld afhaalt voor grote bedragen heb je eveneens het risico dat men u gaat controleren. Met een auto kopen is op zich niks mis maar je weet nooit wat ze gaan vinden... Daarom zegt een bank om te werken met een bankcheque of een overschrijving. Op die manier is er een spoor van het geld en laat big brother je gerust.

Grens voor cashbetalingen verlaagd tot 5.000 euro

zaterdag 14 januari 2012 om 06u04
                          Een handelaar mag weldra geen contant geld meer aanvaarden als hij goederen verkoopt voor meer dan 5.000 euro. Vandaag ligt die grens nog op 15.000 euro.

In het regeerakkoord is immers overeengekomen om de drempel waaronder cashbetalingen aanvaard worden, flink te verlagen. De bedoeling is om op die manier witwassen, maar ook fiscale fraude een hak te zetten. Van alles wat niet cash betaald wordt, bestaat immers een spoor.

De grens voor cashbetalingen wordt nog dit jaar verlaagd tot 5.000 euro. Zo staat te lezen in de beleidsnota van de staatssecretaris voor Fraudebestrijding, John Crombez (SP.A), op basis van het
                          regeerakkoord. Crombez stelt volgende week zijn nota in het parlement voor.

Het is de bedoeling om in 2014 nog een stap verder te gaan en het maximumbedrag te verlagen tot 3.000 euro. Bovendien is het de bedoeling om het verbod op cashbetalingen dan ook uit te breiden naar "dienstprestaties". (Belga/TE)
                          Nog wat extra lectuur

Opletten met cashbetalingen
                          woensdag 07 maart 2012 22:13
                          Het aanpakken van de fiscale en sociale fraude is voor de regering Di Rupo één van de belangrijkste programmapunten. In deze strijd komen nu ook de cashtransacties in het vizier. Betalingen met cash geld vormen immers de motor van de zwarte economie.
                          Nieuwe grens
                          Momenteel ligt de grens voor cashbetalingen op 15.000 euro. In een eerste fase wordt de drempel vastgesteld op 5.000 euro. Deze grens zal daarna nog verder worden verlaagd. Ten laatste in 2014 wordt de maximumgrens voor cashbetalingen dan bepaald op 3.000 euro.
                          Ook voor diensten
                          Tot nu toe gold het verbod enkel voor de aankoop van goederen. De nieuwe regeling legt ook het cash betalen van diensten aan banden. We denken daarbij vooral aan betalingen voor renovaties en werken in onroerende goederen en cateringdiensten voor grote feesten (communiefeesten en huwelijken).
                          Voor vastgoedtransacties komt er vanaf 2014 een volledig verbod op betaling in contanten. Er wordt wel een overgangsmaatregel voorzien: een voorschot in cash betalen mag, maar dan wel beperkt tot 10% van de prijs en met een absoluut maximum van 5.000 euro.
                          Meldingsplicht
                          De meldingsplicht van cashtransacties wordt verder uitgebreid naar diverse risicosectoren, waar veel cash geld in circuleert. Welke sectoren allemaal worden geviseerd, is nog niet duidelijk, het gaat waarschijnlijk om handelaren in tweedehandswagens, kunst en antiek.
                          Hoe wordt dit gecontroleerd?
                          De afdeling die zich bezighoudt met de bestrijding van witwassen van de FOD Economie is hier voor verantwoordelijk. Overtredingen die door de fiscale administratie worden vastgesteld bij een controle, zullen aan hen worden doorgegeven.
                          Tot besluit: vanaf 2012 streng, vanaf 2014 nog strenger
                          De regels worden nu al aangepast, maar worden vanaf 2014 nogmaals verstrengd.
                          Dus vanaf 2012
                          • Cashbetalingen mogelijk tot 5.000 euro.
                          • Voor vastgoedtransacties beperkt tot maximum 10% van de prijs.
                          En vanaf 2014
                          • Mogen cashbetalingen maximaal nog 3.000 euro bedragen.
                          • Zijn cashbetalingen in verband met vastgoedtransacties uitgesloten.
                          Last edited by BEEMER; 24/08/2013, 21:20.

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Hoe is dit afgelopen eigenlijk? Ik krijg net hetzelfde voorstel uit Rusland voor mijn Passat die te koop staat. Een Belg die in Rusland woont.
                            Hij stuurt zelfs een kopie van zijn identiteitskaart op mijn vraag door.
                            Maar ik voel me nog altijd niet overtuigd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                              Hoe is dit afgelopen eigenlijk? Ik krijg net hetzelfde voorstel uit Rusland voor mijn Passat die te koop staat. Een Belg die in Rusland woont.
                              Hij stuurt zelfs een kopie van zijn identiteitskaart op mijn vraag door.
                              Maar ik voel me nog altijd niet overtuigd
                              Welke manier van betalen stelt hij voor?

Comment

Welke manier van betalen stelt hij voor?
                                Hij wil overschrijven. Maar ik heb de persoon op facebook gevonden en die woont precies helemaal niet in Rusland. Ik heb die persoon dan via facebook gecontacteerd en wacht op zijn antwoord.

Comment

Hij wil overschrijven. Maar ik heb de persoon op facebook gevonden en die woont precies helemaal niet in Rusland. Ik heb die persoon dan via facebook gecontacteerd en wacht op zijn antwoord.
                                  Zoals hier gezegd, een bank kan ook een overschrijving opnieuw terugtrekken in extreme gevallen.
                                  In elk geval zou ik niet leveren voor de betaling, maar zover was je waarschijnlijk ook al.

Het is ook niet uitgesloten dat er meerdere mensen met dezelfde naam zijn die in verschillende landen wonen.

Comment

Vraag een bankcheque bij afhaling, en ga samen naar je bankkantoor om het geld op je rekening te zetten.
                                    Daarna lever je de auto.

Een bankcheque krijg je alleen als het geld op je rekening staat, en meestal moet je dat zelf afhalen in je kantoor.

Als je cash geld wil ophalen bij je bank moet je dat ook 2-3 dagen vooraf bestellen.

Comment

Stuurt die persoon mails in perfect Frans of Nederlands? Zo niet dan zou het wel eens zeer goed een oplichter kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Stuurt die persoon mails in perfect Frans of Nederlands? Zo niet dan zou het wel eens zeer goed een oplichter kunnen zijn.
                                        Jup, ze zijn in het Frans. Maar het is ondertussen duidelijk dat het een oplichter is. Ik heb aan de hand van zijn identiteitskaart die hij had doorgestuurd, de persoon gecontacteerd als wie hij zich voordoet. En het gaat dus om identiteitsdiefstal. Waar facebook toch al niet goed voor is.

Comment

Hoi!

wij hebben ook onze wagen te koop gezet, en kregen ook een mail van een zekere fransman.
                                          Die in Rusland zou wonen en onze wagen zou willen kopen.
                                          had al ene uit Ierland gehad ook die via paypal wou betalen.. -> fraude.

nu twijfel ik, ten eerste omdat het in perfect frans is.
                                          wil via internationale overschrijving betalen..
                                          dacht dat dit veilig was? Maar na hier te lezen dus blijkbaar niet?

Heeft ondertussen ook z'n gsm nummer doorgegeven, maar het lijkt me allemaal wat verdacht.. ervaringen? Of mensen die kunnen helpen?

wil hier gerust kopie vd mail zetten.
                                          enige reden dat ik het nog ietwat zou kunnen geloven is dat het een zeldzaam model is, moeilijk te vinden in Rusland? Of lieg ik mezelf wat voor? :p
                                          het betreft een Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde.

alvast bedankt voor de hulp/advies!

Comment

Working...
                                          X