Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto verkopen aan koper in het buitenland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hoi!

wij hebben ook onze wagen te koop gezet, en kregen ook een mail van een zekere fransman.
    Die in Rusland zou wonen en onze wagen zou willen kopen.
    had al ene uit Ierland gehad ook die via paypal wou betalen.. -> fraude.

nu twijfel ik, ten eerste omdat het in perfect frans is.
    wil via internationale overschrijving betalen..
    dacht dat dit veilig was? Maar na hier te lezen dus blijkbaar niet?

Heeft ondertussen ook z'n gsm nummer doorgegeven, maar het lijkt me allemaal wat verdacht.. ervaringen? Of mensen die kunnen helpen?

wil hier gerust kopie vd mail zetten.
    enige reden dat ik het nog ietwat zou kunnen geloven is dat het een zeldzaam model is, moeilijk te vinden in Rusland? Of lieg ik mezelf wat voor? :p
    het betreft een Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde.

alvast bedankt voor de hulp/advies!

Comment

Hoi!

wij hebben ook onze wagen te koop gezet, en kregen ook een mail van een zekere fransman.

Heeft ondertussen ook z'n gsm nummer doorgegeven, maar het lijkt me allemaal wat verdacht.. ervaringen? Of mensen die kunnen helpen?

enige reden dat ik het nog ietwat zou kunnen geloven is dat het een zeldzaam model is, moeilijk te vinden in Rusland? Of lieg ik mezelf wat voor? :p

Comment

Hoi!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Dat is niet voor alle situaties een oplossing. Contant hangt ook af van hoogte bedrag, de wettelijk toegelaten bedragen in cash geld worden stelselmatig naar beneden gebracht.
          niet tussen prive personen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Dat is niet voor alle situaties een oplossing. Contant hangt ook af van hoogte bedrag, de wettelijk toegelaten bedragen in cash geld worden stelselmatig naar beneden gebracht.
            niet tussen prive personen...

Comment

Ik ben twee weken geleden benaderd door (waarschijnlijk) dezelfde bende. Een Fransman die woont in Rusland, wil betalen via SEPA overschrijving voor verzending en die dan transporteert op eigen kosten. Voor hij dit voorstelde had hij mij drie dagen aan het lijntje gehouden met allerlei extra info en foto's.

Comment

Ik zal es antwoord sturen, dat hij cash geld mag meegeven met de transporteur en wij samen naar de bank gaan voor de verkoop.

Benieuwd naar het antwoord!

Comment

Geloof het of niet, maar in Rusland of de omliggende voormalige sovjetstaten hebben identiek dezelfde auto's te koop en soms aan de helft van de prijs. Waarom zou in godsnaam iemand die in Rusland woont, een auto in België komen kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door borisbastos Bekijk Berichten
                    hi,

ik heb onlangs contact gekregen met een belgische persoon die momenteel in Rusland verblijft en die mijn auto (die online te koop stond) wil overkopen. Hij zal een overschrijving doen naar mijn bank óf een bankcheque opsturen waarna hij - eens het geld op mijn rekening staat - een transitfirma zal inschakelen om de auto op te pikken.
                    Hij heeft daarvoor mijn bankgegevens en een identitietsbewijs nodig voor de bank.
                    Lijkt me allemaal ok denk ik. Maar zijn er zaken waar ik ook moet opletten? Heeft de auto een soort Europees gelijkvormigheidsattest nodig en is dit gelijk aan het gelijkvormigheidsattest dat ik nu al heb? Indien ik dit nodig zou hebben, waar kan ik daar aan geraken?
                    En hoef ik ook geen verkoopovereenkomst op te stellen die hij tekent?

Bedankt voor het advies!

B
                    Ik heb mijn auto te koop staan via autoscout24 en ben zonuist benaderd door ene Didier Doucet. Een belg die auto's importeert naar Rusland.

ook zonder de auto gezien te hebben wil hij het geld naar mijn bank overmaken en later de auto op laten halen door een transporteur.

ik heb hem nog niet meer info gegeven dan wat extra foto's en informatie, maar als ik dit zo allemaal lees kan ik dit beter afkappen...

Comment

Bankcheques vind ik toch riskant hoor. Als leek ken je nooit verifieren of ze echt zijn. Als je naar de bank gaat en de cheque is niet van dezelfde bank duurt het vaak twee tot drie dagen voor je het geld echt op je rekening hebt. Zelf niet zo goeie ervaring met cheques

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick Zonnenberg Bekijk Berichten

Ik heb mijn auto te koop staan via autoscout24 en ben zonuist benaderd door ene Didier Doucet. Een belg die auto's importeert naar Rusland.

ook zonder de auto gezien te hebben wil hij het geld naar mijn bank overmaken en later de auto op laten halen door een transporteur.

ik heb hem nog niet meer info gegeven dan wat extra foto's en informatie, maar als ik dit zo allemaal lees kan ik dit beter afkappen...
                        Alle lampen staan op rood.

Wat er gaat gebeuren is (en ik weet niet exact hoe ze dat doen), is dat ze te veel betalen, en vragen om dat terug te storten.
                        En dan later slagen ze er op één of andere manier in om de hele oorspronkelijke betaling te annuleren, en dat gebeurt dan nadat de auto opgehaald is.
                        Je bent dan je auto, en een paar duizend euro kwijt.

Vraag maar eens aan je bank hoe zeker het is dat ze een betaling uit het buitenland niet kunnen terugdraaien.

Sowieso, autos kopen zonder ze gezien te hebben is altijd verdacht.
                        Als het een doordeweeks modelleke betreft moet je je afvragen waarom ze die in België komen kopen als die veel dichterbij ook te vinden is.
                        Gaat het om iets speciaals en duur, dan koopt geen enkele serieuze klant dit zonder de auto te zien en eventueel te testen of te keuren.

Comment

Working...
                        X